onsdag 9 december 2009

Onsdag!

Jobb,jobb och åter jobb.
Jag kan inte begripa att någon vill jobba måndag till fredag,7-16 och inte få vara ledig någon dag mitt på veckan.
Denna vecka jobbar jag måndag till torsdag och måste då stiga upp tidigt på morgonen i tre dagar.(Jobbade kväll på måndagen.)
Det är för jobbigt för lilla mig.
Jag hinner inte med allt jag vill göra.
Typ blogga :)
Nä,tacka vet jag att få vara ledig några dagar på veckan och som "straff",eller vad jag ska säga,jobba någon helg.
Straff, är det då inte för mig.
Det kan vara rätt mysigt att jobba på helgerna.

I april får vi nytt schema och då måste vi gå tillbaka till varannan helg och det tycker jag är för ofta.
Nu jobbar jag två helger i rad och blir sedan ledig tre helger.
Det är mer rimligt.
Men som sagt det är snart slut med det :(

Eftersom jag inte har riktigt tid med det jag vill blir det ett kort inlägg och utan innehåll även idag.
Men vad sägs om en historia:

Lärarinnan ställer frågor till barnen.
-Vad är det som har fyra ben, är brunt och lever i skogen?
-Älgen, svarar Elsa.
-Rätt tänkt, säger lärarinnan, men det kunde också vara ett rådjur.
-Vad är grönt och hoppar i gräset?
-Gräshoppa, svarar Ulla.
-Rätt tänkt, men det kunde vara en groda också.
Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.
-Vad är det som är stort och hårt när fröken stoppar det i munnen men litet och mjukt när den tas ut?
Lärarinnan ger Gösta en örfil, men han fortsätter.
-Rätt tänkt, men det kunde vara tuggummi också!

See You!♥

19 kommentarer:

Stattinskan sa...

Hahaha .... du är rolig du :-D God morgon, kram

Lotta sa...

Haha, dom kan dom små liven....tuggummi...jaha, det tänkte jag inte på...hihi!
Trevlig dag önskar jag dig också!

margit sa...

He Camilla1 Ja den historien var rolig!! Önskar dig en bra/fin dag!!/
Kram!Margit

Sussi sa...

Vad trist att behöva jobba varannan helg.
Jag som är van att inte jobba några helger alls. Men det får jag nog göra när det är nytt jobb som gäller.
Varför kan man inte få den lön man har idag och jobba 10-15 3 dagar i veckan för?? Jag tycker inte alls det är orimligt!!! ;-)

Ha en bra dag
Kramisar

Daniel sa...

hehe smart tänkt!!

margit sa...

Hej Camilla! ack för din hälsning!!
Ja vi har varit många singlar som hållit iho "i vått o torrt" och varit varandras stöd. Och nu har ca 5 av oss träffat och har våra "kära gubbar" och vi träffas och umgås som par...och vi funkar ihop jättebra även på "dette sätt".
Önskar dig en fortsatt fin dag!!
Kram!!/Margit

cecce sa...

ha ha!! Kul historia!!

Usch ja...visst är det mycket man vill hinna med förutom att jobba!
Kan ju alltid hoppas på att vinna mycket pengar så man slipper jobba överhuvudtaget, men det lär väl knappast hända:-)

Jobba på!
Kram

Miruschka sa...

Kollade soffan om jag skulle hitta någon signatur, men den var överstruken med svart tusch! Vad duktig du var som fixade så många julklappar, J och jag ska till stan på fredag och göra bort det sista!Kram

Stattinskan sa...

Kommer in för en eftermiddagskik :-)

Maud sa...

Fy på sig! Sicken historia! ;)

Mia64 sa...

ja det är skönt med ledig dagar mitt i veckan, jag trivs med att jobba som jag gör, jobba intensivt och sedan långledig /Kram

Ama de casa sa...

Hej vännen :-)
Jag jobbade varannan helg då på den tiden jag jobbade på Skansen. INTE kul! Det var ju då alla andra var ute och roade sig...
Hoppas ni kan få tillbaka 2+3 igen, det låter mcyket bättre!
Kram på dig

Susanne P sa...

Nej, tacka vet jag att jobba 06.30-17.00 utan lunchrast eller fikarast (pisspause) tis-fred. Ledig måndag!
Det kallar jag livskvalité...eller?
En fräckis mitt i veckan?!
Du är väl bara så bäst, lillasyster!
Kram
syster

Elin - Ett hus till oss sa...

Ja det är MYCKET tid man lägger på jobb. Hoppas du hinner ta igen allt missat på fredag :)

Kram Elin!

Sussi sa...

Fasiken att jag inte tänkte på det där med kamera!! Vilken underbar bild det hade blivit hihi

Visserligen hade nog jag fått nåt hårt på mig men det kan det nog vara värt hihi

Ha en mysig kväll
Kramisar

soffie sa...

hihi va bra!!!
men varför måste ni gå tillbaka till varannan helg herregud va trist?
Jobbar du inom vården?
kramen

annas perssonliga sa...

Hahaha,jaha så fick jag mej ett gott skratt igen.

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Ja vi får höras på telefon :)
Godnatt kramar till dig.

Camillasrum sa...

Visst vore det bra att kunna vara ledig mitt i veckan också, men jag älskar att vara ledig på helgen :-) Kram kram :-)