söndag 4 juli 2010

Jag kan så mycket...

Jag kan allt, då jag tänker efter.
Jaja...jag kanske inte kan åka slalom då...men annars kan jag nog allt ;)
En sak som jag vet att jag kan är att gömma saker.
Till och med så bra att jag inte hittar igen saken själv.
Det är väl bra gjort ;)

I går skulle jag ställa fram godispåsen som jag köpt.
Ja...jag måste gömma den, för vi har tre gottegrisar i familjen, och en av dom är inte jag.
Men....
Var hade jag gömt godispåsen?
Vi letade och letade...
Men ...nä...ingen godispåse.
- Mamma,jag tror att du håller på att bli dement!
:0
Till slut hittade Gubben påsen.
Lördagskvällen var räddad :)

See You!

30 kommentarer:

Maria sa...

Det kan vara bra att glömma var man ställt godispåsen ibland för då spar man det :)
Sen gäller det att hitta det innan det blir för gammalt :)

Ha en go dag !
Kram

Sussi sa...

hahaha du låter precis som mig!!
Jag har fortfarande inte hittat flug och myggnärdörrarna jag så fint la undan någonstans i höstas. jag har letat och letat.
Vi fick köpa nya istället!
Tur dock att ni hittade godiset, annars hade du nog legat illa till ;)
En godissugen familj kan nog låta en hel del hihi

Kramisar

♥ Sanna ♥ sa...

Vad skönt att inte vara ensam om att glömma så mycket som man gör....
Men se det som att du är VÄLDIGT bra på att gömma saker istället , så gör jag ;)
kramisar

Miruschka sa...

För vissa börjar det tidigt;))
VAR hade du gömt den??
Ha en härlig söndag/kram

Anonym sa...

Hahaha! Var hade du gömt den då?

Stattinskan sa...

Ja, iböand är man så grundlig med det man gör att man häpnar :-)

Fenixmonas sa...

Hehe...oroväckande! Fast det händer den bäste...hehe...Idag ska vi iväg på spännande saker! Kramiz

Miss M sa...

*S* igenkänningsfaktorn är total ;) Så+ gör jag alltid, sen blir jag förbannad på stackars Mr H för att han inte hittar MIN gömda påse till MIG ;)

KRAM

Miss Juni sa...

När vi skulle köpa vårt första hus, tog vi ut handpenningen kontant. Av någon anledning. Kändes läskigt med så pass mycket pengar hemma, så jag gömde dom. På ett jättebra ställe. Dagen D närmade sig, då vi skulle skriva papper - och lämna över pengarna. Bara det att då hade jag glömt vart jag lagt dom! Som vi letade!! Gud, vi vände verkligen upp och ner på ALLT!! Till slut hittade jag dom. Under trasmattan i köket...

ansepanse sa...

då är vi väldigt lika :D jag är också väldigt bra på att gömma saker, så bra att jag inte själv hittar dem :D

Susanne P sa...

Du kan du, lillasyster!!!!
Kram

Sus sa...

Vilket trauma, så där på lördagskvällen.
Vaar, hittades den?
Jag brukar glömma godisskålar, det blir inte gott då :)

Ha en go dag!
Kraaaaaaaaaaaaaaaam

Nette sa...

Jag är precia likadan! Tänker att "jag lägger den här så vet jag var den är!" Men sen är den borta ur minnet.. ;-)
Godis brukar jag dock kunna nosa rätt på..
Kram
Nette

♥ Carina ♥ sa...

Ajaj, light alzheimer varning!!
Kram

Diana sa...

Kanske bäst att kolla upp det... Mamma blir av med grejer hela tiden och jag hotar med att skicka henne på boende om hon inte skärper sig. ;)

Maud sa...

Var hittade han den? Under sin egen kudde? Eller i sin egen garderob? ;)

Petra sa...

Du låter precis som mig. Har blivit värre och värre med åren.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag känner igen mig!
I bland blir jag rädd att jag håller på att bli senil.

soffie sa...

fniss tur ni hittade den tillslut:)
kram

Åsa sa...

Listigt att gömma den så bra att man inte hittar den själv.

Lotta sa...

Hrm....godispåsen vet jag inte om jag skulle lyckas glömma, men allt annat. Idag letade jag efter en liten kylväska som jag köpte förra året, men jag hittade bara den lite större.....letade, letade...suck! jag får väl ta den stora då och......vad låg i den stora? Jo den lilla......så kan det gå till hos mig.
Vilken snygg sida du har nu - gillar den verkligen.
Kramiz

Elin - Ett hus till oss sa...

Hahaha, jag känner igen mig. Det är ofta man gömmer saker på för bra ställen så man inte hittar dem :)

Jag önskar er en mysig kväll, Kram Elin!

Lena sa...

Vilken katastrof det höll på att bli. Tur att ni hittade dom.
Solkramar från mig!

anne sa...

VAR hade du gömt den då? Var det ett osedvanligt bra ställe?

Mia systeryster sa...

Då är vi två som är dementa;) Är duktig på att glömma bort var jag gömt saker;) Kram

gunsan sa...

hmhm känner lite grann igen mig, tycker att man ställer det på en sån bra plats och sen är det liksom kört, det är svettigt tycker jag hihi.

Men det slutade lyckligt i varje fall, ni fick ert lördagsgodis;))
kramizzzz

Sussi sa...

Sju arbetsdagar.. Dom kommer gå undan. Det är sen du får dra i handbromsen. Semestern brukar ha en dålig vana med att gå alldeles för fort!
Håller tummarna att vädret blir till det bättre tills din semester. Här ser det ut som om sommarvärmen och solen ska fortsätta ett bra tag till :)

Kramisar

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan! Nu är det måndag igen och godiset ett minne blott! Kram på dig!

Stattinskan sa...

Gomorron din sjusovare ;-D

Anonym sa...

haha vilken tur att ni hittade den. så är det med ånkare
kram