torsdag 10 december 2009

Nobelpriset!



Man brukar säga att bakom varje framgångsrik man, finns där en kvinna. Vilket är sant, utan tvekan! Men ännu sannare är att bakom varje trygg liten Guldklimp (barn) finns en mamma! En mamma som lägger ner hela sin själ i att fostra, trygga och skapa kärleksfulla förutsättningar för sina barn.

En mamma som så ofta får dubbeljobba med att få vardagen att gå ihop. Som först efter en lång dag på jobbet, kommer hem, lagar middag, läsor läxor, tvättar, stryker, städar, handlar och inte minst ger sina barn kvalitetstid! När väl kvällen och natten närmar sig, stupar hon i säng av ren utmattning, för att få ork att ta sig igenom ännu en ny dag. En dag som hon möter med ett leende på läpparna!

Vi alla Mammor som lyckas med den här bedriften är u n i k a! Utan tvekan är vi värda ett Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!

Det är med en stor ära jag tilldelar Dig det här Nobelpriset! Jag beundrar Dig för Din styrka, för Din glöd och för Ditt engagemang! Var s t o l t över Dig själv!

Jag har fått det här Nobelpriset av Annasperssonliga som i sin tur fått priset av Carolina. I min tur är det med en stor Ära som jag tilldelar priset till följande mammor:

Carina.
Susanne.
Mona.
miruschka

Självklart går detta pris till alla kvinnor :)

See You!

8 kommentarer:

Mona sa...

Åh, tackar!!
:)

Susanne P sa...

Vad glad jag blev!!!
Tack så himla mycket!!!
Kramar
Syster

Miruschka sa...

Tack så mycket, vad kul och vilken ära! Många kramar

♥ Carina ♥ sa...

Åhh tack vännen! Mycket bättre än fredspriset :)
Love you, kraaam

Mia64 sa...

Godmorgon!
öskar dig en fin dag /Kram

Sussi sa...

Vilken fin motivering..
Men att inte ni fick gå på nobelmiddagen då?? Jag hade gärna njutít av lite bilder innifrån ;-)

Men vilken nitlott du dragit i år. Jobba både jul och nyår!! Tur att du är ledig julafton i alla fall...

Kramisar

cecce sa...

God morgon!
Så du har också fått denna fina utmärkelse!
Annars hade jag tänkt ge en till dej!
Du är en fin och bra mamma.

Hoppas du får en fin fredag!
Kram

Ama de casa sa...

Gomorron på dig!
Vilket fint pris du delar ut :-)
Kram