torsdag 29 juli 2010

Tredje gången gillt.

Varför lär jag mig aldrig.?
Varför ska jag alltid ska ha så bråttom?
Varför är jag så slarvig?
Varför??
Men jag är glad att jag är så förbannat tjurig :)
Skam den som ger sig,liksom.
Minns ni att jag försökte baka en vit chokladkladdkaka för ett tag sedan?
Det gick ju inte så bra, eftersom jag hittade på ett litet eget recept och att jag lagt fel botten i formen.
Det slutade med att jag fick forma kakan med mina händer.
Och slutresultatet blev en väldigt söt och otroligt kompakt kaka.













I tisdags gjorde jag ett nytt försök.
Denna gång med ett riktigt recept.
Glad i hågen ställde jag mig i köket för att baka.
När en halvtimme hade gått och jag skulle ta ut kakan ur ugnen,märker jag att jag bara ha haft ugnen på 150 grader.
Det skulle ha varit 175 grader!!! :(
Kakan gjorde rätt för sitt namn ordäntligt där....kladdkaka!!













Den rann!
Kanterna var bra ,men i mitten.....

Så på onsdagsmorgonen...
Tredje gången gillt!
Tadaa!!











Och vem äter man en god kaka bäst med....om inte med min älskade farfar.













En annan sak som är tredje gången gillt är att jag ska vinna ;)
Det blev ju ingen vinst för mig,varken hos Syrran eller hos Carina.
Marie har nämligen blivit med i 10000 klubben.Och det ska hon fira med en tävling.

See You!

22 kommentarer:

Miruschka sa...

God morgon!
Det är som det sägs: trägen vinner. Bra där att du inte ger upp, det skulle nog jag ha gjort redan efter första försöket;)
Ha en bra torsdag/kram

Miss Juni sa...

Vilket tålamod!
Du ska snart få se mina muffins från igår...jag ger snart upp. Jag som en gång TRODDE jag var bra på att baka, måste ha varit en dröm...

soffie sa...

men du den såg himla god ut ändå:)
Å va mysig bild på dej å din farfar,
kram

Diana sa...

Skam den som ger sig! Dessutom så kan man ju inte bjuda på de misslyckade kakorna så man får sätta i sig det själv. Jätte jobbigt... ;)
God morgon!

Sv: Jo, den var egenodlad, men det är lite lustigt att vi fått två gurkor på en vecka när vi aldrig fått en förr. :)

Sussi sa...

Skam den som ger sig.. ;)
Det är bra att vara envis. Den såg u riktigt god ut när den såg ut som den skulle ;)
Kul att du lyckades precis när din älskade pappa kom på besök..

Men har inte du vunnit någon tävling än?? Tihi
Håller tummarna för att det ska bli en vinst tillslut..

Kramisar

Fröken Ellinor sa...

Som sagt, tredje gången gilt! Bara att köra hårt och jag är impad över ditt tålamod. :)

Absolut djurvän men inte när stora feta Vinbergssnäckor kravlar över trädgården, de gillar tydligen kalkstenen....

Ha det gott, kram

Anonym sa...

Skam den som ger sig! Fast när det gäller bakning ger jag mig innan jag ens har börjat. Lugnast så...

Fast den såg otroligt god ut, slutet gott allting gott :-)

gunsan sa...

Ohhh vad du kämpar på, men skam den som ger sig.
Underbar bild på dig o din farfar, den lyser kärlek;)
kramizzzzz

Afrodite sa...

PUH! SKönt! Inte ännu en som varit ute och joggat och gillar att ha "gottont"...;)

Här är en som, liksom jag, gillar gott-i-gott-gott! =) Men som inte är en fena på att baka...Men du lyckades ju till slut, envisa du! =)
Fika med farfar måste varit mys på hög nivå!
Kram och ha en fin dag vännen!

Helene sa...

Åh va god den såg ut = )
Kanske skulle baka nåt i regn-vädret idag : /
Ha en bra dag.
Kram Helene.

♥ Carina ♥ sa...

Vilken tur för din fina farfar att det äntligen lyckades med kakan :)
Kram

Carina Sjölund sa...

Vill önska dig en trevlig dag :) Kram

ansepanse sa...

du ger dig aldrig - bra, och resultatet blev ju finemang till slut
kramar

Madeleine sa...

Skam den som ger sej. Fint kort på dej o farfar. Kram Madde

Anonym sa...

vad kul att du lyckades till slut. var den lika god som den ser ut så kanreceptet du väl lägga ut
kram

Anonym sa...

jag vet inte varför tangentbordet flyttar sig haha men du fattar nog ändå

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Den ser jättegod ut!
skulle gärna vilja ha receptet!

Susanne P sa...

Finns det någon som uppskattar hembakt fika så mycket som vår kära farfar?!
Jag tror inte det...
Guuud vilket fint kort på er <3
Kram

cecce sa...

Gillar din ihärdighet!!
Den sista kakan såg extremt god ut!!

Kramar!

Bara Jag sa...

Riktigt kladdiga kladdkakor är ju godast!!

Nette sa...

Skam den som ger sig! Vilket tålamod du har. Själv är jag usel på att baka men man kanske skulle göra ett försök.. :-)
Trevlig helg på dig!
Kram
Nette

Petra sa...

Godmorgon min sköna.
Bra att du inte ger upp. Ser fantastisk god ut.