torsdag 8 juli 2010

Blommor...

....Ja,visst finns det många vackra blommor?


Jag har absolut inga gröna fingrar, men en del blommor blommar även för mig :)
Men än så länge ser jag inga knoppar på mina älskade Änglatrumpeter :(
Men jag har inte slutat att hoppas.
Sommaren har ju inte ens börjat ;)
Tre arbetsdagar kvar ;)
Men det finns faktiskt en del blommor som inte är fullt så vackra.

Eller vad säger ni om den här?




















Inte fullt så vacker, va?

Något annat som inte är fullt "vackert", är att jag har fått årets första myggbett.





Men att ha myggbett...det hör väl sommaren till....antar jag :)

Eftersom det var så många som undrade hur det gick till att jag åkt ambulans med "Foppa",så ska jag berätta det....en annan dag :)
Cliffhanger!!!


See You!

28 kommentarer:

Miruschka sa...

Du vet verkligen hur man håller intresset och nyfikenheten vid liv, "cliffhangrar" hit och dit!
Myggbett är INTE kul, men hellre biten av en mygga än en brems:(
Nu börjar det verkligen närma sig semester för dig, härligt!! Något speciellt inplanerat?
Kram

Miruschka sa...

God morgon förresten:))

Sussi sa...

Men kära nån..
Har du inte fått ett myggbett innan?
Jag tror jag är inne på det 45:e myggbettet nu. Desssutom har jag varvat med ett och annat bromsbett också ;)

Den cliffhangern får du inte hålla allt för länge på. Kul att höra om :)

Kramisar

Marran sa...

Den historien vill jag gärna höra om !

Stattinskan sa...

... så klart att myggbetten hör sommaren till ... bara de inte sitter på mig :-)

Anonym sa...

2 semesterdagar kvar. inte roligt. du kan ju se framåt iaf
kram

Afrodite sa...

Underbara, underbara sommarblommor! =) Men den där sista...den såg lite läskig ut! Vad är det?
Nedräkningen har alltså börjat...!! =)
Kramiz

Carina Sjölund sa...

Ska ni åka på någon semester i sommar? eller blir det bara vara hemma och sola :) Kram på dig.

Sus sa...

Kanske inte så vacker blomma men jättehäftig!
De andra var verkligen bedårande, vad du kan ;)
Snaaaaaart har du semester, några seeeega dagar baaaaara, seeeeeen!!

Kraaaaaam

Tigris Predikantan sa...

Första myggbett? Var har du gömt dig? *ler*

floosan sa...

nu blev jag nyfiken =)

Va glad för att det är det första ;) själv har jag fått nog för detta året, undra om myggen håller med

Mia64 sa...

Ha en fin dag, myggbett hör till sommaren /Kram

Diana sa...

Jag tror det är tofflorna som du åkte med...

Sv: Sorry, det var väl jag som hoppades att fyllekräket tillhörde ungdomen. Genom sig själv tror man sig känna andra. ;)

♥ Carina ♥ sa...

Har du fått årets fösta myggbett, först nu??
Vackra blommor, jag har inte heller några knoppar på änglatrumpeterna. Dom är fjuttigt små i år, men mina brukar ju alltid vara senare än dina :)
Sv; ja dom hade VÄLDIG trevlig personal där. Speciellt EN ;)
Kram

Susanne P sa...

Jag vet! Jag vet! Jag vet hur det gick till!!!! Med Foppa!!!!! Har tom. sett bilder!!! (nånting ska man väl ha för att jag är din syster!)

Sv. kom jättegärna ut i morgon men "kollejox-Pettsson" him self är inte hemma på sin stor dag, är i sundsvall...
Kram

Bara Jag sa...

Fått första myggbettet först nu!!??? Myggorna gillar inte dig va? :-)

soffie sa...

usch för myggbett ,det var ju en mygga som gjorde att jag blev så sjuk i höstas av Harpest,
å va vackra blommor du ha´r ,
må gott

Lena sa...

Tyvärr får man ju inte njuta av sommaren 100% eftersom det finns mygg och andra småkryp som kan vara irriterande.
Men vi gör väl så gott vi kan ändå
Ha de bra

ansepanse sa...

ja absolut hör myggbett sommaren till
ha det gott - kramar

Nette sa...

Ja den där håriga blomman var då inte vacker! ;)

Jag har också blommor på min blogg idag. Inga blommande dock, men ändå!

Kram
Nette
Ps. Jag hatar myggor!! :-(

cecce sa...

Nä..vad taskigt:-)
Hur länge måste jag vänta??

Såg dej på FB då du kommenterade Susanne!
Är inte så flitig på FB men ibland så kikar jag in!!
Kul..då ses vi även där!

Håll ut...snart semester!

Kramar

gunsan sa...

Näääää nu blir det så där igen att jag måste vänta, jag är ju så himlans nyfiken, hur ska jag kunna sova inatt???
Rackarns att du fått ett myggbett, det kan jag inte skryta med ännu;)
Mina Änglatrumpeter tror jag kommer att blomma före dina hihihaha;))
kramizzzzz

Åsa sa...

Mmm-hm, man ska använda myggmedel!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag tycker den andra blomman var charmig!

Fröken Ellinor sa...

Kanon, ser fram emot att höra den storyn :) Kämpa på nu, du har snart semester. Vad härligt.

Kram och må så gott

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Då tillhör du dem som verkligen blir omsvärmad under sommaren! Inte alltid något att stå efter...hihihi...kramiz

Anonym sa...

Jag tycker att den "fula" blomman är mer frän än ful :-)

Ambulans med Foppa... Väntar med spänning...

Nu ger vi oss iväg igen, vi hörs!
Kram

diana sa...

Fulingen, vad är det för en blomma?