måndag 5 juli 2010

Bröllopsdagar.

Nu när jag har skrivit en del om bröllop och bröllopsdagar, ska jag ta en favorit i repris.
Här har ni alla namn på alla bröllopsdagar!

1 år Bomullsbröllop
2 år Pappersbröllop
3 år Läderbröllop
4 år Blomsterbröllop
5 år Träbröllop
6 år Sockerbröllop
7 år Yllebröllop
8 år Gummibröllop
9 år Linnebröllop
10 år Tennbröllop
11 år Stålbröllop
12 år Sidenbröllop
13 år Spetsbröllop
14 år Elfenbensbröllop
15 år Kristallbröllop
16 år Fjäderbröllop
17 år Silkesbröllop
18 år Satinbröllop
19 år Galonbröllop
20 år Porslinsbröllop
21 år Nylonbröllop
22 år Jutebröllop
23 år Hampabröllop
24 år Sammetsbröllop
25 år Silverbröllop
26 år Korkbröllop
27 år Balsabröllop
28 år Masonitbröllop
29 år Plywoodbröllop
30 år Pärlbröllop
31 år Mahognybröllop
32 år Granitbröllop
33 år Gnejsbröllop
34 år Skifferbröllop
35 år Korallbröllop
36 år Marmorbröllop
37 år Tegelbröllop
38 år Cementbröllop
39 år Grafitbröllop
40 år Rubinbröllop
41 år Keramikbröllop
42 år Mässingbröllop
43 år Plåtbröllop
44 år Nickelbröllop
45 år Safirbröllop
46 år Blybröllop
47 år Kvicksilverbröllop
48 år Zinkbröllop
49 år Aluminiumbröllop
50 år Guldbröllop
51 år Krombröllop
52 år Bronsbröllop
53 år Kopparbröllop
54 år Platinabröllop
55 år Smaragdbröllop
56 år Volframbröllop
57 år Manganbröllop
58 år Bärnstenbröllop
59 år Akvamarinbröllop
60 år Diamantbröllop
61 år Glasbröllop
62 år Topasbröllop
63 år Jadebröllop
64 år Emaljbröllop
65 år Krondiamantbröllop
66 år Uranbröllop
67 år Opalbröllop
68 år Granatbröllop
69 år Briljantbröllop
70 år Järnbröllop
75 år Atombröllop
80 år Platinabröllop

Själv har jag denna lista upphängd på kylskåpet....så David inte ska glömma vår dag ;)

Sex arbetsdagar kvar ;)

See You!

28 kommentarer:

Miruschka sa...

Sammetsbröllop avverkad, full fart mot silverbröllop:))
Semestern är nära nu, visst går de sista arbetsdagarna långsamt??
Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Vi hade ju sk. Sockerbröllop i år hm tycker det här året varit allt annat än socker men bättre ska det bli ;)
ta hand om dig nu
ps och somnade gjorde jag vid ca 02.00 tillslut :)
kram

Douglas Söderlind sa...

Mamma och jag firar i år Safirbröllop.

♥ Carina ♥ sa...

För oss blir det Satin nästa år :)
Kram

Maria sa...

Vi firar i år sockerbröllop :)

Ha en go dag !
Kram kram

cecce sa...

Män behöver påminnas:-)

Håll ut!!!
Snart är det din tur!
Kramar

Carina Sjölund sa...

Nästa år firar vi spetsbröllop :) Kram på dig.

Sus sa...

Masonitbröllopp, ha, ha haaa! Vill man fira det?
Jag har just skickat sol & värme norrut...beräknad leveranstid 2-3 dagar:)
Ha det gott och kraaaaaaaaaam

Åsa sa...

Åh, va kul med en lisa över det!

Daniel sa...

Härligt!!

Hoppas man kommer upp till nån av dem iaf nån vacker dag!!!

diana sa...

Vad bra. Tackar. Den snor jag :)

Stattinskan sa...

Jamen då lyckades jag i allafall med ett Kristallbröllop innan förnuftet hann ikapp ;-D

Petra sa...

Den skall jag ta och skriva ut och ge till min man.... Snart 14 dagar kvar att jobba.

Diana sa...

Listor är bloggtorkans räddare... Eller jag avslöjade dig nu? ;)
Vi firar blomterbröllop i år och tennförhållande om man får kalla det så. :)

Madeleine sa...

Oj vad man måste hålla reda på om man är gift. Inte lätt om man glömmer vart man har ställt godiset, värmeslag eller. Kram Madde

Maud sa...

Den där listan är alltid lika rolig och jag undrar vem som kom på den och "bestämde" vad alla dagarna skulle heta. Plåtbröllop låter ju inte så kul tex. Själv firade jag Blomsterbröllopsdag på Kreta alldeles nyss! =)

Mia64 sa...

Ja kan vara bra att ha den lista som en påminnelse.Ha det gott & Kram

soffie sa...

mamma och pappa har firat Keramikbröllop iår,
kul med den listan,må gott

Sussi sa...

Jag är ju inte gift så dom där dagarna får inte jag fira ;(
Fast jag lider inte av det eftersom jag inte vill gifta mig! Då kommer ju alla att titta på mig ju. Det går inte för sig ;)
Det kanske finns någon ärtig lista någonstans på förlovningsdagar istället..

Snart 5 dagar kvar bara..

Kramisar

Susanne P sa...

"Töcke tjafs"...
Man tar väl år för år och ser vad det blir av...;)
kram

Afrodite sa...

Själv firar man ju hampabröllop den 28:e november...=) Kramiz

Thessan sa...

oj! visste inte att det fanns så många!

Thessan sa...

sv. Tack så mkt! Dom va uppskattade! Ska ha det bra bland djuren i morron =)

Åsa sa...

Träbröllop nästa år för mig då. Låter ju jätteromantiskt. Nästan lika kul som masonit =)

gunsan sa...

Här vare Rubinbröllop i oktober, jösses vad fint det låter;))
SV: usch det var inte meningen att skrämma upp dig, nu hoppas jag verkligen att hon fixar körkortet och sen kommer det gå toppenbra för henne ute på vägarna, promise;)))
kramizzzzz

Afrodite sa...

Sv: Hahaha...jag vet inte...men det lät bra...=)

Fröken Ellinor sa...

Tack, vi åker imorgon och det ska bli så skönt så skönt! :) Inser nu att jag som ogift inte ens har kommit fram till pappersbröllop :) Hm, får ta och gifta oss snart då

Kram på dig

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Käckt med den listan! Kramiz