måndag 28 december 2009

Ledig måndag!

Oj,oj,oj,oj!!
Vad det snöar :(
Jag tänker på alla som måste sätta sig i en bil idag.
Hoppas verkligen att ALLA tar det lugnt i trafiken idag.
 Apropå vägar, så älskar jag denna utsikt.
Här kör jag alltid då vi ska till stan,( och till mitt jobb.)
Som vanligt firade vi julafton hos min älskade syster.
Vi träffades där klockan 12.30 för att äta "blöttbrö"(dopp i gryta).

Mycket surr, slams och skratt blev det.
Vips så var klockan 17.30 = Julbord.
 Och sedan kom den efterlängtande Tomten.
 I år... direkt från "Mallis" ;)

Han hade med sig sin elefant.
 (Min syster berättade om elefanten i ett tidigare inlägg i sin blogg.)

Klapparna delades ut och alla var nöjda.
Mamma fick en disktrasa med Maud Olofsson på.

Ser ni någon likhet?

Eftersom jag skulle upp och jobba tidigt på juldagen så åkte vi hem redan vid 22-tiden.

I dag är det måndag och inga måsten :)
Jag skulle vilja åka till stan för att fynda på rean men ....inte i detta väder.
Jag hoppas att vi ska få besök av lillebror och hans fru, för dom åker "hem" till Uppsala i morgon.

See You!♥

22 kommentarer:

Mia64 sa...

Godmorgon!
ja ni har ett förfärligt snöoväder, här får vi tampas med kyla istället.Ha en bra dag /Kram

♥ Carina ♥ sa...

Vadå likhet??? Är inte Maud din mamma :)
Håller med dig om den där utsikten. Det har jag tänkt många gånger, framförallt på hösten när löven är i alla dess färger.
Kram vännen

Miruschka sa...

Vi ska ut med bilen i em, hoppas det har lugnat ner sig med snön då. Ha en skön måndag/kram

Sussi sa...

Men oj så lika Maud och din mamma va!!!

Vad kul med en halvnaken tomte och en julelefant hihi
Låter som om ni hade en underbar jul :-)

Skönt att du får var ledig nu. Jag ska skåla med dig ikväll ja hihi

Kramisar

Sus sa...

Lika som bär Maud och mamma!
Vilken fantastisk utsikt, en riktig årstidsidyll.
Ni har haft en riktigt rolig och god jul kan jag se.
"Blöttbrö" var ett nytt namn på doppet, det ska jag komma ihåg till nästa jul då "blöttbrö" ska finnas på mitt julbord.
Jag är lite avundsjuk på er snö, här i skåne är den ett minne blott.

Kraaaaaaam

Stattinskan sa...

Oj vad det är länge sedan jag hörde ordet "slams".... Det är ju inte så ofta mina föräldrar behöver säga till mig att sluta "slamsa" när vi pratas vid på telefon ... Härliga Ångermanland ... Sveriges vackraste landskap :-D Kramar

Douglas Söderlind sa...

Trevlig fortsättning!

Mona sa...

Det fanns en viss likhet där.. :)
Din syster är väldigt lik sin mor såg jag oxå.
Ha det så bra!

Susanne P sa...

Och hur roligt verkade jag ha det?!
Det var en otrolig trevlig julafton! Tack älskade familj!
Visst är det vackert när man kommer norrifrån och ser Arnäskyrkan!
Och vet du, där kan man bo (men inte i Husum)!!!!!!
Kramar
Syster

soffie sa...

men å va trevligt att ta del av er jul å hihi en jultomte i kallingar har jag aldrig sett förut,hihi
å vilken vacker kyrka som ligger där va fin bild,
kram

margit sa...

Hej camilla! tack för hälsningen!! Fina bilder av dina anhöriga!! jag tycker att dinj mamma är väldigt lik Maud!!!!! kanse fler som tyckt det???
Mycket snö och vackert här också. Körde fråm Kolsva till E-tuna i dag...rätt skaplig vär faktiskt...men jag valde att ligga bakom och trycka..inte köra om nån bil i detta väglag...
Kramen!!/Margit

Sussi sa...

Jag kan lova att jag tog det riktigt lugnt när jag körde idag. Efter att ha varit minusgrader i går så är det plusgrader och regn idag. Fy fasiken så halt det var!!! Lite nervös var man bakom ratten.

Min sambo säger ungefär som du eftersom det mestandels är jag som betalar räkningar härhemma :-)

Ha en fin kväll
Kramisar

Mia systeryster sa...

De var väldigt lika varandra.
Vilken härlig tomte ni hade på besök=D

syren sa...

Vilken fin resväg till jobbet du har! Ledig här också fram till den 6 jan Härliga bilder,tomten är häftig. kram

lillaMy sa...

Ser att ni haft det kanon och jägarns så lika dom är.Kram

cecce sa...

Ha ha ha! Den tomten vill jag också ha! Orkar han ta sig till Skåne???

kram och njut av ledigheten!

Saga och Sofia, sa...

Jag tycker att det är kul med snö men kanske inte så här mycket! Och jag tackar dig ännu en gång för alla fina julklappar!
Love you ♥

cecce sa...

Jag vill gärna ha den solbrände...tomten alltså:-)
Kramar!

Mia64 sa...

Godmorgon!
ha en fin tisdag /Kram

cecce sa...

ha ha ha! Antar jag får nöja mej
med de mer traditionella skånska
tomtarna!
Men tack ändå.
(Elefanten hade säkert också
gjort succe)

Kram

Sussi sa...

Pizza får det nog bli för oss idag kan jag tänka mig! För jag har en känsla av att ingen av oss orkar laga nåt idag :-)

Ha en riktigt bra dag
Kramisar

Ama de casa sa...

Verkar ha varit en härlig jul!

Älskade syster? Så, Noice-incidenten är äntligen glömd!
;-)
Kram