tisdag 1 december 2009

Host,host!


Men Gudarna vad jag är less denna hosta.
Jag har inte sovit på fyra nätter.
I går ringde jag till vårdcentralen för att få någon hjälp.
Och jag blev sååå förvånad.
Jag behövde bara ringa,berättade om mitt problem.
Hon sa:
-Nä,så kan du inte ha det. Du måste ju få sova.Vi har två alternativ.
Mollipect,som är bra mot hosta.
Cocillana som är den starkaste.

-Ta den starkaste,sa jag.
-Då fixar jag det,sa hon.
Och vi lade på luren.

Smärtfritt,tänkte jag.
Inte behöva åka dit utan bara åka och hämta ut medicinen på apoteket.

Men tror ni jag fick den.....
Nä!
Tre gånger var jag på apoteket för att se om receptet hade kommit.
-Doktorn har väl inte haft tid att skriva ut receptet,sa tanten i kassan.
INTE TID!!!
Hur lång tid tror du att det kan ta att skriva ett recept?
Ja,ja...nog vet jag att det är fler än jag som vill ha recept utskrivna,men ändå.
Så ännu en, så gott som en sömnlös, natt fick jag stå ut med.

lätt var det ändå inte att få tag i hostmedicin ;)

Med dåligt samvete ringde jag till jobbet och sjukskrev mig.
Jag gillar inte att sjukskriva mig,men ibland måste man se sanningen i vitöga och acceptera, att det går inte att jobba, då man hostar så tårarna rinner och maten som man åt igår är på väg upp.

Man skulle ha haft en "Karlsson på taket"
Jag citerar :)
-Sega råttor,geléhallon...
-Tror du att godis hjälper?
-Här är det inte frågan om godis. Här är det frågan om Karlsson på takets kuckelemuck medicin,om du kan få in det i din trånga lilla skalle.

Jag vill ha Kuckelemuckmedicinen NU!!!!


See You!

23 kommentarer:

Mia64 sa...

var klokt av dig att stanna hemma och vila lite.Hoppas du får medicinen snart /Kram

Maud sa...

Kukkeliana? Kan du skicka lite till mig, det låter som en kul medicin. =)

Mona sa...

Du kanske skulle ha varit och kika om du har lunginflammation?
Tack för awarden!! Men nu verkar det vara nått fel på blogg.se. Kan inte lägga in vare sig kommentarer eller inlägg! :(
Ha det bra o krya på dig!

Majken sa...

Coccillianan e kanonbra!!! Men ta den bara till natten. Hade en väninna som tog den 3ggr/dag i 5dgr & slemmet liksom stockade sig sen.. Men som sagt till natten är den helt suverän

Hoppas det löst sig tills idag.. RING IGEN & IGEN & IGEN!

KRAM

Majken sa...

KRYA PÅ DIG!!!

ciara sa...

verkar vara en långvarig hosta du dragits med!
krya på dej/Kram Ciara

Rita sa...

Krya på dig! Det är inte roligt att ha sån hosta :( Hoppas verkligen den ger med sig snart.
Kram/Rita

Miruschka sa...

Stackars dig, tycker du gjorde helt rätt som sjukskrev dig! Tycka-synd-om-kram/Marie

margit sa...

Hej Camilla! Inte kul att vara förkyld och ha hosta!

Recept...ja det är väl elektroniska idag...även uppe i Norrland...han fick väl nåt annat som kom i vägen...och glömde sen bort...
Intye ska du då ha dåligt samvete för du sjukskrivit dig... men det är "typisk vi kvinnor"...
Hoppas du slipper vänta allt för länge å medicinen nu...
Kramen!/Margit

margit sa...

Hej igen...heter Cocillana Etyfin..(morfinpreparat)Hsostdämpande...Mollipect, Vidgar luftrören sam tslemlösande..
Det blir säkert bar när du får Cocillanan...Kram!/Margit

Ama de casa sa...

Stackare! Hoppas du blir bättre fort!
Kram

margit sa...

Förlåt ALLA stavfel..kollar igenom och ser...

♥ Sanna ♥ sa...

Den hade vi behövt här också flera ggr den här hösten.... har du kollat myckoplasma det är en hosta som vägrar ge upp!!! mycket slem och kan hålla på vecka efter vecka!!!
Ta hand om dig o Krya på dig!!
KRAM

Susanne sa...

Cocillana är riktigt bra mot hosta men du kanske ska kolla upp så du inte har lunginflammation!!!
Stå på dig och hoppas du snart mår bättre :o)

Kramen

Lotta sa...

Vi ringer ibland och vill ha förnyade recept till våra vårdtagare och då är det så hos oss, att när doktorn slutat att ta emot patienter på eftermiddan, då skriver han ut recepten för avhämtning dagen därpå....
Jobbigt med hosta som aldrig ger sig och trött blir man av varenda hostattack...
Krya på dig nu..

Susanne P sa...

Det var illa!
Hoppas att du får kuckelemuckmedicinen snart!
Annars har jag en flaska som står hemma hos mej...
Kram
Syster

Susanne P sa...

Det var illa!
Hoppas att du får kuckelemuckmedicinen snart!
Annars så har jag en flaska hemma hos mej...
Kram
Syster

soffie sa...

men guuu va dåligt av läkaren att ej få in det i datan,hoppas du fått din medicin nu å att din hosta går över,
må gott

lillaMy sa...

Ja det där känner man igen,det är BARA hämta ut medicinen men icke finns den där och då ska man ringa vårcentralen vilket har telefontider och så står man där iaf.Kram på dig och hoppas nu du får sova något iaf.Kramiz

Niklas C sa...

Svar: Hehe vad kul att du tror som jag om deras idiotiska president =)

Ha det bra du med =)

Kram

Sussi sa...

Men så trist att du inte hann få hostmedicinen innan dom stängde! Tråkigt när man får upp hoppet och sen får landa platt som en pannkaka!! Hoppas läkaren har haft tid att skriva receptet till i morgon så du får sova..

Kramisar

Pjoltas sa...

Kanske låter galet men..Chips är bra mot hosta. Det smörjer bra faktiskt. Ett gammalt studiotrick!
=)
Krya!

annas perssonliga sa...

Hej!
Den starka är bra, står en flaska i vårt kylskåp. Du får komma hit och ta en slurk, kanske går snabbare än att vänta på receptet...

Krya på dej!
kram