söndag 15 november 2009

Dagens ungdom!



I dagens samhälle är det många som klagar över dagens ungdom.
Visst finns det vissa ungdomar som hamnat fel, men hur många vuxna har inte det?
Och det finns dom som hamnat snett i sin ungdom, men som sedan hamnat rätt, senare i livet.
För några dagar sedan var jag på biblioteket.
Vårat bibliotek finns på skolan.
Och det är så roligt att visa sig på skolan.
- Hej,Sannas mamma.
- Hej,Sofias mamma.
- Camilla!!! HEJ!!!
De flesta som känner Sanna och Sofia hejar alltid på mig.
Många av dom stannar och pratar.
Vissa av dom vill veta min bloggadress och vill vara vän med mig på facebook.
Jag skulle vilja säga att ungdomen idag är mer "kompis" med andras föräldrar än vad vi var, när vi var ung.
Jag minns då inte att jag hade sådan bra kontakt med någon av mina kompisars föräldrar.
Så idag vill jag ge alla fina ungdomar som vi har i vårt avlånga land en stor kram.

See You!

15 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag hänger med på den kramen jag med :)
Ha en, förhoppningsvis, lugn kväll på jobbet.
Kram

Niklas C sa...

Svar: Tack för din röst =)

Allt bra med dig idag?

Kram

Ama de casa sa...

Men då när vi var unga var ju föräldrarna så GAMLA! Så är det ju inte nuförtiden ;-)
Kram

Sussi sa...

Håller med..
Det finns ett mer utvecklat sällskapsnät idag. Nu går det ut på att man ska hålla kontakten och det är alltid bra :-)

Skulle sambon massera mina fötter skulle han ha några färre tänder i munnen!!! Är hur kittlig som helst under fötterna hihi

Ha en bra dag
Kramisar

Dansbandsfrun sa...

Jag håller med, vi "vuxna" har blivit ungdomligare tror jag... Jag tycker det känns mysigt att man kan umgås "Över generationerna" utan att det blir jobbigt för barnen (burr hemska tanke) ;) kram och ha en mysig söndag vännen!

Niklas C sa...

Svar: Tack så mycket =) Hoppas du får en bra söndag trots att du måste jobba...

Kram

Mona sa...

Jag tycker oxå att ungdomar är trevliga och ovanligt framåt. Så var inte jag, men jag var så blyg förr.
Kram

ewe sa...

sv; haha, ja! jag kanske ska ta och skriva det på uppgiften vi har.. lätt ett MVG va? :D

pusss! <3

Daniel sa...

JA visst finns det mycket positivt med dagens ungdom...! Och det e bra att man lyfter fram det å inte enbart påverkas av medias skräckhistorier!!

Miruschka sa...

Håller med!! Ha en härlig söndagkväll/kram

Stattinskan sa...

Jag hänger på och applåderar stort! Kramar

Susanne P sa...

Ja det stämmer!
Men fanns det facebook på vår tid???
Fanns det blogg på vår tid???
Det fanns inte ens mobiler på vår tid???
Tiden har förändras lillasyster!
Du BLIR äldre med åren (fast du förnekar det!)
Ibland förändras det till det bättre!
Och visst är väl det bra!
Jag bara ÄLSKAR våra ungdommar av idag!
Kram
Syster

soffie sa...

va trevligt att de kommer fram å hälsar,
Jag har min stora dotters kompisar på facebook:O)
Hoppas din helg varit jättebra å du får en bra kommande vecka:O)

Susanne sa...

Jag håller med dig, dagens ungdomar är verkligen härliga och vill gärna prata med oss vuxna, de flesta i alla fall ;o)
Sov gott

Kram

Lotta sa...

Jag instämmer och hoppar in i den kramen..