onsdag 23 december 2009

Dan för dopparedagen!

I dag blir det en lugn dag.
Inga måsten.
Ska göra saker som jag bara vill göra.
Och vad jag absolut vill göra är att åka och hälsa på våra älskade vänner på en fika.
Så...så får det bli :)


Läste en rolig historia på jobbet i helgen.
Nja...
Rolig och rolig...
Dagis fröken i fråga tyckte nog inte att det var så roligt :)

Det var dax att gå ut och leka på dagiset där Oskar gick.
Han försökte få på sig ett par stövlar.
Han kämpade hårt men han fick inte ner foten i stöveln.
Dagis fröken Anna gick fram till Oskar och skulle hjälpa till.
Även hon fick kämpa men tillslut fick Oskar ner foten i stövlarna.
-Dom sitter på fel fot!,sägen Oskar.
Anna trodde inte sina öron men tittade ner på Oskars fötter och till sin fasa såg hon att Oskar hade rätt.
Anna slet och drog och drog och slet tills stövlarna var av.
Åter igen fick Anna kämpa så att Oskar fick ner sina fötter ner i stövlarna.
Efter tre minuters slitande, damp fötterna ner.
-Det här är inte mina stövlar,säger Oskar.
Anna ,som nu börjar tappa humöret,fick återigen slita och dra av Oskar stövlarna.
När dom äntligen var av säger Anna.
-Att det inte var dina stövlar kunde du väl ha sagt liiite tidigare!
-Det är brorsans stövlar men Mamma har sagt att jag måste ha dom.
Vid det här laget var Anna så utmattad men fick återigen försöka att få ner Oskars fötter i stövlarna.
Då väl stövlarna var på ,hjälpte Anna Oskar med att ta på sig jackan,halsduk,mössa och täckbyxorna.
-Men Oskar,var har du dina vantar?
-Jag lade dom i stövlarna!

Så idag hyllar jag, alla er som jobbar med barn.
För ert otroliga tålamod.

See You!♥

23 kommentarer:

Mia64 sa...

Godmorgon!
bara njut av dagen idag /Kram

Ama de casa sa...

Sköööönt med dagar utan måsten :-)
Kram

lillaMy sa...

Hihi den var bra.Kram och ha nu en skön dag utan alla måsten.

♥ Carina ♥ sa...

Jag hänger med på den hyllningen. En stor eloge ska dom ha!
Ses snart...
Kram

Sus sa...

Vilken härlig historia och den är säkert säkert helt sann. Såna är de små barnen.
Ha en bra "antimåstedag"!
Här är det "baramåstedag".
Kraaaaaaaaaaam

Annette sa...

Vad skönt med en ledig dag en sådan här dag! Själv jobbar jag några timmar till men sen checkar jag ut från jobbet och återkommer inte förrän nästa år! :-D

Kram
Annette

Dansbandsfrun sa...

Jag hänger på din hyllning!! Dom är fantastiska människor! (själv får jag ont i huvudet av att stå i fastun på dagis) hihi ha en mysdag nu vännen o kram till dig!!!

Douglas Söderlind sa...

Jag håller med cornelius wresvik "om inga barn funnits så slutar man, turistens klagan "

soffie sa...

hahaha va bra,
Ha en goo uppestittarkväll:O)

Niklas C sa...

Svar: Tack detsamma... Vad jobbigt att du hade ont i 5 dagar.. Jag hoppas att jag inte har det så länge.. Ingen höjdare att ha ont i armen när man ska öppna paket på julafton =)

Kram och God Jul =)

lillaMy sa...

Önskar dig en trevlig film kväll hihi.kram

Stattinskan sa...

... den är för go den historien :-)
Vill önska dig en trevlig lillejulafton. Kramar

Susanne P sa...

En "rolig" historia???
Detta är vardagen för vissa av oss...
Jovisst är barn jätteroliga, bara man har tid att lyssna på dem!
Vi ser framemot i morgon.
Välkomna vid 12.30-snåret. Då vankas det blöttbrö´!
Kram
Syster

Lotta sa...

Åh vad skönt det låter. Jag har haft så där lagom med måsten idag, men nu är det bara slappa som gäller.
Önskar dig underbaraste julen med största kramen.

Mona sa...

God Jul!
Kram

Daniel sa...

Brukar oxå sätta vantarna i stövlarna, extra varmt då!

Mia64 sa...

Tittar in och önskar en riktigt God Jul/Kram

Sussi sa...

Hela min dag besod av måsten idag! Usch så tråkigt det är. Men förhoppningsvis får man lön för mödan i morgon

Stackars Dagisfröken hihi

Vill passa på att önska dig en riktigt God Jul
Kramisar

Miruschka sa...

Tittar in för att önska dig och de dina en riktigt god jul. Kram

Camillasrum sa...

Önskar dig en riktigt god jul! Kram

syren sa...

Vad jag tyckte synd om dagisfröken! Barn är otroliga. God Jul! kram

margit sa...

Hej Camilla! tack för hälsning och tack för den roliga historien också... den va bra!!
Önskar dig o de dina en underbar JULHELG!!
Kram!!/Margit

Susanne sa...

Vill önska dig en riktigt God Jul!

Kram