måndag 30 november 2009

Från vitt till grått!



I dag är det grått och regnigt ute.







Annat var det i går.
Då såg det ut så här.




Min lilla stora stjärna.











I somras var den här blomman en vacker blomma.









.....men som igår stod "frössen".








Kryp tallar som måste stå ute i kylan.....










....stackars dom.












Vårt hus från framsidan.











Vårt hus från baksidan.
Men vänta......vad är det längst ner i det vänstra hörnet?








...en sop och en trasig kruka.
Vad tycker David att jag ska göra med dom,tro?











Tänk vad det kan förändras snabbt ute.
Från vitt till grått.
Igår tog jag kameran och gick ut och gick en sväng,mot min vilja.
Vem tvingade mig,undrar ni säkert?
Jag!
Jag tvingade ut mig själv.
Jag är som Pippi Långstrump.
-Pippi,gå och lägg dig!
Lyder jag inte då tar jag i på skarpen.
-Pippi,gå och lägg dig!
Och lyder jag inte då ,tar jag i med hårdhanskarna.
-PIPPI!! GÅ OCH LÄGG DIG!!!
Ja,det var typ så jag sa till mig i går men jag sa:
-Camilla! GÅ UT!!!
Så då gjorde jag det:)

Pippi ja....
Vilken underbar filur hon är.
När syrran och jag var liten hade vi en LP skiva,just med Pippi på.
Och ni minns väl hur känsliga LP skivorna var.
Hoppade man på golvet,hoppade även det på skivan.
Och vad lätt det var att göra repor på den.
Den skivan kunde OCH kan både jag och syrran utan och innan.
Till och med var jacken fanns.
Ex:
-Men Pippi,vad önskar du dig i julklapp?
-Jag tror jag önskar mig......en trumpet!
(Pippi fick en trumpet som alla barn i området var med att betala.)
-Men Pippi,kan du verkligen spela trumpet?
-Det vet jag inte,men det går nog lättare nu...det går nog lättare nu....det går nog lättare nu...det går nog lättare nu....(Pang! Vi slog till i bänken där skivspelaren stod på)....nu när jag har en trumpet.

Jag kan mer repliker på Pippi också...och Lotta på Bråkmakargatan.
Dom går så här:
Nä,skoja bara.
Dom tar jag en annan gång :)

See You!

21 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Pippi är kul alla Astrid Lindgrens böcker är underbara!!!
Här är det bara grått och regn idag i helgen hade vi lite sol vilket var så skönt!! tycker det var vackert med snön och frosten lyser upp då på ngt sätt!
Ta hand om dig
KRAM

Majken sa...

vad mysig med lite frost... Jag vill gärna ha lite snö & frost.. Då kanske man kan få lite julstämning... Bra att du sopade upp krukspillrorna..

Ha en fin måndag!
'KRAM

Rita sa...

Tack! Det värmde =)

Fint med lite snö och frost. Här är det bara regningt o grått o trist.

Ha de bra!
Kram/Rita

Majken sa...

Jobbigt att hosta & vara sjuk.. Känner du dig bättre idag?

Hoppas du fått sova... Annars tycker jag du ska prata med farbror doktorn. Finns fina hostmediciner mot rethosta som doktorn kan skriva recept på.. ;)

KRYA PÅ DIG!

Ama de casa sa...

Vilket fint hus ni har!
Den allra första LP-n jag köpte för egna sparade pengar var just Pippi Långstrump. Hela 25 kr kostade den så den gjorde ett djupt hål i spargrisen - men det var det helt klart värt :-)
Kram

margit sa...

Hej Camilla! O va det var mycket för mig att titta på i dibn blogg! Mycket vackert att se..underbart fint hus ni har också!!! STORT!! förstår jag!
Ja visst är det trevligt nu med adventsstakarna vi får ha tända i höstmörkret! Vi får passa på att njuta!
Må så gott! Kramtill dej!!/Margit

Susanne P sa...

Vad långt du har gått!
Runt hela huset.
Hoppas att du inte gick vilse ;)
Kram
Syster

Stattinskan sa...

Ja herre gud vad dessa Pippifilmer har gått i repris hemma hos oss när barnen var små .... Kramar

Sussi sa...

Hahaha du kan din pippi du :-)

Vad trist att snön försvann för er..

Jag har nåt till dig i min blogg

Kramisar

Elin - Ett hus till oss sa...

Vilka fina vinterbilder! Jättefint hus ni har!
Sv: Jag skall visa hela kortet när jag har skickat dem :)

Kram Elin!

Gbgmamman sa...

Älskar att gå in och läsa på din blogg. Du skriver så underbart och jag är alltid en smula gladare när jag har varit härinne. Fina kort du har tagit. En kamera skulle jag också vilja ha! :( Men tomten har sagt att ekonomin är inte så stark här i år så det blir ingen.. Men sånt är livet! Kram på dig!

Mia64 sa...

Fina bilder du har tagit.Ha en bra kväll/Kram

Lotta sa...

Ja, ta gärna dom en annan gång långt, långt, långt............fram.....haha
Kramar
PS Ert hus ser jättemysigt och fint ut...

soffie sa...

pippi är en verklig stjärna hon,
Å guu va vackert allt blir med frosten å lite snö,
Här har det varit en regnig dag igen blä!!

Dansbandsfrun sa...

haha, vill höra mer ;) Jättefint hus! ja, om det kunde få vara lite vitt nu. kram

Floosan sa...

Tack snälla, vi haft det helt fantastikst =)

Pjoltas sa...

Åh! Jag vill också ha en mexitegelkåk!
Ja..och lite snö istället för regnskiten vi har här i Sthlm!
=)

Stattinskan sa...

Tisdag!!!! En ny och härlig dag! Kramar

Sussi sa...

Hoppas du inte har allt för ont idag efter promenaden du var ute på igår hihi

Ha en bra dag
Kramisar

cecce sa...

Hej Pippi:-)

Såg att du också fått en awards! Hurra! Alltså kan jag inte ge min vidare till dej vilket annars legat nära till hands!

Vilket fint hus ni har! Å så har ni frost åtminstone. Här vägrar plusgraderna lämna oss!

Ha en fin dag!
Kram

annas perssonliga sa...

Hej!
Vad härlig med lite vitt på taken :)

Pippi på de sju haven såg jag senast i morse.Alltid lika kul!! På tal om trumpet önskar sig skruttungen en i julklapp eftersom Pippi fick en.

Ha en skön dag!
Kram