torsdag 17 december 2009

Vänner!!

Vad vore livet utan vänner?
Och jag har en sådan tur att ha vänner som kan acceptera att jag är som jag är.
Frågan är:
Hur bra vän är jag egentligen?
* Jag ringer väldigt,väldigt sällan till dom.
* Åker nästan aldrig och hälsa på dom.
Som tur är tror jag (hoppas jag)att dom vet att jag bara är så.
För dom kommer och ringer till mig.

Min älskade tremänning,Maggan, har varit och hälsat på mig gång på gång och jag har sagt till henne att nästa gång ska jag komma till henne.
Men dagar och veckor och till och med månader går och jag har fortfarande inte varit där.
Shame on me!

Igår ringde hon och frågade om hon kunde komma och hälsa på.
Självklart kunde hon det.
Maggan och hennes två söta tjejer kom,vi fikade och surrade.










Vi hade det mycket trevligt.

Nu ni....
Nu har vi inte bara fått snö...
Nä,nu har även kylan kommit.
I morse då jag skjutsade tjejerna till skolan var det 14 minus grader ute.
Burrrr!!!

Nä,jag har sagt det förut och jag säger det igen.
- Om jag ändå fick vara en björn.




















Inte bara för att dom går i ide och sover i sex månader, utan kolla in det här:

Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat.
Jag skulle kunna leva med det.

När man är en björnhona så föder man sina ungar (som är valnötsstora) i sömnen.
När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna, gulliga, kramgoa björnungar.
Jag skulle absolut kunna leva med det.

När man är en mammabjörn vet alla att man menar allvar.
Man klappar till vem som helst som stör ens ungar.
När ungarna blir irriterande klappar man till dom med.
Jag skulle definitivt kunna leva med det.

Om man är en björn så FÖRUTSÄTTER ens partner att man vaknar med en morrning.
Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd av underhudsfett.

Japp, jag vill definitivt bli en björn i mitt nästa liv.

Jag är en av nio bloggare som har blivit utvald att tävla om "veckans superblogg" hos Niklas.
Gå gärna in och rösta på mig.
Man röstar genom att trycka på en vit ruta på bloggens högra sida.

See You!♥

16 kommentarer:

Mia64 sa...

Godmorgon!
ja det är skönt med goda vänner /Kram

♥ Carina ♥ sa...

Jag har redan röstat :)
Du är den bästaste vännen ever!!♥ (trots att du sällan ringer, hihi)
Älskar dig ♥

Miruschka sa...

Ja, det är tur du har sådana vänner, de ska du vara rädda om! Kram

mickis sa...

En vän

En vän kan bejaka
och skärpa alla sinnen.
Hon delar gärna tankar,
drömmar och minnen.

Hon lyssnar och besvarar
och vågar alltid fråga,
och när du är rädd
kan hon få dig att våga

Hon står vid din sida
när livet är hårt.
Och hon får dig att skratta
åt det som varit svårt.

En vän bryr sig om dig
för hon har dig kär.
Och hon älskar att se dig
precis som du är.

Sus sa...

Jag är precis som du, jag är en "stugsittare" jag älskar att vara hemma och hälsar sällan på mina vänner...de hälsar på mig. Och det är jag GLAD för!
Jag skulle också bli en utmärkt björn!

Ha det bra bra bra

Lotta sa...

Jag är dålig på att höra av mig till vissa av mina vänner, men jag är trött efter jobbdagen, jobbar varannan helg och har ingen ork kvar. Mina barn är de jag orkar med, och så är det tyvärr!
Varje sommar äter jag upp mig för att jag tror att jag ska gå i ide, men sen upptäcker jag att jag inte ska det och DÅ är det inte roligt kan jag lova......
"Klapparna" är inslagna nu och klara, och det är så skönt.
Jag har röstat på tre stycken, varav du är en.
Kraaaaam!

cecce sa...

Att jag inte kommit på det då! En björn vill jag klart vara!!! Kan man mutera???

Ibland förvånar det mej med. Hur ens vänner står ut med mej alltså:-)

Kallt var det här med typ tio minus och det är INTE dåligt för att vara i skåneland!!

Parfymen hittade jag på Kicks. Finns den hos er? Köpte till min äldsta dotter men jag kunde absolut tänkt mej den själv. Kommer säkert "låna" ibland:-)

Ha en fin kväll och självklart ska jag rösta!!!

Kramar!

Floosan sa...

haha det får la hoppas, annars strejkar jag =)
Ja detta med vänner är viktigt, viktigare än man tror. Jag är en värdelös vänn, är alltid upptagen och jobbar alltid när det händer nått =(

Sussi sa...

Vi är tvärtom vi när det gäller matbjudningar. Oftast så bjuder våra vänner in sig till oss. Det är sällan vi bjuder dom själva! Åka till andra däremot gör vi ofta!

Björn hade jag också stått ut med att vara men mest för sovandets skull hihi

Vivvi hittade ett ställe som säljer såna där öronvärmare..
Kanske kan vara nåt för dig med som också är rädd för att sabba frillan hihi
http://www.billigaarbetsklader.se/oronvarmare-p-1598.aspx

Kramisar

syren sa...

Söta tjejer! Snö här också,har skottat snö på jobbet idag och kallt har det blivit. kram

Niklas C sa...

Svar: Ja det ska bli så skönt med semester =)

Synd att du måste jobba, men hoppas du får det lite mysigt ändå...

Delta gärna i tävlingen jag har startat. Det finns en banner längst upp i bloggen =)

Kram

Niklas C sa...

Svar: Tack så mycket =) Ha en underbar dag du med!

Jag blir så glad av dina snälla, gulliga kommentarer =)

*Kraaaaaam*

soffie sa...

japp en björn skulle passa mej perfekt att va!
jag å mina närmaste är ganska lika då det gäller att höra av sej till varann vi vet att vi finns där för varann,
goda vänner ska man va rädd om och man brukar märka vilka de är när det händer nåt ,
kram

Susanne P sa...

Trots att du är min syster och att vi har våra "dispyter" så är du min bäste vän!
Förutom att gå i ide på vintern så skulle jag nog kalla mej en riktig björn. Allt det andra stämmer in på mej; de håriga benen och ett överflöd av underhudsfett.
Christer förutsätter att jag vaknar med ett morrande varje morgon...
Hur kallt har ni nu?
Vi har -21!!!!
Mys pys!
Kram
syster

Anonym sa...

Vilken fantastisk beskrivning av björnen. Det hade varit precis min stil oxå. Hur många är vi som ska införa det nästa år ;) ???
MVH
Hatte en ny bloggläsare

Sussi sa...

Godmorgon!

Har jag missat Pernillas Jul när Niklas var med. Då vet jag vad jag mer kan göra ikväll. Det måste ju kunnas se på internet?

Ha en bra dag
Kramisar