torsdag 22 juli 2010

Jag överlevde!

I går försökte David ta livet av mig, genom att ta mig ut på ett äventyr till Högakustenleden i Skule och till Slåttsdalsskrevan.
Enda anledningen att jag följde med var, att delvis av filmen "Ronja Rövardotter" filmades in där.
Och som en riktigt Astrid Lindgren fan som jag är, så kämpade jag mig igenom den en mil långa färden. Uppför berg,nerför berg, gick på steniga stigar,krokiga och svåra terränger,klev över stora rötter från gamla träd och och gick i en och annan trätrappa ända fram till "helvetesgapet .

























Jojo...visst var det vackert, men Gud så jobbigt.
Jag trodde, på riktigt, att jag skulle dö.
Då min kropp började läcka ut en slags vätska,satte jag mig ner för att ta farväl. För jag kände att nu var min tid kommen.
Döden var nära ;)
















Men David sa då, att det kallades för"svett" och att det var visst ofarligt :0
Så jag överlevde ;)

See You!

33 kommentarer:

Miruschka sa...

God morgon!
Du har rätt, jag blir VÄLDIGT imponerad!
Vad jag inte förstår är hur i hela friden David fick med dig på något sånt.
Jag menar, du som ser det som en utmaning att GÅ och hämta morgontidningen;)
Vila upp dig idag, för du lär känna av muskler som du inte visste att du hade!!
Kramar

Diana sa...

Jag som trodde ni åkt till Ullared... Du förtjänar en Ullaredstripp efter detta! Bilderna och naturen var oerhört vacker och trots dagens träningsvärk så måste det kännas rätt bra va? ;)

Anonym sa...

haha det låter som en väldigt traumatisk upplevelse när du beskriver det o farlig
kram

Anonym sa...

har precis skrivit om din kommentar

cecce sa...

Du...det där såg faktiskt lite jobbgt ut!! Men så vackert! Om du nu kunde njuta av det i svetten!
Bra kämpat!

Kramar

Sussi sa...

Nämen.. Bra kämpat där och jag kan intyga att vätska är totalt ofarlig. Jag råkade ut för den igår när jag jobbade. Jag verkar ha klarat mig utan några större men hihi
Fast allt var väl värt det när du väl kom upp!? Vilken utsikt!

Kramisar

Bara Jag sa...

Naturen vid Skule är helt underbar! Nu är det länge sedan jag var där och "vandrade" utan det blir mest att köra förbi på E4.

Sv. Döden är en del av livet och personligen tycker jag att det är ok att tala om döden på ett lättsamt sätt. Men just när det händer något blir man ju mer känslig.... En nära släkting omkom i en motorcykelolycka.... Kram.

Stattinskan sa...

Åh vad underbart med dessa foton som får mig att minnas klassresorna ... Tack, tack, tack!!!
Puss i pannan

maria sa...

Haha du är rolig och jag är glad att du överlevde vätskan :)
Vilken vacker natur, ser sagolik ut :)

Kram kram

susanne sa...

Ser riktigt vackert ut, så det var nog värt all svett ;o)

Kramen

Petra sa...

Helt underbara bilder. Tur att du inte dog :-)

ella sa...

men åh dit vill jag!!=)vackra bilder.ronja är nog en av mina favoriter ,ha en fin dag här regnar d lite men vad gör d=)

Helene sa...

Vilka vackra bilder !!
Denna sommar har man svettats mycket : )
Ha en fin dag !!
Kram Helene.

PS.Hitta hit genom din systers blogg som jag läser : )

Sus sa...

Så himla vackert!
Vilken tur att du har en klok man med dig som kan ge dig hjärt-lungräddning med sina kloka ord :D

Kraaaaaaaaaam

Carina Sjölund sa...

Du hade en riktigt trevlig dag i går,ser jag ) Visst är det trevligt att få motionera i bland? :) Kram på dig.

Mia systeryster sa...

Låter traumatiskt det där;) Härliga bilder=D Kram

♥ Carina ♥ sa...

Men goa vän!! Kan du röra på dig idag efter den där kraftansträngningen? Det måste ha varit en chock för din kropp :)
Kram

diana sa...

Ser väldigt vackert ut :)

Diana sa...

Sv: Shoppa lite för mig med! Tror det blir svårt att övertala Batman i det närmsta (vi var där i maj eller nåt).

Camillasrum sa...

En Mil?? Var det så långt att gå? Å jag som gärna vill åka och se det...Fina bilder! Kram!

Sofia sa...

Haha!
Det bästa va ju typ att vi fick lite gofika på vägen! ;)
Kram <3

Anonym sa...

Jättefint!
Jag går gärna långt, men helst på platten :-)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vad duktig du var i värmen!
Dit var jag med klassen som barn.

soffie sa...

wow va vackert det va där vilka fina bilder!å duktig du va,
kram

ansepanse sa...

inte illa att vandra så långt, men det var väl mödan värt
kramar

Afrodite sa...

Sikken tur! Ja, att du överlevde alltså! =)
Vilka härliga bilder! (särskilt den sista...) =)

♥ Sanna ♥ sa...

haha
Du är ju underbar!!!!
vackert och vilket tripp du gjorde bra!!!
Ta hand om dig
KRAM

Diaan sa...

Sv: Jag har ingen aning om hur stort Ö-vik är, men du kan lura i mig det mesta... :)

Fenixmonas sa...

Vilken tur att den läckande kroppsvätskan inte var dödlig! Underbart fint ser det ut så färden gav nog mycket annat än svett...Jättefina bilder! Kramiz

Fröken Ellinor sa...

Snygga bilder, men förstår att du blev trött. Herregud jag hade kollapsat tror jag ;)

Ja, man fick verkligen utomlandskänsla. Överraskande fint men liiiiite för isolerat måste jag säga.

Ha en go dag, kramar

Miss Juni sa...

Å det är alla vi läsare runt om i vårt avlånga land jätteglada för! Att du överlevde!

annas perssonliga sa...

Hihi, var tvungen att kolla in detta. Tänk att du kunde gå sååå långt :) Fantastiska bilder, vilken natur. Dit skulle jag gärna åka!!

Ha en skön söndag!
Kramar

gunsan sa...

Men jag blir alldeles stum, det här måste ju vara längre än till din brevlåda;))
mycket snyggt jobbat, alltså du traskar o går, bakar o håller igång, hur ska detta sluta????
kramizzzzz