torsdag 19 november 2009

Tokigt men gulligt!


Hur tokigt kan det bli,egentligen.
Jag har en man som kan vakna mitt i natten,med ett ryck.
En gång ställde han sig upp och höll i väggen.
När jag frågade vad han gjorde sa han att väggen höll på att rasa.
En annan gång rusade han upp från sängen för att det var en orm där.
Bara för någon natt sedan satte han sig tvärt nere vid "fothuset".
- Jaha,vad är det nu då,frågade jag.
- Du slår mig,svarade han.
Visst...nu har jag blivit van att han gör så ibland men ska jag nu måste vänja mig också med att Sofia ska bli som han.

I går kväll någon när jag låg och läste,hörde jag att jag att någon gick in på toaletten.
Jag tittade vad klockan var...22.30.
Låg och funderade vem av tjejerna det kunde vara.
Efter en ganska lång stund var jag tvungen till att gå upp och kolla.
Eftersom Sanna är sjuk,ville jag kolla om hon behövde någon hjälp.
Då hör jag, till min förvåning, att det är någon som duschar.

Halv elva på kvällen!!!

När duschen stängdes av knackade jag på dörren och frågade:
-Vad gör du?
-Duschar!
Sofia öppnade dörren och såg lite förvånande på mig.
-Men klockan är ju halv elva...på kvällen!
Sofia förklarade att hennes väckarklocka hade ringt och hon trodde det var morgon.
Jag gick till hennes rum för att kolla klockan.
Men inte hade den ringt.
Ett larm stod på 06.20 och det andra på 06.30.
Hon måste ha drömt att klockan ringde.
Så hon fick gott lägga sig igen...med blött hår.

Glöm inte att rösta fram veckans blogg.

See you!

17 kommentarer:

margit sa...

Hej på dej, "där uppe"!!!
Ja tänk vad drömmar kan ställa till!! Önskar dig en fin dag! Kram!

Nillas liv på pinnen sa...

Haha, jag skulle nog bli lite nervös om jag var den som behövde hålla koll på nattvandrarna, men så är jag också lite nervöst lagd.

♥ Carina ♥ sa...

Men lilla Sofia gumman... vad tokigt :)
Känner D press ang. badrummet tro? När han drömmer att du slår honom, hihi
Ja, jag såg att vi är med i samma tävling. Men konkurrenter - icke sa nicke. Jag är på samma sida som du älskade vän, alltid! Lycka till!
Love you

Mia64 sa...

haha vad tokigt det kan bli.Ha en bra dag /Kram

Fenixmona sa...

Godförmiddag vännen! Riktigt spännande på nätterna hemma hos dig då...hihihi...Kramiz

diana sa...

Hahaha, vilka situationer. Fast kan ju bli farligt också. Ha en bra dag.

Camilliondollar Baby sa...

Haha...verkigen verkliga drömmar.

Kram

Daniel sa...

Vilket elände

Jisses så jag känner igen scenariot... paniken.. stress... sen var det bara kväll.

lillaMy sa...

Hahahaha så tokigt det kan bli.Kram

Anonym sa...

Jag bara så inte gillar dig!
Nu vet typ hela '' bloggvärlden'' om det.
Det är ingen god nyhet att berätta för din lilla älskling ( datorn )som du sitter på och bloggar dagen lång. // Sofia

Susanne P sa...

Oj, oj vilka aktiviteter ni verkar ha på nätterna!
Kram
Syster

Stattinskan sa...

Haha, jag var också sömngångare när jag var yngre ... Nu har jag röstat på dig och du LEDER!!!!! Kramar

Mona sa...

Camilla! Jag gör som du! Jobbar torsdag, fredag lördag och söndag!!
Kram till dig!!

Sussi sa...

Men ack så ren hon var hihi

Min sambo gör bara såna där grejer när han har druckit. En gång gick han in i klädkammaren vi hade i anslutning till sovrummet och letade efter lampknappen (det fanns ingen därinne). Jag vaknade och frågade vad han gjorde och då sa han att han skulle pissa! Som tur var så letade han efter lampknappen först och inte bara började kissa!

Kramisar

soffie sa...

men stackars henne att tro det va morgon men oftast då somnar man om så gott,
Det händer visst grejjer hos dej på nätterna,
kramen till dej

cecce sa...

Nu har jag röstat på dej! Så klart!
Hoppas du vinner!

ha ha! Vilka roliga nätter du har!
Kram

Dansbandsfrun sa...

hihi va skumt att man kan drömma sådär djupt! Men det är kul att observera ;) kram