söndag 6 december 2009

Andra advent!




I dag är det söndag och därmed andra advent.
Det är nu man egentligen ska sjunga julsånger och "Jag ser det snöar" men vi får nog göra om den traditionen i år.
Vi får sjunga julsånger och "Regnet det bara öser ner"
Så grått och trist ute!


Som jag sa igår for jag och tjejerna till stan för att besöka deras frisör.
Jo,jo...hon tog valuta för pengarna,vill jag lova ;)










Efter dom klippt sig åt vi på Subway.
Och efter det, kom shoppingen :)
Det blev en del julklappsköp, men långt ifrån alla.
Och det blev hyacinter minsann.
Det blev till och med en amaryllis.













Och en tröja till mig :)
När vi kom hem gjorde jag och tjejerna fläskfilé och pomefrites.










David var ute med sina jobbarkompisar.
Dom skulle se på någonting som kallas för "hockey".
Vet inte riktigt vad det är, men det jag har hört är att det är några, som åker skridskor och jagar en svart, platt boll.



















Senare på kvällen blev det Robinson
















och en massa godis.















En härlig men dock regnig.....














.... lördag kan man säga.

See You!♥

22 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

God morgon vännen!
Vi ses i kväll :)
Kram

Miruschka sa...

Ni verkar ha haft en bra dag även om ni missade skyltlördagen här hemma! Kram

annas perssonliga sa...

Åh, vilken godisskål. Den hade jag gärna kunnat mumsa några bitar ur!!

Ha en skön söndag denna grå 2a advent!!
Kramis

Ama de casa sa...

Det var till att hinna med mycket på en enda dag :-)
Kram

cecce sa...

Verkar som du och tjejerna haft en riktigt trevlig lördag!

Hoppas söndagen blir lika bra!
Kram

ewe sa...

wooho, jag var i husum igår, :B

Dansbandsfrun sa...

Vilken himla mysig dag! Shopping, god mat o godis...Det är så en lördag ska vara!!! "jagar en svart platt boll" hahaahaha äntligen en till som "gillar" hockey ;) kram

Sussi sa...

Nu blir jag lite avundsjuk..
Både shopping och godis :-)

Robinson har inte jag fastnat för i år. Tycker inte det var några spännande människor med. Vi tittade på film istället

Ha en bra dag
Kramisar

Mona sa...

Härlig lördag!!
Hoppas att söndag är lika bra!
Ha´re bra!

Nette sa...

Låter som en härlig lördag! :-)

Hoppas söndagen blir fortsatt bra. Snart är det måndag och jobb igen! Huh...

Kram
Nette

Pjoltas sa...

Tur med alla bilder där...annars så skulle Pjoltas aldrig fattat!
Ha nu en skön söndag också!
Kram

Susanne P sa...

En sån härlig dag!
Kram
Syster

Douglas Söderlind sa...

Jag ska avsluta med en liten text skriven av Jonas Gardell:

"När jag var liten kunde jag trolla.
Jag kunde göra underverk,
läka sår och gå på vattnet,
färdas obegränsat i tid och rum,
jag hade makt att förändra världen
eller skapa en ny.
När jag var liten
kunde jag trolla.
Det var innan
de lärde mig
att jag inte
kunde".

Rita sa...

Inte dig det var fel på=) utan på mig. Tack för att du inte gav upp!
Nog shopppades det en del, men inga större saker.
Vilken smaskig godisskål!
Ha en bra kväll!
Kram/Rita

Mia64 sa...

Hoppas du haft en fin 2:a advent/Kram

lillaMy sa...

Ja det lät som en kanon bra lördag förutom vädret då.Ps nu finns receptet i samma inlägg som maten men tyvärr inte måttangivelserna men det är bara köra på en höft.Kramiz

soffie sa...

låter som ni hade en mysig lördag ,Tänk om det äntligen kunde bli vinter nu,det skulle pigga upp lite i mörkret,
må gott

Camillasrum sa...

Låter som om ni haft en trevlig dag! Här regnar det också, snön försvinner sakta...hrm * Kram!

Sussi sa...

Doris haltar lika mycket idag som igår. Men är det en sträckning får man nog avvakta några dagar till innan det ger med sig..

Var du bara allergisk när du var liten? Gick det över när du blev äldre?

Ja, Ama de casa har riktigt jobbigt med sin bock hihi

Ha en mysig adventskväll
Kramisar

Stattinskan sa...

Gomorron .... Ja nog passar det med "regnet det bara öser ner" ... Kramar

Daniel sa...

Så mysigt såå!

Å så sugen man blev på godis nu!!!

♥ Sanna ♥ sa...

Vilken kväll och helg...
Massa mys och gott det är man värd!!
KTAMISAR