tisdag 15 december 2009

Snart är det dax!!



Min Amaryllis är på G.
G som i gemenskap.
Ååå,vilken bra film det var.
Med Niclas Wahlgren och allt.
Nicla.......
(host)
Hm....vart var jag???
Jo,på G....

Nu menar jag på gång att blomma :)

I år köpte jag mig en vit Amaryllis.
Jag har alltid köpt röda.
Och varje år har jag försökt att övervintra dom och det har gått...så där.
Ska sanningen fram har jag aldrig fått dom att blomma om.
Vad gjorde jag för fel?
Grön är dom, men några blommor har det aldrig blivit.
Så jag har fått kastat dom....en efter en....år efter år.
Så nu har jag lagt ner det.
Jag har gett upp.
Kastat in handduken, kan man säga.
Hädanefter köper jag en ny Amaryllis till jul.


I går hade vi Lucia firande på jobbet.
Några pensionärer gick Luciatåg och några i personalen fick sjunga i kören.
"Några" var bland annat jag.....i kören alltså ;)
Med en röst som skar sig i dom höga tonerna.
Och dom andra tonerna också, för den delen :)
Men som sagt...vi sjöng för pensionärer, så man får hoppas att dom flesta inte hörde så bra eller att dom glömde fort bort oljudet :)
Oljud på Engelska är noise.
Noice.....
Hasse Carlsson....
Ännu en snyggi....jag menar....
Ännu en bra artist ;)

Nu har jag helg.
Ja,på mitt sätt.
Ledig onsdag och torsdag, för att sedan jobba fredag,lördag och söndag.
Sedan blir det helg igen :)
Ledig måndag,tisdag och onsdag.
Och torsdag, ja.
Det glömde jag.
Då har jag ju tagit semester för då är det ju julafton.
Hur kunde jag glömma det?

19 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag sjunger också hellre än bra :)
Vet du vem som har jullov nu???
vet du det va??
JAG!!!!
Kraaaaam

Susan sa...

Ja, att få amarylis att blomma om är helt omöjligt nu för tiden. För ca.3 år sedan sa det plötsligt stopp!!
Jag har hört att de behandlas så omblomning är omöjligt...allt för att tjäna pengar.
Synd, mycket synd för det var så himla kul att få "igång" den torra löken igen.
Jag har 4 lökar på gång i år, men ingen vit, tyvärr.
Njut av din fina vita blomma!

Ama de casa sa...

Hur var det där med syrran och Noice, nu igen... Har inte hört nåt om det på läääänge.
Du har kanske glömt nu? Gått vidare och förlåtit?
:-)
Kram

Åsa sa...

Oljud?!!! Fattar ingenting:) Kram

Niklas C sa...

Svar: Ja, kokosteet var jättegott. Jag har provat att dricka det som det är och så har jag hällt i lite honung och det var ännu godare med honung i =)

Kram

cecce sa...

ha ha ha...anar jag en viss frustration på karlfronten:-)?
Håller med dej - riktiga godingar!
Annat var det förr:-)

Skönt att du får lite ledighet innan jul. Alltid något.

ha en fin kväll!!
Kram kram

Niklas C sa...

Svar: Ja maten igår blev jättegod =) Tyvärr så är den slut nu, jag skulle ha sett din kommentar lite tidigare så hade du kunnat få smaka ;)

Kram

Lotta sa...

Vaddå bra film med Niclas Wahlgren?
Har du inte läst mitt inlägg när jag drömde om honom? Han är såååååå charmig...
Jag älskar vita blommor överhuvudtaget, det är så snyggt till de gröna stjälkarna och bladen...
Kvällskram!

Daniel sa...

Men hur kan du glömma julafton?? Du verkar lika tållig som jag vetja!!!

Niklas C sa...

Svar: Ja de borde ordna fler saker som Svenska hjältar.. Det finns så underbara människor och det är så kul när de uppmärksammas =)

Kram

Lotta sa...

Ja du, vad hade hänt då.....
Men vilken film var det då?

Sussi sa...

Jag har inte fått nån blomma nånsin att blomma igen efter att dom har blommat första gången! Så jag har också gett upp. Köper också nytt varje gång!

Vilken logik du hade i inlägget. Du gled över hur smidigt som helst :-)
Många snyggingar också ;-)

Kramisar

Mona sa...

Jag fick faktiskt min amaryllis att blomma på sommaren en gång! Duktigt va?
Sen dog den......
Ha´re bra!

Susanne P sa...

Ja du syster, nu har du världens gladaste storasyster: det har kommit massor, massor med snö!!!!
Och ska vi slå vad...kommer jag att byta om till mysbyxor klockan 20.00 på julaftonen eller inte...
Kram

Floosan sa...

ja jobbet tar ju aldrig slut, när man väl sover har man jour man vet aldrig när nån vakar haha.
Åh det så fint med blommor önskar jag hade gröna fingrar här är det rena rama självmordet attt ta hem en blomma

soffie sa...

å de vita är så vackra,jag har provat en gång å fick inte den att blomma om så nu slänger jag dem när de är färdigblommade,
mysigt med lussefirande,
kram

Elin - ett hus till oss sa...

Så vacker den kommer blir. Fint med en vit!

Sv: Vi flyttar forhoppningsvis in i juni :)

Kram Elin!

Sussi sa...

Men gud så avundsjuk jag blir! Inte lagat en tand på lääänge! Vill du byta?? En liten rotfyllning kanske hihi

Kramisar

Stattinskan sa...

Vi kan byta tjänster ... Jag ger dig din resa till Cinderella så fixar du en resa till Västindien när jag fyller femtio i januari .... deal? Kramar