tisdag 20 juli 2010

Syskon träff.

Japp,det var det vi hade igår,en syskon träff.
Lillebror med fru är uppe i norr och hälsa på och då är ju hela syskonskaran samlad :)
Igår,som sagt, träffades vi uti Syrrans stuga och hade en heldag och kväll tillsammans.

















Som vanligt då det närmar sig middagen så
ställde vi oss kvinnor i köket och gjorde sallad,duka och allt annat som hörde maten till.
Vi ropade på Gubbarna att nu kunde dom börja grilla.
Men dom hade" så mycket annat för sig". Så det slutade med att Syrran och jag tog saken i egna händer.

















Och som "Lili och Sussie"gjorde på 80-talet,så delar alltid syrran och jag lika ;)
















Efter maten.....













.... så spelade vi ett spel som heter Charader.
Männen mot kvinnorna.
En ska rita och de andra i laget ska gissa vad man ritar.
Vem som vann?
Vem grillade,liksom!!

Men det gäller att rita snyggt,så de andra i laget ser vad man ritar.
Kolla in min "Atom"!









Ni ser väl flygplanet,dom döda människorna och atombomben? ;)

Klockren,va?! ;)

Gubbarnas däremot.....

















Jag kan hjälpa er här att berätta att detta svar var "Peter Pan".
Va!!
Ser ni inte??
Det är ju en mikrovågsugn och i den värmer man en panpizza i?? :)

Vad tror ni det här är?













Och det värsta är att Gubbarna klarade den här bilden.


Vi fattade ingenting ,då dom gissade rätt.
Men glada blev dom.....och det är ju huvudsaken ;)


See You!

22 kommentarer:

Petra sa...

Hahaha, vilka underbara bilder!

Så söta ni är, systrarnaskönis.
Kram

Sussi sa...

Ja men herregud.. Ska ni göra allt liksom!! Fick ni äta åt dom också eller klarade dom det själva ;)
Klart ni skulle vinna efter allt slit. Nåt måste ni ju få :)
Det där spelet är så himla kul

Sv. Men du.. tror du verkligen att det ska finnas några lakrisal kvar v. 32??? Gör det det så ser nog kräftskivegästerna till att dom tar slut fort ;)

Kramisar

Anonym sa...

haha att det är en upp o nervänd kundvagn utan hjul ser ju vem som helst
kram

Diana sa...

Öh, är det en sån mössa som samer har?

Vad skoj med syskonträff! Du och syrran är ju lika söta om Lady och Lufsen när de delar spagetti. :)

Bara Jag sa...

Jaha, syrran vann alltså? Inget kortspel? Jag måste få uttrycka min beundran för ert grillgaller :-)

Kram!

Fröken Ellinor sa...

Ja, man blir riktigt sugen på bebis nu. Ni ser ut att haft det sjukt kul, precis som det ska vara.

Nu kan jag också säga att jag träffat Foppa, inte lika hardcore som du men jag höll på att gå in i honom och hans amerikanska polare här i hamnen igår. De var på väg till en liten "eka" ;-)

må så gott, kramar

Mia64 sa...

Godmorgon!
mysigt att träffas alla tillsammans sådär.Ha en skön dag /Kram

Carina Sjölund sa...

Vilken härlig dag ni verkar haft :) Fina bilder! Kram på dig

ella sa...

vilka härliga bilder=)

ansepanse sa...

vad härligt att träffas så och ha skôj
kramar

Anonym sa...

Skojsigt!
Hmm... Jag tror det är en brandmanshjälm :-)

Åsa sa...

Va kul med syskonträff! jg tror att det är ett tält!

Sus sa...

Vadå...vad tror ni????
Utan svar! Det är elakt!!!!
För inte är det så enkelt som en ...bur? nähäää:)
De andra två var inte helt lätta :) Sorry!

Ni hade syskonkärlek på hög nivå, härligt!

Kraaaaaaam

Camilliondollar Baby sa...

Låter som ni har haft en underbar dag, trots att ni fick göra allt själva. ;)

Susanne P sa...

Jag vet!!! Jag vet!!!!
Jag vet!!!!!
Kram & tack för en underbar kväll i går!

soffie sa...

haha va kul ni haft och roligt att träffas så,
Hmmm vd kan det va ser ut som ett tält:)
kram

Camillasrum sa...

Herregud vad bruna ni är!! Å ja som tyckte att jag var...brun :/ Har inte en aning om vad bilden föreställer. Ser ut som ett berg som det rinner floder nerför...nä jag hade heller inte fattat nånting ;-) Ha en skön kväll! KRam

diana sa...

Vad mysigt att träffas alla så :) Charader är kul.

gunsan sa...

Underbara bilder, vad fina ni systrar är tillsammans;))

Bilden föreställer en modern fruktskål som st´år upp o ner, så det så!!

SV: har du aldrig testat att sitta på golvet o sy, hahahaha, inte speciellt skönt med det funkade;)
Min porslinsblomma har 1,2,3,4,5.........blommor, obs att jag slutade räkna på 5;)
......och så var det de där med åldern, hmhmhm, imorse var jag runt 90;)
kramizzzzz

Fenixmonas sa...

Ser ut som ni hade kanon trevligt! En fantastisk tecknarförmåga i familjen...hehehe...men det är kul! Kramiz

Stattinskan sa...

Haha, det ser väl alla att det är ett vuklanutbrott som är på bilden ... eller?

Miss Juni sa...

Åååh, vad jag blir avis! Vill oxå ha en massa syskon - verkar sååå mysigt!!