söndag 25 juli 2010

Kubb afton.

I går hade vi goda vänner på middag.
Vi åt,drack och spelade spel.
Till efterrätt hade jag gjort något, som jag klarade av.











Jag följde alltså ett recept :)

Först spelade vi kubb.













Ungdomarna mot 60-talisterna.
1-1 blev slutresultatet.

Annat resultat blev det då vi spelade "Så det kan låta".












Men ni kanske förstår varför resultatet blev 2-0 till Gubbarna ;)
Jag ville ju bara göra min Gubbe glad. Han blev ju så deprimerad efter det han förlorade i golfen.

See You!

26 kommentarer:

Stattinskan sa...

Haha, det är nått visst med oss 60-talister ... liksom himla rediga och duktiga på ALLT ;-D

Diana sa...

Vad nu... kastar ni också pinnarna mellan benen? Något jag missat? Så gör aldrig vi... Eller du tillhör samma gäng som Carina?
Gud, så många frågor en söndagsmorgon...

Kakan ser jättesmarrig ut, vad är det bruna under bären?

Miruschka sa...

Ett äktenskap är uppbyggt på detta:
* i nöd och lust
* att ge och ta
Det har du tydligen förstått eftersom du även låter David få känna på hur det känns att vinna.
Men du Camilla: låt det inte bli till en vana, de har så lätt för att bli kaxiga då;))
Kram och god morgon

soffie sa...

mmm det receptet skulle jag vilja ha har du det?Vad god den ser ut å vilken trevlig kväll,hos mej regnar det idag å är 13 grader hJÄLP vart tog sommaren vägen?
kram å ha en bra dag

Afrodite sa...

Låter och ser ut som en helt underbar kväll i glada vänners lag! =)
Ha en go' söndag!
Kram

Anonym sa...

tänk vilken tur din gubbe har som begåvats med en så omtänksam fru :)
kram

♥ Carina ♥ sa...

Va?? Tycker Diana att vi har konstig stil. Det där är ju helt mormalt!!
Ja, vad gör man inte för husfriden...
Tack för, en som vanligt, trevlig kväll :)
Kram

ansepanse sa...

det är kul med kubb, vi spelade det på midsommar
ha det gott - kramar

Sussi sa...

Även vi körde på det rättvisa resultatet 1-1 när vi spelade med andra ord igårkväll. Bäst för stämmningen.. Eller så kan man ju göra som ni. Peppa upp gubbarna för att få dom på bättre humör genom att låta dom vinna ;)

Det är bara jag som är så nervig..
Det låter som en jättebra idé att skicka ditt mobilnummer på facebook så hör jag av mig (eller sms:ar) om jag ska in till stan. Vart ska ni bo någonstans?

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Ser ut som ni hade en trevlig kväll i går :) Kubb är ett riktigt roligt spel där alla kan vara med.Kram

Petra sa...

Vad god kakan ser ut. Nu blev jag ännu mera sötsugen.

♥ Sanna ♥ sa...

Den såg god ut !!!
och du snäll du är som låter gubben vinna... ;)
SJälv håller jag på tränar av mig mitt dåliga betende jag har när jag Förlorar och vinner kan inte göra ngt av dom utan att vara skämsdålig på det...
men men skam den som ger sig..
KRAM

Sus sa...

Ja :) DET är kul när det är roligt :D
Vilken kalasvacker tårta, det riktigt vattnas i munnen!

Kraaaaaaaam

Helene sa...

Efter-rätten såg väldigt god ut = )
Vi hade vänner här igår oxå men här spö-regna det hela kvällen så inget kubb för oss : (
Ha en bra dag.
Kram Helene.

Susanne P sa...

Oj, oj, oj vad saker som hänt här medan jag varit ute och rest och sett mej om i världen!
Ja du, det var tur att du skrev om din (icke-)förmåga att baka, annars så hade jag gjort det ;))
Och att du har fått känna på att svettas!!!
Kram

Madeleine sa...

Den där kakan ser himla god ut. Helkväll, i goda vänners lag det är toppen. Kram Madde

Anonym sa...

Vilken paj!!! Mums!
Hahaha! Dålig förlorare, skyll bara på att du skulle göra honom glad, gör det bara ;-)

Susanne sa...

Åhhh så fin tårtan blev.

Kramen

Dansbandsfrun sa...

Först vill jag säga att du är väldigt brun!
Sen undrar jag om du har en VÄLDIGT lång make, eller är det Carina som är väldigt kort? ;) kram

Miss Juni sa...

Tårtan ser underbart god ut!! Och så låter det jättehärligt med en spelkväll - älskar att spela spel!! Kram!

N sa...

Kika gärna in på min blogg och svara på "Dagens fråga" som jag har idag. Kram!

Diana sa...

Sv: Haha, erkänn att du tryckte ner ctrl och scrollade för att få texten större. ;)

diana sa...

Väldigt snällt av dig. Har han vett att uppskatta det? ;)

gunsan sa...

Men så fin tårta du hade gjort o vad fint du har fått det härinne;))

Er spelstil är lite speciell må jag säga, men roligt ser det ut o bra verkade det gå;))
kramizzzz

ella sa...

va gott d ser ut,kul med kubb=)

Margit sa...

hej Camilla!!!
Ja vi spelade också KUBB...när vi var uppe i Trehörningrn Tavelsjö...Man får röra sig i alla fal...springa gjorde vi också...
VIlken fin bild av pajen!!!
Kram!!