fredag 2 juli 2010

Tillbaka till brottsplatsen.

Japp...det var det vi gjorde igår, då vi firade vår 10 åriga bröllopsdag.
Tillbaka till brottsplatsen ;)
Till hembygdsgården och till Mor Klaras stuga, där bröllopsmiddagen hölls, för 10 år sedan.
Sanna sommarjobbar där nu, så vi satte oss ner och tog oss en våffla var.
plötsligt tog David fram den här.













Och sedan den här:












Båda presenterna var gjorda av David själv :)
Till sist gav han mig den här:















Och vad fick han av mig då?
Minns ni vad jag gav honom ifjol?
Då vi firade linnebröllop.....jo....ett linne :)
I år firade vi som sagt tenn bröllop.
Vad hittar man på att köpa i tenn?
Tenn soldat?
Tenn??
Ten!!!
Tio!












Det fick bli tio rosor.....finurligt va? ;)

Då vi satt där,på hembygdsgården, tänkte jag tillbaka på den dagen vi gifte oss.
Dagen före var det 30 grader varmt och soligt och vi hade fullt upp med att fixa det sista inför bröllopet.
Och på kvällen satt jag och syrran på deras altan och njöt av sommarvärmen med ett glas vin.
På morgonen ,på självaste bröllopsdagen,vaknade jag av att regnet stod som spön i backen.
Men dom säger ju att regn på bröllopsdagen bringar lycka :)
På kvällen kom solen tillbaka och vi fick en helt oförglömlig kväll.














See You!

24 kommentarer:

Marran sa...

Vilka fina hjärtan du fick. Blev extra förtjust i den i trä.

Rita sa...

Grattis till tio-årsdagen! Vilka fina hjärtan du fick och så finurligt med 10 rosor! Vilka fina bilder.
Önskar dig en underbar helg!
Kramis

Petra sa...

Vilka fina saker han hade gjort. Halsbandet är så fint.

Ha en underbar dagenefter. Kramar

cecce sa...

Så fina hjärtan!!!
Vad händig han är!
Må ni få tio lyckliga år tillsammans framöver.
Vad heter det då man firar tjugo?
Silverbröllop, eller??

Ha nu en fin dag oavsett sol eller regn!
Kram

Carina Sjölund sa...

Vilket vackert halsband du fick och rosorna var jättefina. Ha en bra dag! Kram :)

Afrodite sa...

ÅH SÅ ROMANTISKT och fint!! =) Gulligt! Helt underbart!
Hoppas att du får en fin fredag oxå! Kramiz

Fröken Ellinor sa...

Men vilka fina saker, så romantiskt :-)

Jo, dels har jag reumatoid artrit (reumatism) och en vaginal förlossning sliter ju en del om det blir långdraget sedan så ligger moderkakan föreliggande och bebisen kommer helt enkelt inte ut den vägen ;-).

Ska på extra ultraljud om fyra veckor och jag går på extra kontroller. Inget farligt men bra att man vet det i tid.

Fröken Ellinor sa...

Glömde ju: ha en bra fredag!

Kram på dig.

♥ Carina ♥ sa...

Vilka fina presenter. Rakt från hjärtat!
Kram kram

Sussi sa...

Ååå vad gulligt att han hade ansträngt sig så med presenterna. Han verkar vara en romantisk man :)
Självklart hade ju du också ansträngt dig. Du översatte ju ten till tio ju ;)
Rosor är alltid en jättebra present. Torkar man dom har man dom för alltid sen :)

Vad skönt att ni inte fick regn hela dagen när ni gifte er men jag har också hört att det ska betyda tur med lite regn på bröllopsdan..

Kramisar

Sus sa...

Vilka perfekta och verkligen hjärtliga presenter!
Lycka till de närmsta tio åren, må ni lika lyckliga få vara ;)

Kraaaaaaaaaam

Mia64 sa...

Godmorgon!
vilka gulliga presenter.Ha en skön dag /Kram

gunsan sa...

Ohh vilka fina hjärtan, snacka om kärleksfullt;))
Återigen superfina foton;))
kramizzzzz

Diana sa...

Vilka fina saker du fick! Och han kom ihåg det (bäst för honom). Haha! Det regnade på vår bröllopsdag med, när vi skulle ta bilderna... fasen vad sur jag var för det.

ansepanse sa...

vilka fina hjärtan - kärlek
på vår bröllopsdag hade vi så vackert höstväder, hela veckan innan hade det stormat och regnat
kramar

Familjen Lindström sa...

Oj vilken fin blogg du har! Jag kikar in via Fröken Ellinor. :)

Hinner inte läsa mer nu, men kommer tillbaka! Förresten, jag och min man har varit gifta i 11 år i år, vet du vad det är för typ av bröllop?!
/Malin

Anonym sa...

Fina och finurliga presenter :-)

anne sa...

Så fint! De egengjorda presenterna och halsbandet var ursnyggt!

Grattis på bröllopsdagen till er!

Mia systeryster sa...

Vilka urgulliga pesenter, och grattis i efterskott. Fina bilder på er=D Kram

Miss Juni sa...

Ååå, så fina bilder! (Och ja, jag är imponerad över din fantastiska kreativitet!! Ten rosor!) ;o)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

grattis! vilka fina gåvor du fick!
jag och min man har varit gifta i 18 år i augusti. Tänk vad tiden går fort!

gunsan sa...

SV: vad lustigt, min älskade pappas favvo-blomma var också Flitiga Lisa, han såg alltid till att vi hade några stycken hemma;)
Kan din vacco-blomma vara.....Trumpeten???
jag är så glad för mina, de växer och blir finare o finare för varje dag som går;))
kramizzzzz

soffie sa...

grattis på er bröllopsdag å va vackra ni va,
kram

Diana sa...

Sv: Kan inte du jobba för mig? Jag är inte alls på humör för det... *tittar snällt*