fredag 18 december 2009

Ett tecken!!

I see a sign...
Som jag skrev i onsdagens inlägg så ska Noice spela på båten Cinderella 4 Mars.
4 Mars 2010.
Jag började att blogga 3 Mars 2009.
Do you also see the sign?
Jag tror(läs vet)att det betyder att jag borde vara med på den båten för att fira min "ett års bloggning".
Vad tror ni?

Nu blommar min Amaryllis så fint.















Även mina Hyacinter blommar.
Skinkan är klar.
Klapparna är köpta.
Klapparna är inslagna.
Granen är klädd.
Bakningen är klar.
Nu kan jag bara sätta mig ner och vänta.
Vänta på att Tomten ska komma.
Nä,det kan jag ju inte...
Jag måste jobba hela långa helgen.
Så mycket "sitta" blir det nog inte.

I går var David och jag ute i det kalla och soliga vädret, med våra kameror.
Knäppte lite bilder.





































Men vänta.....
Vad är det där???










En båt....
Är det Ciderella?
Hjälp!
Vad är det för dag?
Inte är det den 4 mars?
Va?
Nä,just ja....
Det är bara December.
Pust och stön viken tur.
Jag var rädd att det var Ciderella jag såg ;)
Det var nära att jag skulle hoppa ner i vattnet och simma ut till båten och bli räddad av Noice.

Herre Gud vad jag fantiserar.
Jag kanske ska söka hjälp,trots allt ;)

Ni vet väl om att jag är en av nio bloggare som har blivit utvald att tävla om "veckans superblogg" hos Niklas.
Gå gärna in och rösta på mig.
Man röstar genom att trycka på en vit ruta på bloggens högra sida.

See You!♥

14 kommentarer:

Mia64 sa...

Godmorgon!
vackra bilder du tagit.Klart du ska åka på Noice i mars, bara boka resan nu /Kram

Ama de casa sa...

Fina bilder!
Du, jag tror att den där båten faktiskt VAR Cinderella och att det bara var ytterligare ett tecken...
:-)
Kram

lillaMy sa...

Åh så skönt att ha allt färdigt för jag är inte klar på långa vägar.Kram och ha en bra helg trots jobb.

Miruschka sa...

Har du varit ute på en promenad?? Eller förlåt, det kanske var den som du brukar göra varje månad? Kramar

♥ Sanna ♥ sa...

Sötis självklart ska du åka för att titta på noice vännen...
Du är ju för go!!
Hoppas att du får en underbar helg
KRAM

Stattinskan sa...

... allting klart och dessutom lyckades du ge en Stattinska dåligt samvete för att hon ligger lite efter i schemat och troligtvis får fira julafton runt den 27:e ;-D Kram söta vännen!

♥ Carina ♥ sa...

Åhh, vad fin amaryllis!!
Fina bilder från promenaden.
Hur mås det idag? Träningsvärk???
Kram

Mona sa...

Vilken fin blomma. Du verkar ha "gröna" fingrar!
Ha en bra jobbarhelg!
Kram

Sus sa...

Superfin Amarylis!
Mycket fina och härliga vinterbilder!
Vad duktig du har varit med alla julförberedelser.
Jag som strejkar totalt emot en hel del juligt, men jag ångrar mig inte, ett dugg :)

Och så inga fler Ciderella-vanföreställningar om jag få be! Det är inte bra för hjärtat eller hjärnan...:) :)
OBS: 4:de MARS !

Kraaaaaaaaam

Camillasrum sa...

Vilka vackra bilder du har tagit! Vinter kan ju vara rätt fin ;-)Skönt med både snö och kyla över jul i alla fall! Hoppas du får en toppenfredag! Kram Camilla

Lotta sa...

Fina vinterbilder...
Tur att du inte simmade ut och tittade, det var liiiite för kallt..
Är skinkan redan klar, men håller den sig till jul då da?
Jag har röstat på tre stycken.......säger inte vilka........
Kramar!

Sussi sa...

Vad skönt att du är klar med julstöket..
Jag är klar med inköpen men jag har inte slagit in alla än och vi som ska iväg i morgon och fira förjulafton hos mamma och pappa. Dom åker till Teneriffa den 20:e så det blev till att fira tidigare med dom.

Vilken kanal går Pernillas program på?

Ha en mysig fredagskväll
Kramisar

annas perssonliga sa...

Hej!
Så fina bilder från er promenad. Verkar som vintern kommit för att stanna...

Boka biljetter och se Noice. Ta med syrran...

Ha en trevlig helg på jobbet!
Kram

nillas liv på pinnen sa...

Vilka vackra vinterbilder!