torsdag 15 juli 2010

Kändisar?

Jag fick en kommentar från Kloppan.
Hon tyckte att jag skulle göra ett inlägg om en kommentar jag skrivit till henne.
Och snäll som jag är så gör jag självklart det ;)

Som ni läste hade jag och Foppa en annorlunda midsommar tillsammans för många år sedan.
Dansbandsfrun ville klå mig med att berätta att hon fått en kram av Hasse Kvinnaböske.
Om hon klådde mig??
Nä...det tycker jag inte!!
För nu måste jag få berätta att jag har inte bara åkt ambulans med Foppa.
Nä...jag har även dansat med Foppa.
Och på Södra berget i Sundsvall har jag dansat med Janne "Loffe" Carlsson.
Och jag har hälsat på självaste drottningen.
Japp....tagit henne i hand och nigit.

Nu vill jag höra om ni har träffat på några kändisar.
Och nu menar jag inte på en konsert eller mött någon på gatan.
Nä....Det ska vara mer än så.
Och du Syrran.....lokalkändisar räknas inte :)

Förresten....Sanna klarade moppe körkortet i dag !!!

See You!

26 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Tjohoo!! Hälsa och gratta Sanna från oss!!
Kram

Petra sa...

Jag har hånglat upp Bono i U2.......................................................................................................... i mina drömar!

Grattis till tjejens kort.
Kram

Tigris Predikantan sa...

Ja, tyvärr tillåter inte min anonymitet samt blyghet att jag berättar ... *skrattar*!

Susanne P sa...

Oj, vad tråkigt att inte lokala kändisar räknas....:(
Jag har faktiskt talat länge med Peter Siepen (men jag skäms fortfarande över det samtalet... ;) åkt buss bredvid Richard Woolf, stött ihop med Kicken i The Poodels...räknas det?? & hejjat på Victoria Svensson i Thailand.
Annars så kan jag tala om att jag har träffat världens bästa band: PINK HINK!!!!
Kram

Sus sa...

Grattis i massor till den duktiga dottern!!!
Oro i massor-kramar till den lilla mamman..eller?
Nej, tyvärr, jag kan inte servera dig några som helst smaskiga "du ska bara få höra VEM JAG har träffat"-utmaningar.
Idol-Ola har jag käkat pizza bredvid...vid ett annat bord med ett annat sällskap :(
Ingvar Carlsson har knatat ut från Grand när jag gick förbi...sen var det slut!
Inget kändizvimmel här inte ;)
Fast...jag har en kompis som legat med... nä, nu får det va nog :D

Kraaaaaam

Sus sa...

Hi, hi hiii :) Bara för att du är du...
Sv: Martin Dahlin, en av de klämgoa ;) fotbollsspelarna på 90-talet :D
(Men...jag är väl inte riktigt med i leken ändå??...kan jag tro!)

Fröken Ellinor sa...

Jag har ju jobbat på Expressen under flera år och sambon är journalist så visst har man ju träffat en del...

Men tja, jag har hjälpt Carola att leta efter Amadeus när han försvann i damernas omklädningsrum på Rosenlundsbadet i Jönköping. Hon hade svart kort klänning och ville inte bli blöt om fossingarna. Han var typ 7 år och hade smitit ut till hopptornet. :) Alltid något...

Anonym sa...

Grattis till Sanna!!!

Jag rör mig så mycket i jetset-kretsar och vill inte förta dina möten med Foppa, så jag avstår att berätta om alla kändisgrejs jag har ;-)

Anonym sa...

grattis till henne. det roligaste var nog när nisse landbergh (en b-kändis) var inne på apoteket Vakteln i halmstad där jag gick elev. han köpte två rör treo o eftersom jag kände igen honom så trodde jag att det var ngn hemifrån så jag sade: -Blev det hårt igår eller?! HAHA de andra berättade vem han var sen
kram

Miruschka sa...

Jag har funderat, tänkt och funderat igen om VEM av alla A-, B- och C-kändisar jag träffat genom åren jag ska berätta om.
Till slut kom jag på ANDERS HEDBERG!!!
Vem??? undrar du nog...
Jo, Anders är 70-talets Foppa kan man förklara det med.
Jag var DÖKÄR i honom när jag var i tioårsåldern, och dansade med honom i Skeppsmalen.
Sen har jag stått och pratat (och kramat) med....nä, jag tror jag berättar om det i min egen blogg.
GRATTIS TILL SANNA!
Kram till henne och dig

diana sa...

Grattis till din dotter. Det var värst vad du frotterar dig i kändiskretsar :)

Diana sa...

Min bästa jag-mötte-Lassie är att jag är uppväxt i samma hus som Henke Larsson, vi har lekt dunkgömme tillsammans och ses vi så hejar vi.
Sen lärde nån känd simlandslagstränare mig att simma när jag var på Kanarieörna som treåring.
Och så har Glenn Hysén klappat mig på huvudet på Kolmården (jag var liten då med).
Annars är det fattigt med kändisar för mig del.

cecce sa...

Ok...här ska du få.
Jag har intervjuat vår fd statsminister Göran Persson på hans rum uppe i regeringshuset i en halvtimme och även pratat en stund och tagit i hand med Olof Palme. Tyvärr precis innan han blev mördad.
Jag har medverkat i samma tv-program som Roxette, Harald Treutiger och Lasse Holmqvist.
Slår väl knappast dina bravader..men alltid något:-)

Stort grattis till dottern!!

Kramar

gunsan sa...

Ojojoj, gissa vem jag har simmat bredvid?????? jo minsann om inte självaste Robert Wells, i Sundbybergs simhall minsann;))

Sen har Paul McCartney ritat 3 x på min arm, jag förlåter mig aldrig att jag inte fotade honom eller armen, men är man 13 år så är det förlåtet ;))
Kramizzzz

Carina Sjölund sa...

Ett stort grattis till Sanna :) Kram på dig.

Miss Juni sa...

Tänker så det knakar, men nä...kan inte komma på nå´t mycket roligare än att Totte Wallin en gång stack in huvudet när jag satt i en så´n där fotoautomat som fanns i varenda varuhus förr. Jag ser helt förskräckt ut på fotona...

Stattinskan sa...

Haha, jag har varit flickvän till Frank Andersson (brottaren), tack och lov insåg jag ganska snabbt att det inte var så mycket under pannbenet på honom :-)Mina barns farmors farfar hette Oscar II. Barnens farmor och farfar umgicks med kungligheterna, jominsann. Närker du hur kaxig jag blev nu, haha! Har aldrig varit mycket för kändisskap men här fick jag till det ;-D
SVAR: Fy så läskig foten såg ut. Läkarna ser väldigt allvarligt på svåra kattbett. Mitt har gått ner i muskeln och i en sena och det är som sagt andra gången på samma ställe sedan i våras.
Jag hoppas att det lagt sig lite till i morgon!
Natti, natt

Jeppe sa...

Får blyg-Jeppe glänsa lite!?...
Tack, kändisar är KUL!
Here we go;
Hur-många-gånger-som-helst-i-drömmarna;
MADONNA.
Och lite mer iRl;
KramAR + småsnack; Sibel och Ainbusk Josefin.
Småsnack; Dilba, E-type, Micke Dubois(V.I F.), Måns Z., AiV-Toril, Calaisa-tjejer, etc....
Snack m. många fotbollspelare såklart, där jag måste nämna Liverpools-number-seven KENNY DALGLISH. http://www.youtube.com/watch?v=Dxw_XTnZ1RY&feature=related
Och så lite internationellt snackande med den här donnan;
http://www.youtube.com/watch?v=8-i4itpV-0w&feature=related
Sen tryter minnet... eller är det inga fler viktiga!?...
Såja, ha en bra dag! :)

/Jeppe - helt Okänd

Fenixmonas sa...

Kommer bara så där osökt på en strof ur fablernas värld..." för djuren är väl också människor..." så jag antar att även de människor som är mer kända också är människor...Kram på dig!

Anonym sa...

nu kom jag på att jag bott hos ankan eller vad han kallas i två veckor under en sommar när jag var mindre
kram

Afrodite sa...

Jisses, du är ju nästan känd själv så många kändisar som du träffat, dansat med och nigit inför! =)
Grattis till Sanna! =)
Kram på dig och ha en helt underbar fredag!

♥ Sanna ♥ sa...

Du e ju för sötoch mina känner du ju till ;)
ha en undebar fredag
kram

Anonym sa...

sv: jag är inte en såån person som hänger läpp alltför länge

Sussi sa...

Det är svårt att slå dina bravader men jag kan ju alltid försöka ;)
Jag har varit på samma fest och pratat med Pia Sundhage. Jag har blivit utfrågad på dejt för många år sen av Anders "lillen" Eklund efter att spenderat en efterfest på samma ställe. Om man säger så här.. jag tackade vänligt nej. Han var lite för gammal för min smak hihi
Jag har fått ett flyktigt hej och varsågod när jag mötte Mats Sundin i dörren på en kändisgolftävling. Dessutom så har babsan satt sig vid oss en stund och frågat oss om vi hade en trevlig kväll bl a på rosabandetgalan där förövrigt Reneé Nyberg sa ett hastigt ursäkta och stannade till när jag fotade henne..
Det du..
Nehe.. Det slog inte dina äventyr alltså ;)

Kramisar

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Jag känner några 60-tals kändisar väldigt väl. Ex Eleanor Bodel

annas perssonliga sa...

Jadu det där med kändisar är alltid lika roligt...Jag har en hel del Lassie-historier men det roligaste är en om Crille när han spelade i Kalmar FF ¨så jag väljer att berätta den. Min sambo har spelat fotboll mot Zlatan när han ännu spelade i Malmö. Det var en hetsig match och det bli frispark till Mff. C ställer sig i muren, varpå Zlatan täcker upp framför, precis när frisparken ska slås nyper Zlatan C på det allra heligaste. Min kära sambo blir så uppretad att han senare ger Z en rejält osjyst tackling och blir utvisad på kuppen. Det tog långt tid innan jag fattade varför Z inte var så poppis hemma hos oss, hihi.

Kram