onsdag 4 november 2009






Ännu en jobbig dag.
Kommer hem från jobbet och måste ställa mig vid spisen för att laga middag.
Men tack vare en bloggvän(Tack "Kulisen")så fick jag en idé om en annan gourmé middag.
Hon rekommenderade något som hette "pulvermos och köttbullar".
Men idag känner jag mig lite "wild and crazy" så jag gjorde det med korv istället.
Så dagens gourmé middag blev "Handvispad pulvermos med smörstekta korvskivor och färska grönsaker".
Allt enligt tallriksmodellen.

Glasögonen hade inte kommit idag,så jag får gott vänta, minst en dag till.
Men självklart ska jag visa dom också.......senare.

Nu var det ett tag sedan jag drog några roliga historier.
Så håll i hatten....Här kommer det några.

Han sa: Använder du BH? Du har ju inget att stoppa i den..
Hon sa: Du använder ju byxor... ... .

Han sa: Ska vi försöka ändra ställning ikväll ?
Hon sa: Det var en jättebra idé, du stryker och jag sitter i soffan och sover!

Varför är gifta kvinnor tyngre än singelkvinnor?
Singelkvinnor kommer hem, ser efter vad som är i kylen och går och lägger sig!
Gifta kvinnor kommer hem, ser efter vad som är i sängen och går till kylskåpet!

Mannen: Gud, varför gjorde du kvinnan så vacker?
Gud: För att du skulle älska henne
Mannen: Men, varför gjorde du henne så dum?
Gud: För att hon skulle kunna älska dig.

See You!

13 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

HA HA HA

♥ Carina ♥ sa...

Men vad du "busade" till det med maten. Modigt vännen :)
Kram ♥

Ama de casa sa...

Hahaha!!!
Dräglar lite över falukorven... (JA! Bara den korven :-))
Kram

Mia64 sa...

haha de var bra :).Tycker det låter som en perfekt middag efter jobbet /Kramen

Lotta sa...

Falukorv är inte det sämsta...och med pulvermos - kan det bli bättre.......? (ja, säger jag så tyst som det bara går....hihi)

cecce sa...

Hahahahoho!! Älskar när kvinnor "vinner" över män! Bra och talande historier.
vad gäller din gourmetmat tycker jag den är helt ok! Enkel men god husmanskost! Varför göra det svårare?

Kram

soffie sa...

haha de va bra,
Å korv är perfekt vardagsmat men mina ungar är kräsna så de äter ej pulvermos,
må så gott

Sussi sa...

Man ska aldrig underskatta pulvermos och falukorv :-) För oss blev det Martinas pizza igen!

Kramisar

annas perssonliga sa...

Ha,ha,alltid lika kul att kika in här... Falukorv, nja inte min favvis men Siri gillar det så någon gång ibland står det på bordet...

Ha en skön kväll!
Kram

Sussi sa...

ja, det är härligt med lite extrapengar :-)
Nu följer två dagar med spenderarbyxorna så dom behövs hihi

Ha en mysig torsdag
Kramisar

Daniel sa...

åååh för körv

Du borde ännu testa finsk lenkkikörv.. tjocka å stora finska körvar!

Ama de casa sa...

Idag kan du ju ta originalreceptet då :-)
Kram

Elin - Ett hus till oss sa...

hahaha, vilken finmat ni äter en vanlig veckodag. Man kanske skulle lyxa lite själv ikväll :)

Hoppas du får en fin torsdag, Kram Elin!