fredag 11 december 2009

Fredag!!

Nobelfesten i går blev lyckad.
Och på Sussis begäran om att få se lite bilder från festen kan jag bjuda på en bild.
Tyvärr fick vi inte knäppa då vi satt och åt.
Så det får bli en bild på mig ;)













Men nu till något helt annat.
Till sanningen helt enkelt :)

För några kvällar sedan,då jag precis skulle somna,dök det upp ett en sak ur mitt huvud.
Klart och tydligt fick jag "Knubbe" i huvudet.
"Knubbe"?????
"Knubbe"?????
Visst var det ett barnprogram som jag såg på när jag var liten.

Dagen efter var jag tvungen att googla på "Knubbe" och så här blev resultatet:

Dagar med Knubbe (1978) skilsmässobarn och ensam, blir vän med en äldre, finlandssvensk man .
De gör roliga saker ihop men sen blir mannen sjuk och ..

Kommer ni i håg den serien?

Jag minns en snutt då "Vedman"(den äldre finlandssvenska kompisen)dog.
Knubbe var på begravningen.
Han gick fram till kistan och knackade på den och sa:
-Vedman...Är du där?

Tänk,jag har inte tänkt på Knubbe på många,många år och så bara dyker han upp i hjärnan då man ska sova.
Märkligt!

Om ni minns honom,berätta gärna då för mig VAD ni minns om honom.



I kväll smäller det!!!
Erik eller Calle??

Vem av oss, Syrran eller jag, ska få gå med huvudet högt efter kvällens Idol final.

Som ni alla kanske vet ,är Calle syrrans favorit.
Och Erik är min.

See You!♥

12 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Knubbe?? Har aldrig hört!!
Jag tänkte på att det kanske blir krig om ni kommer i kväll, jag håller ju på Calle *fniss*
Vi hörs/ses
Kramar

Susanne P sa...

Ernesto Maria Hansson...kommer jag ihåg!
Det kommer nog mer bara jag får leta i "gömmorna"...
Kram
Syster

Susanne P sa...

...Vedman dog av en blodförgiftning vill jag minnas. Av ett sår på tummen eller om det var en sticka i tummen...
Kram
Syster

Nette sa...

Jag hoppas på Calle, han är superskön och har utvecklats något enormt under denna resa! :-)

Ha en trevlig kväll!

Kram
Annette

Ama de casa sa...

Det jag minns av Knubbe var att jag inte fick träffa honom.
Pryade på Expressen och skulle enligt fotografen få följa med på en intervju med Knubbe. Journalisten Cecilia Hagen var dock så nervös själv att hon inte ville ha någon med...
En nästan-Lassie ;-)
Kram

Mia64 sa...

kommer inte ihåg det programmet/Kram

lillaMy sa...

Hej vännen,Erik vinner med hästlängder=)Kramiz

Sussi sa...

Den där Knubbe har jag aldrig hört talas om! Måste jag ha missat..

Tänk att du var på nobelmiddagen. Antagligen satt du bredvid kungen också hihi

Jag har hört den första låten med både Calle och Erik men jag vet fortfarande inte vem jag vill ska vinna!!

Kramisar

Miruschka sa...

Hoppas på Calle, för han har utvecklats mest! Ha en skön kväll framför TV:n, vi lär väl ses i morgon? Kram

Niklas C sa...

Svar: Tack så mycket =)

Heja Erik!

Kram

Camillasrum sa...

Det blir Erik, trots att Calle oxå är superbra! Å Knubbe kommer jag bara ihåg som namnet på vår hund ;-) E man hundmänniska så är man ;-)

annas perssonliga sa...

Hej!
Knubbe kan jag inte komma ihåg... kanske var för liten..

Jag tänkte nog att du var glad igår. Stort GRATTIS till dej att din favorit vann!

Kram