torsdag 5 november 2009

Torsdag...Igen!

Tänk vad veckorna går snabbt.
Jag tycker det var "nyss" som jag satt framför datorn och skrev om torsdagen.
Men det var nu en vecka sedan.
Gick dagarna och veckorna så här fort förut också?
Eller har man så mycket att göra så man hinner inte med tiden?
Tid.....
Ja,nu är det tid för snö.
I morse när jag körde bilen ut ur garaget så var det mörkt ute,men ingen snö.
Jag körde ut på E4:an.....ingen snö.
Efter fem kilometer.... vad ligger på backen?
Jo,snö!
De resterande två mil, till mitt jobb, låg det snö på marken.
Inte mycket ...men dock....snö.
Jag är inte en vintermänniska.
Hade jag inte ett jobb att åka till så hade jag nog isolerat mig inomhus hela vintern.
Nja,en och annan gång hade jag nog varit tvungen att gå ut och hämta posten och ev. åka och handla.
Men i stora hela hade jag varit inne i vårt varma,underbara hem.

Apropå hem...
När jag kom hem idag efter jobbet hade min älskade man och min älskade ,yngsta dotter lagat lasagne.
Åååå,vad gott det var.
Så nu sitter jag här framför datorn mätt och belåten.

See You!

12 kommentarer:

Lotta sa...

Lasagne är fantastiskt gott!
Jag är inte heller nån vintermänniska, jag skulle gärna flytta söderut under vinterhalvåret om jag kunde....men, inte då...
Hoppas att du får en riktigt mysig bokläsardag imorron..

♥ Carina ♥ sa...

Jo, dagarna och veckorna går mycket fortare nu förtiden. Det har något med månens tidevarv att göra och tjäl lossningen i norra ishavet...
Nä men guuud vad jag hittar på!! jag bara
skojar :)
Kramiz

Ama de casa sa...

Snö är inte så trevligt - det slipper vi här. Om man inte åker upp i bergen på vintern... När vi åkte skidor i Sierra Nevada i mars kunde vi bara åka två eftermiddagar av 5 skiddagar. Snöbrist? Nej, det var totalt snökaos! Vi höll knappt på att komma därifrån!
:-)
Kram

soffie sa...

jag skulle vilja flytta till varmare ställe den här årstiden å komma hem i mars,
eller gå i ide vore ju med bra,
Tycker med det känns som tiden går så mycket snabbare nu än då man va barn,
må gott å va gott med lasagne å att du slapp laga den:O),

lillaMy sa...

Ja jag håller med dig, det går alldeles för fort så man hinner inte med allt som är tänkt tyvärr.Kram och ha en bra kväll.

Miruschka sa...

Fram till jul är det mysigt med snö, men januari och februari kan vi hoppa över! Kram

Susanne sa...

Veckorna går verkligen fort. Jag hoppas snön kommer snart för då det blir lite ljusare ute :o)
Så gott med lasagne!

Kramen

Mia64 sa...

Mysigt att komma hem till färdig middag /Kramen

Dansbandsfrun sa...

God kväll i stugan, vilken gullig familj du har! Idag har det bara slaskat här och det är SÅ trist men men det är ju som vanligt. kram

Susanne P sa...

JAAA, JIPPPIII, HURRA!!!!!
Det snöar!!!!!! Jag ÄLSKAR vintern!!! ÄNTLIGEN!!!
Kram
Syster

cecce sa...

Nää..vad skönt att få komma hem till dukat bord! En sån lyx! Bra man, bra dotter!

Kram

Sussi sa...

Jag är inte heller nån vidare vintermänniska! Jag skulle vilja gå i ide hela hösten och vintern. Det hade varit lagom att vakna i slutet av april kanske hihi

Kramisar