lördag 31 juli 2010

Min Farfar.

Som ni kanske minns var min älskade farfar här på besök för några dagar sedan, med sin sambo.
Min älskade farfar älskar inte bara att fika goda kakor...nä...han älskar även att snickra,svarva och tillverka vackra prylar.
Han har gjort allt från klockor till skrin, allt från kyrkor till möbler. Allt från.........ja....jag tror ni förstår,som han sedan givit bort till höger och till vänster.
Och till mig, så klart! :)
Här är lite av det han gjort och givit till mig.


























Men som sagt...det här är bara en bråkdel av det jag fått.
En annan sak han har gjort är en miniatyr av Själevads kyrka.
Men den har han "bara" gjort tre stycken av.
En till honom själv, en till min Pappa och en till Pappas bror.
Men Gudarna ska veta att jag också vill ha en :)
Men inte till vilket pris som helst.
Farfar har nämligen sagt att jag ska få ärva hans kyrka.
Så jag kan gott vänta 20 år till på den vackra kyrkan.


See You!

27 kommentarer:

Sussi sa...

Han är ju jätteduktig ju. Jättefina saker han gjort. Jag hade en sån i släkten jag med förr men han är tyvärr inte med oss längre..

Ha en supertrevlig helg
Kramisar

Rita sa...

Vilken underbar farfar du har som gör så fina saker :) Var rädd om honom!
Önskar dig en härlig helg!
Kramis

Petra sa...

Vilken duktig och fin farfar du har.

Kram

soffie sa...

å vilka otroligt vackra saker han gör din goa farfar,
kram

Anonym sa...

Jag förstår verkligen att du vill vänta på kyrkan! En underbar, duktig och generös farfar :-)

sara - Glitterögon sa...

Men oj så kreativ och duktig han är! En sån farfar :

Susanne P sa...

Hoppas du får vänta länge, länge, länge innan du får kyrkan!!
För han ska ju finnas jämt!!!
Kraaam

Anonym sa...

Oj vilken farfar du har! Massa vackra saker har han skapat. Kram

diana sa...

Wow vilka fina grejor :)

Sus sa...

Vilka vackra saker!
Jag kan förstå att du är så glad för dem.
Och kyrkan...den var ju helt identisk!

Kraaaaaaaaam

Diana sa...

Wow, din farfar är ju hur händig som helst! Kyrkan var supersnygg! Vet alla om att den är "din", annars kommer alla helt klart att dra i den... Helt underbar.

Madeleine sa...

Vad fint, och kul att få sånt som ingen annan har. min mormor syr hardanger o jag har fått en del av henne, det är så kul att få sånt som ingen annan har. Jag ska ta ett snack med min samordnare idag om vad som hände igår på jobbet. Ha en bra lördag. Kram Madde

Helene sa...

VILKEN HÄRLIG FARFAR DU HAR = )
Man ska vara glad så länge man har dom !!
Hoppas solen skiner på dig idag,det gör den här...fast det blåser !!
Ha en skön lördag.
Kram Helene.

♥ Carina ♥ sa...

Han är duktig din farfar och så roligt att han är så pigg. Hoppas verkligen det dröjer innan du får kyrkan :)
Kram och Godmorgon!

Carina Sjölund sa...

Jättefina saker du fått av din Farfar :) Ha en bra Lördag kväll! Kram

Anonym sa...

åh vad gulligt av honom. o vilket gulligt inlägg du skrivit om honom. jag var också farfars lilla gull men tyvärr dog han när jag var 9 år så man kan ju säga att jag inte kände honom
kram

gunsan sa...

Men så otroligt vackra saker, vilken farfar:))
Kan tänka mig att "Själevads kyrka" är vacker, men vi får hoppas som sagt att det dröjer många mångar år innan de ärver kyrkan;))
kramizzzzz

Miss Juni sa...

Vilken Stål-farfar!! Och vilket affektionsvärde där finns i dom möblerna! Måste va jätteroligt att ha! Någonting som för alltid kommer att påminna dej om honom! Måste genast se till snickra ihop nå´t tjusigt till mina barn...

lolla sa...

hejsan
men vilka underbara saker han gjort din farfar
skrattade lite snällt när jag läste om dina akor du bakat inte kul....jo såhär eteråt kanske...
kram lolla

ansepanse sa...

vilken fin farfar du har
Sv: jag tror inte det blir bilder på min "vighet" :D
kramar

pillan sa...

mm kan förstå det , jag har gjort likadant väntat efter nått länge , en tavla som min Farmor gjort ..väntat från det jag var liten typ 10år till nu , då jag fick den .

Resan går redan på LÖRDAG !!!
*längtar*

kram

cecce sa...

Vilken händig farfar du har! Sådana växer inte på träd!! Hoppas du får vänta länge på kyrkan!!

Kramar

Margit sa...

ja de va verkligen fina saker som din morfar gjort!!! han ser ut att vara en duktigsnickare...hantverkare han!!!
idag på eftermiddan så kom solen fram..och vi gade riktigt skapligt väder...men i kväll så känns luften kall...
Har lagt in nya bilder/slutbilder från semesterresan däruppe...
Önskar dej en trevlig söndag!!!
kram!!

Eva sa...

Åh, vilken härlig farfar du har! :-)

Diana sa...

Sv: Haha, då slipper du skriva ditt namn under den (jag har hört släkingar som gjort så på saker de vill ha, usch).

Madeleine sa...

Vill bara säga god morgon o hoppas du får en bra härlig söndag. Kram Madde

Lena sa...

Vilken duktig farfar du har. Man blir imponerad.
//Lena