lördag 24 juli 2010

The winner takes it all.

Igår när jag klev upp ur sängen,var det bara 12 grader.
Jaja...nu var jag, som vanligt, ganska tidigt uppe men ändå...12 grader!!
Jag satte mig framför datorn och hade min "egen tid",som vanligt,innan resten av familjen vaknade till och skulle ha frukost.
Vad skulle vi hitta på idag då?( Läs igår.)
Hela förmiddagen gick.....och inget förslag av någon av familjemedlemmarna idéer hördes.

Med mycket om och men ,så hade vi planerat vår dag.
Svärmor ringde och sa att båten inte låg bra.
Så vi började med att åka dit.













Men förstår ni hur varmt det var där?
Hade jag vetat det hade bikinin följt med och vår planering hade blivit ändrad.
Men nu var dagen planerad ,så det vara bara att följa den ;)
Så efter en kopp kaffe ,på en väldigt varm altan, så bar det iväg till den "stora" staden Ö-vik och till en av Ö-viks golfbanor.













Det gick så oförskämt bra för mig, så Gubben sa.
- Vinner du,hänger jag mig!
Så gissa om jag skärpte mig ;)
Slutresultatet....

















Gubben letade ett rep hela kvällen ;)

Som tur var hittade han inget :)

See You!

23 kommentarer:

Miruschka sa...

God morgon!
Vilken härligt somrig blogg du har fixat, jättefin!!
Jaa du, det är inte lätt att vara överlägsen i allt, det tar på ibland!
Ha en skön lördag, och du: stoppa ner bikinin i handväskan för man vet aldrig när den behövs;)
Kram

Madeleine sa...

Ja det var kallt igår morse, men vi fick ingen värme på hela dagen :(. Det var ju tur att gubben inte hitta nåt rep. God morgon. Kram Madde

Afrodite sa...

Vilken underbar dag! Och grattis till vinsten! Tur att han inget rep hittade...=)
Kram på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Vi spelade också golf i går. Och gissa vem som vann av oss, trallallalllaa.....
Ses senare
Kram

Anonym sa...

haha grattis till vinsten. har han hämtat sig från förlusten än?

Diana sa...

Grattis! Då blev du bjuden på glass va? Stackars gubben som måste vara helt knäckt...

Sussi sa...

Brrr kallt!! 12 grader..
Vi hade ganska kallt vi med igårmorse. När jag gick på morgonprommisen var det bara 17 grader..
haha stackars gubben din. Kan inte var lätt att bli spöad av frugan inte ;)
Tur att han inte hittade något rep då..

Vi kan ju skrives lite närmare v.32 om att ev. träffas. Antagligen måste jag åka in till stan för att handla till festen så då kanske vi kan passa på? Fast jag måste erkänna att det gör mig väääääldigt nervös hihi

Kramisar

Fröken Ellinor sa...

Det finns inget bättre än att slå sin bättre hälft i sport och spel, speciellt när de uttrycker det så klart!!! ;-) 12 grader är inte kul, vi har 16 här och det känns som höst idag.

Jajemen, jag köpte koftan och den håller fortfarande! Jag är glad att jag kämpade för den. ;-)

Må så gott, kramar

maria sa...

Grattis till vinsten :)
Låter som ni hade en härlig dag :)

När åker ni till Stockholm ?
Må så gott !
Kram

emelie sa...

sv; hahah då är den säkert jätte söt ;).
Ja allt är bra med mig.
Vi ska nog fara till nordmalingsmarknaden idag.
Ylva är ju uppe så då måste man göra massor av saker ;D.
Men på tisdag så åker jag ylva pappa och amanda till gotland! :)

kramkram

Helene sa...

Vilken tur att han inte hitta nåt rep : )
Var är värmen och solen ??
Sommaren är väl inte slut redan va : /
Vi har 15 grader nu bara !!
Sambon börjar semestern nu och då vill vi ha VARMT !!
Ha en bra dag.
Kram Helene.

ella sa...

godmorgon=)ja ingen riktig värme nu direkt.tur han ej hittade rep;)ha en fin lördag!

Anonym sa...

Grattis till vinsten!

Fast du måste ju lära dig att även om man har planer så är det tillåtet att ändra sig och improvisera :-)
Fast det blev ju väldigt bra med minigolfen i alla fall - du vann ju ;-)
Och på ett VÄLDIGT bra resultat också!

soffie sa...

brrr här har vi det kallt även idag bara 16grader ,
va roligt att spela minigolf,det gjorde vi med igår å min gubbe vann så han va stolt hela dagen:)
fina bilder du visar

Sus sa...

Det är inte bara barn man ska låta vinna i spel, tydligen:)
Ha det gott i kylan!

Kraaaaaaaam

Carina Sjölund sa...

Att spela golf är riktigt kul :) än fast jag alltid förlorar. Ha en fortsatt bra Lördag :) Kram

Miss Juni sa...

Stackars gubbe...vilken knäck han måste fått! Det var ju DÄRFÖR jag lät min vinna sist...att jag inte tänkt på det tidigare?!

diana sa...

Himla tur att han inte hittade rep ;)

cecce sa...

Det var väl tur det!
Att han inte hittade något rep alltså:-)
Män brukar ha lite svårt för att
känna sig besegrade:-)

Nu har jag kommit hem från min lilla minitripp.
Du får läsa sen var jag varit:-)

Kramar

Mona sa...

Kul att du vann!!
Tur att han inte hängde sig.:)

ansepanse sa...

det är jättekul med minigolf, det spelar vi också på semestern
kramar

Mia systeryster sa...

Men vilken himla tur att han inte hittade repet;) Grattis till vinsten, härlig dag. I dag har det tokregnat här i stockholm. 1:a gången på över en månad!Kram

gunsan sa...

I fredags morse när jag gick ut med vovvsingen, 6.30 då var det 10 grader o jag hade shorts, uuuuuuuuu vad lite kallt det blev om benen;))
Kramizzzz