söndag 1 augusti 2010

Tålamod.

Nu när jag har pratat så gott om min farfar, så ska jag passa på att prata gott om min äldsta dotter.
Jag kan säga mycket gott om min yngsta dotter också ,men jag ska spara det till en annan gång :)
I går satt jag och min äldsta dotter och "lekte" framför datorn.
Hon skulle visa sin "trögtänkta" mor, hur man kunde göra om en bild.
Och snacka om att hon har tålamod.(Lik sin mor)
- Men mamma!
- Nä...inte så!
- Vad gör du?
- Varför gör du så?
- Så här kan du göra!
Men med hennes tålamod..... och mitt ;)
Ja...
Så här blev slutresultatet i alla fall :)


















































































Ni ser...man lär sig så länge man lever :)

Och till Ama de casa....
Ang. din kommentar, då jag hade inlägget om fjärilen....
Du skrev: "Jamen ni borde ju ha rymts båda två?"

Jo...Jag och fjärilen rymdes visst på stolen ;)
Kolla här:





















See You!

28 kommentarer:

Anonym sa...

vad fint du har gjort mked korten. behöver man ngt särskilt program för det
kram

Anonym sa...

filip laddade hem picassa men jag tog bort det. får ladda hem igen då
kram

Susanne P sa...

Det blev riktigt, riktigt fint!!!!
Jag älskar bilden på farfar & du!!
Har du klipp dej? Jag tycker att något är så olikt på bilden på dej... ;))
Jag VET att din dotter/döttrar är duktig, hon/de brås på sin "älsklingsmoster" ;)
Kraaaam

Anonym sa...

Hahaha! Jag SA ju det!

Vad fina bilderna blev - tur att ni båda har sånt "stort tålamod" ;-)

gunsan sa...

wow vad fint, är det med picasa????
tänk ändå....man lär så länge man lever;))

nu ska det bakas vit chokladkaka;))
kramizzzzz

Anonym sa...

Vilka fina bilder. den första tyckte jag var väldigthäftig. Kram

Helene sa...

Hej.
Vad mycket kul man kan göra med bilder !!
Dina blev ju jätte-fina = )
Ha en bra dag.
Kram Helene.

Maud sa...

Ungar är så genialiska! Fast jag gillar inte när de kan mer än mig!! Fast det är väl det som är utveckling? =)

Dansbandsfrun sa...

Jättefint, jag vill också va sådär teknisk! Skicka dina döttrar till mig en vecka så kan dom få lära mig ;) (plus turista i Norrköping) ;) kram

Petra sa...

Vilka fina bilder.

Miruschka sa...

Oj, vad jag blir imponerad!!
Jag kanske ska be om privatletioner av MIN Sanna också, men samma sak där: ingen av oss är utrustad med mycket tålamod:)
Ha en skön söndag/kram

Sus sa...

Vad fint och kul!!!
Jag önskar att mitt tålamod skulle hålla för just detta...fixa med fotona.

Kraaaaaaaaaaam

Carina Sjölund sa...

Fina bilder! Men oj vad dina tänder har vuxit,dax att gå till tandläkaren kanske :) Kram på dig

Diana sa...

Trots bristande tålamod så blev bilderna jättefina! Jag har inget tålamod för sånt heller, jag vill liksom förstå direkt annars blir jag bara frustrerad.

Gbgmamman sa...

Hahahaha, underbart! Vilken tur vi har som har barn som kan lära oss saker och ting. ;) Kram på dig!

annas perssonliga sa...

Supersnygga kort!! Vad duktiga ni är och vilken tålamod!! Jag önskar jag kunde men jag tror inte vi har något program för det på vår dator...

Kram

pillan sa...

men vad fint det blev ...önskar jag visste hur man gjorde oxå .
är det i Photoshop eller

♥ Carina ♥ sa...

Vilka häftiga bilder!!
Bilden på du och din farfar, var ju bara sååå fin ♥
Ja alla andra var också fina, men den var liiite speciell.
Kram älskade vän!

Stattinskan sa...

Haha, du är lika underbar som en ångermanländska ska vara ;-D

Mia systeryster sa...

Vilka underbart härliga bilder, och se på fanken, ni fick ju plats båda två i stolen;)Kram

gunsan sa...

SV: jag tänkte smyga ut sent ikväll när det mörknar i husen..........o testa mattan alltså tihi;))
kramizzzzz

soffie sa...

men du va fint det blev bra med duktiga döttrar :)
kram å ha en härlig ny vecka(min sista semestervecka)

ansepanse sa...

vad fint det blev :)
kramar

diana sa...

Den där vampyrbilden gillar jag :)

Mamma P sa...

Det blev jättefina bilder. Du lär dig snabbt!

♥ Sanna ♥ sa...

Helt underbara bilder !!
vilket pogramm använder du till det??
Hoppas att allt är bra med dig, och du min kopis (inte jag då jag var helt slutkörd.,..) var på sandhamn och lyssnade på Noice trots att hasse inte var med hade det varit sååå bra ...
Ta hand om dig
KRAMISAR

Bara Jag sa...

Tänk vad mycket kul det kan bli av bilder och fantasi :-)

Miss Juni sa...

Men gud vad kul, jag vill OXÅ!!! :)