onsdag 16 december 2009

Terapi!


Fick en kommentar av Ama de casa i gårdagens inlägg.
Hon undrade om jag glömt eller förlåtit min syster för att hon gick in på Kornsjö strand för att se Noice för några år sedan.(1981)
Svaret är: NEJ,JAG HAR VARKEN GLÖMT ELLER FÖRLÅTIT!!!
Jag kan numera leva med det tack vare min psykolog ;)
Men jag vet vad hon kan göra för mig om hon vill ha min förlåtelse.
Min psykolog har sagt att, om vi tillsammans åker och ser dom, blir jag färdig behandlad och kan sluta att gå i terapi.
Nu vet jag att Noice ska spela på Cinderella den 4 Mars.

Och jag vill ju inte vara den som tigger... men vill ni hjälpa mig med mitt trauma så vet ni vad ni ska göra ;)
Överraska Syrran och mig med att köpa flygbiljetter ner till Stockholm, båt biljetter till Cinderella den 4 mars 2010.
Båten går klockan 18.00 ;)

Nu har snön äntligen kommit.
Som ni vet så tycker jag inte om snö men jag kan heller inte låta bli att tycka det är vackert.

I natt kunde jag sova utan att ta nässpray.
Yiiipiiie!!
Ska jag äntligen få bli av med denna långvariga förkylning jag har dragits på, i snart fyra veckor?

Och till er som har undrat och längtat till att få höra hur det gick i går, då soptunnan återigen var framställd:
Kan berätta att jag backade ut bilen ur garaget UTAN att köra på den.
Eftersom jag jobbade och hade bilen, hade David ingen möjlighet att köra över den.
Så vi får se om två veckor igen ;)

See You!♥

18 kommentarer:

Miruschka sa...

Eftersom det snart är julafton och jag antar att du har varit snäll hela året, så kan du önska dig... Nej, vänta lite nu, hur var det med en viss blombukett och en viss vinnare av Idol?? Är ganska säker på att storasyster också måste få terapi för det traumat;)) Ha en bra onsdag/kram, kram

Mia64 sa...

Ha en bra onsdag/Kram

Ama de casa sa...

Hahaha! Jag tror inte att det heller skulle hjälpa mot din allvarliga långsinthet ;-)
Men ni skulle få kul - det är jag övertygad om :-)
Kram

ciara sa...

Åhhh! Ska dom??
Hopas att det är Noice forever en hyllning till det som var då..
Kanske ska överväga detta då jag ändå funderat på en kryssnining i feb/mars.
Kanske vi ses då;)
Kramen/Ciara

Mona sa...

Har du oxå skaffat dig nässpraysberoende som din vän Carina?? ;D
Ha det så bra!

Floosan sa...

haha tack för rättelsen, är väldigt förvirrad människa just nu. Hoppas allt är bra med er nu ska jag rusa till jobbet kram

Stattinskan sa...

SVAR: Här kan du se mannens hjärna :-)
http://www.skrattportalen.se/pics/blandat/brain2.gif

cecce sa...

Ha ha ha! Måtte du komma iväg så du blir botad och slipper psykologen!:-)
Det kan inte vara nyttigt att bära på sådana trauman:-)

Skönt att förkylningen håller på att ge med sig.
Nu är du snart frisk som en nötkärna lagom till jul!

Kramar

Susanne P sa...

Det finns nog ingen terapeft (stavning?)som kan hjälpa dej med denna traumatiska upplevelse...
Och du, skulle aldrig falla mej in att åka med Finlandsbåten bara för att lyssna på ett visst band, och allra minst Nioce!
Fast det är ju klart, hade det varit Pink Hink som spelade då tror jag faktiskt att jag kanske tillochmed skulle kunna tänka mej att bjuda dej på en tur bara för att få höra (läs;se) dessa gossar live! ;)
Jag har aldrig varit omöjlig...
Kram
Syster

Niklas C sa...

Nu har jag startat Veckans Superblogg.

http://thelifeofniklasc.blogspot.com/2009/12/veckans-superblogg.html

Tipsa gärna dina läsare om att de kan rösta på dig så du har större chans att vinna.

Om du skriver ett inlägg om att de kan rösta på dig. Skriv då gärna att man röstar i högerspalten och inte i en kommentar, för varje vecka är det ganska många som röstar i kommentarer och om jag inte hinner berätta för dem att de röstar på fel ställe så räknas inte rösten.

Anledningen till att man nu röstar i högerspalten är för att ingen ska kunna fuska med massor med anonyma röster.

Lycka till!

Lotta sa...

Jag håller tumamrna att nån är så snäll och ordnar allt det där åt dig och Susanne.
Stora kramen till dig Camilla!

Sussi sa...

Hoppas ni kommer iväg på den spelningen så du kan förlåta din syster ;-)

Visst är det fint med snö men måste det vara så förbenat kallt..

Härligt att du missade soptunnan hihi

Kramisar

Susanne P sa...

Ja, det kan jag tänka mej...att du i princip satt i Patriks knä...som du vräker och tränger dej fram (nu tänkte jag på blommor, Idol, konsert...ringer det någon klocka?)
Kraaaam

Sus sa...

Du har samma inställning till snö som jag! Fint :) nog med det!

Ha det ändå bra i vintern!

soffie sa...

haha guuu va bra att du ej körde på den igen.
ÅÅ Noice skulle jag viljat se,
Avis på din syrra!!!
kram

♥ Carina ♥ sa...

Nä vännen, Noice får va för min del som du vet, men när vi var på gyllene tider!!! Det var tider det...
Kram

Stattinskan sa...

Gomorron från ett VITT Skåneland :-D Kramar

Sussi sa...

Tack för omtanken. Jag hoppas också det ordnar sig men för tillfället känns det väldigt mörkt! Det är ju tyvärr inte bara jag som är arbetslös..

Ha en bra dag
Kramisar