onsdag 7 juli 2010

List varning!!!


Jag har tagit mig an en lista som jag hittade hos Sanna.

1. Hur gammal är du om fem år? -46... men känner mig nog som nu som 25 ;)
2. Vem var den sista du träffade? - Gubben.
3. Hur lång är du? -167cm
4. Vilken var den senaste filmen du såg? - Case 39.
5. Vem ringde du senast?-Mamma.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? -Till en killkompis...och jag skrev: Tackar!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - Hmmm....jag är nog lika dålig på båda två.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? - Gifta
10. När såg du senast din mamma? - 23 juni.
11. Vilken ögonfärg har du? - blå
13. Har du någon gång hittat en katt? - Nix..inte en som behöver hjälp.Men en och annan katt har jag sett ;)
14. Vilken är din favoritplats? - Hemmet och på stranden.
15. Vilken plats föredrar du minst? - Offentliga toaletter.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? - Jag är nog kvar här hemma....eller på stranden ;)
17. Vad skrämde dig som barn? - Spöken och döden...som nu :)
18. Vem fick dig att skratta senast? -Sofia.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? - Ung är jag men inte sååå ung ;) Jag har en massa nedpackade i ngn kartong uppe på vindan.
20. Har du stationär eller bärbar dator? - Båda.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? - Utan kläder men jag har på mig något som heter "nattlinne" ;)
22. Hur många kuddar har du i sängen? - 3
23. Hur många landskap har du bott i? - 1
24. Har du någon gång spytt på fyllan? - ...aldrig ;) Ok då...JA!.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Strumpor, för det behöver mina kalla fötter.
26. Är du social? – Det hoppas jag!
27. Vilken är din favoritglass? – 88:an....tror jag.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? – Resa,shoppa.
29. Tycker du om kinamat? - Ja.
30. Tycker du om kaffe? - Nja....jag kokar aldrig själv men bjuder någon mig så tacka för det att jag dricker... OM jag får socker och mjölk i.
31. Vad dricker du till frukost? - Juice eller o´boy.
32. Sover du på någon särskild sida? - På Davids högra sida,sedan snurrar jag tills jag somnar.
33. Kan du spela poker? -Ja. Men har aldrig gjort det med riktiga pengar.
34. Tycker du om att mysa? - Absolut...på mitt sätt ;)
35. Är du en beroendemänniska? - Ja ,det är väl alla bloggare ;)
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? - Ja...en av mina mostrar.
37. Vill du ha (fler) barn? - Nä...jag är helt nöjd med dom två jag har.
38. Kan du några andra språk än svenska? - Engelska och Norrländska ;)
39. Har du någonsin åkt ambulans? - Japp...tillsammans med Peter "Foppa" Forsberg.
40. Föredrar du havet eller en pool? - Pool om jag ska bada....annars hav.
41. Vad spenderar du helst pengar på? -Något till barnen eller en resa.
42. Äger du dyra smycken? - Hur dyra?...inget i miljonklass.
43. När känner du dig lycklig? - Varje gång jag tittar på mina barn.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? -Jordgubbsfil och ett glas juice.
45. Vem är den roligaste människan du känner? - Jag själv,så klart! ;)
46. Välj ett ärr på din kropp? -Under hakan...Mina ben hängde inte riktigt med, en gång, då jag skulle betala in mig på krogen....pang! Och jag låg rak lång på backen ;)
47. Vad har du för ringsignal? - Sony Ericsson
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Ja,två par skor.
49. Flirtar du mycket? - Det gör jag nog,men det sker omedvetet... gillar ju bara att prata med folk.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? - Hemma i köket.
51. Kan du byta olja på bilen? - Måste man det? ;)
52. Har du fått fortkörningsböter? -Nä,aldrig.
53. Vilken var den senaste bok du läste? - "...och himlen var oskyldigt blå".(Om tsunamin)
54. Läser du dagstidningen? - Bläddrar,rättare sagt.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? -Nej.
56. Dansar du i bilen? - Nä...men sjunger och håller takten med händerna på ratten.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - Radio Rix.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Veckans matlista.
59. När var du i kyrkan senast? - Oj....Helt allvarligt...jag minns inte. Förmodligen på ett dop.
60. Vilka personer utmanar du? - skriver samma som Sanna - Alla som vill!

Fyra arbetsdagar kvar,efter idag ;)

See You!


25 kommentarer:

Stattinskan sa...

Jaha, då vet jag allt och lite till ;-D
Gomorron

Sussi sa...

Jaha.. Så nu känner man dig utan och innan ;)
Vi är faktiskt exakt lika långa!

88:an..?? Lakritspuck ska det ju vara ju! Eller Lionglass för det kändes som en favorit när jag äntligen fick äta glass igår ;)

Kramisar

Afrodite sa...

Hihi...intressant läsning! Och en LÅNG lista! Får se om jag hinner göra den...ska ju till ett av mina (och dina) favoritställen - stranden! =)
Kram på dig!

Miruschka sa...

Kul att läsa, men mindre kul att skriva för den är lååång.
Men den som orkar göra den, får man veta mycket om.
Sakta men säkert närmar sig dagen S, som i semester. Ska ni hitta på något speciellt?
Kram till dig

♥ Carina ♥ sa...

Jag visste det mesta, bra va?? :)
Det närmar sig vännen, snart har du din efterlängtade semester!
Kram på dig!

Carina Sjölund sa...

Nu är det inte långt kvar till din semester! :)Men jag har snart slut på min. :( Ha en bra dag! Kram.

Madeleine sa...

God förmiddag! Listan tar jag med mej till min blogg. ÅNK känner jag igen. Ha en varm härlig onsdag. Kram Madde

Sus sa...

Phu...så många frågor!
Jag ska nog attan gå åt dem en dag, vänta bara ;)
Kul läsning om det minsta och det mesta :-D

Kraaaaaaaaaam

♥ Sanna ♥ sa...

Hej sötisvad kul att läsa en massa omdig men du ambulans med Foppa måste du ju berätta om ;)
Stor kram från semesterdiggaren
Sanna :D

syren sa...

Då vet jag lite mer om dig! Jag har 7 arbetsdagar sen semester. kram

Thessan sa...

sv. Haha, jag ryser jag med. Jag skakade värre än en skallerorm när jag höll i den

Åsa sa...

Åh, jag älskar listor! och 88an, äter en just nu faktist.

soffie sa...

å va roligt att få reda på lite mer om dej,
Jätterolig lista!

svar:ang hiiscusen står den i rätt ljus tror du?
Den ska stå i väster eller söderläge,
Ramlar knopparna av beror ofta på bristande vattning eller svåra ohyreangrepp. Vissa sorter med dubbla blommor tappar knoppar lättare än andra, varför vet man inte. Att se upp med: En hibiskus i knopp ska inte vändas för då faller knopparna nästan garanterat av.
Hittade detta på:
http://hibiscus-sinensis.com/skotsel.html
kram

Diana sa...

Härligt med listor, då vet jag allt om dig nu... inklusive tonårsfyllor och flirtar. ;)

Sv: Va, steka Urban!? Aldrig, kanin är gott men då ska den vara gjord på en ful kanin!

gunsan sa...

Härlig lista som jag tänker svara på imorgon;))
Stranden och en 88:a är inte helt fel, o sen en sak till....ambulans med Foppa;))) det du, låter intressant;)
kramizzzzz

Fröken Ellinor sa...

Den där ska jag ta och sno från dig. Jag älskar att fylla i sådana lister och mina-vänner-böcker etc :)

Det där med att åkt ambulans med Foppa Forsberg blev ju sjukt nyfiken på *skratt*

Må så gott, kramar

cecce sa...

Ups!
DET var många frågor:-)
Har du åkt ambulans med Foppa???
Hur kom det sig?

Kramar!!

Nette sa...

Oj det var en lång lista! Den tror jag att jag ska knycka! ;-)

Kram
Nette

Nette sa...

Ps. I mitt fält för kommentarer kan man skriva över meningen "skriv ditt meddelande här" eller vad det står. Bara att sudda ut. Så du vet! :-)

Kram igen!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

intressant läsning!
jag pratar också norrländska och engelska.

Fenixmonas sa...

Å där fick vi en del om dig! tackar! Kramen!

Bara Jag sa...

Absolut den roligaste lista jag har sett som florerar runt!! Lite annorlunda frågor som känns mer personliga :-)

annas perssonliga sa...

Hej!
Kul läsning!! Jag har också tänkt göra listan men jag hinner aldrig får se om jag får lite tid över efter helgen...

Väntar med spänning på vad Foppa o du gjorde i samma ambulans????

Kram

diana sa...

Kul att lära känna dig lite bättre :)

Dansbandsfrun sa...

Den där snor jag tills jag har bloggtorka någondag ;)
kramar o hoppas dagarna RUSAR iväg till din semester gumman!