fredag 6 november 2009

Gråmulen fredag!



Igår...








...och idag.









Igår när jag gick och lade mig var det vitt på backen.
I morse när jag klev upp var all snö borta.
På både gott och ont.
Gott - Det blir ju lite ljusare.
Ont - Jag hatar vintern!

I kväll är det Idol.
Världens bästa låt?
Kan dessa melodier vara "Världens bästa låtar"?
Nja,inte för mig i alla fall.
Vad tycker ni?



Rabih Jaber sjunger "All my life" med K Ci and Jojo

Mariette Hansson sjunger "Because the night" med Bruce Springsteen

Reza Ningtyas Lindh sjunger "Summertime" med Fantasia Barrino

Calle Kristiansson sjunger "With a little help from my friends" med Joe Cocker

Tove Östman Styrke sjunger "In the ghetto" med Elvis Presley

Eddie Razaz sjunger "If you're not the one" med Daniel Bedingfield

Erik Grönwall sjunger "The show must go on" med Queen

Vem kommer att vara bäst?
Och vem kommer att åka ut?
Vad tror du?

Jag tror att Calle sjunger bäst i kväll och att Reza (ev.Mariette,Eddie) kommer att åka ut.


See You!

25 kommentarer:

Daniel sa...

Tror tyvärr Eddie åker ikväll.. men hoppas Calle åker

Åsa sa...

Va konstigt att det inte är med nån noice-låt?!!!! Kram:)

mickis sa...

jag vill hellre ha vinter & snö en regn & rusk iaf...

Ha enriktigt bra fredag & idol dag!
Kram

Miruschka sa...

Har inte en susning om vem som åker, för jag hänger inte alls med. Är i den åldern att "Doobidoo" drar mer:) Men enligt Saga så vet jag iaf vem som vinner: TOVE! Ha en bra fredag, lördag och söndag/kram

annas perssonliga sa...

Erik kan nog bli bra,vissa av de andras låtar kan jag inte ens komma på hur de går...

Middagen börjar klockan 19, välkommen :)

Kramis

♥ Carina ♥ sa...

Whit a little help from my friends.
Eller the show must go on, fast ingen gör den som Freddie Mercury...
Jag tittar inte ens på idol, såg bara uttagningarna.
Ha en bra dag vännen, kram

Douglas Söderlind sa...

Vadför hatar du vintern? Är det därför du inte gillar att skåtta snö.Har du skåttat snö någon gång?

lillaMy sa...

Härligt med lite snö men den kunde gärna få stanna kvar.Kram

Ama de casa sa...

Vintern kan man åka och hälsa på - när man själv har lust :-)
Kram

Mia64 sa...

ja jag har ju inte följt idol då jag reser så mycket:) Ha en skön fredag/Kramen

Sussi sa...

Tyvärr så missar jag idol idag..
Det är tur man kan titta på hemsidan :-)

Kramisar

soffie sa...

suck så där var det hos mej här i Karlstad med igår va det så fint ute å idag bara fult,
Ha en trevlig helg

Camillasrum sa...

Jaa, har ingen favorit direkt...vet inte alls vem som åker ikväll..men sambon håller på Erik. Hoppas du får en riktig myskväll! Kram

Susanne sa...

Ska bli en spännande kväll och jag hoppas min favoriter håller sig kvar, blev lite ledsen att Erika åkte förra veckan!
Trevlig helg

Kramisar

cecce sa...

oj..jag vet faktiskt inte..Detta året har jag följt Idol väldigt dåligt. Konstigt nog för det är eg. ett av mina favoritprogram.
Må bäste man eller kvinna vinna helt enkelt!!!

Tack för dina fina och uppiggande kommentarer!!!

Kram

Ama de casa sa...

Jag kan inte se Idol härifrån. Det är spärrat på tv4 play (även fast jag betalar för den). Det är för att den ("deras dator") fattar att vi befinner oss i Spanien. Vissa program får vi inte se då - särskilt sport är det mycket retriktioner på (mycket pengar kan tro). Konstigt med Idol som ju är tv4-as eget program. Ifjol fick jag se det... Har säkert nåt med musikrättigheter över gränserna att göra... Eller nåt...
:-)
Kram

Susanne P sa...

Ikväll blir det att sappa mellan Idol & Doobidoo. Gubben är inte hemma så i kväll ÄGER jag! (som alltid!)
Kram
Syster

Susanne sa...

Svar: Flytten går kanske till Höganäs.

Kramen

Dansbandsfrun sa...

Hmmm...jag ser aldrig Idol, men ikväll ska jag ha det på medans jag packar (inför morgonens resa ner till Småland)
Jag ÄLSKAR "in the Getto" så jag hejar väl på den då ;)
kram

Lotta sa...

Nja inte direkt mina favoritlåtar heller.
Eddie sjöng väldigt falskt ikväll och han kan absolut inte vinna för så bra är han inte.
Så här långt tycker jag bäst om Erik, han blir bättre och bättre tycker jag.
Önskar dig en riktigt fin helg tillbaka med kram.

Lotta sa...

Säger nu natti, natti!

Sussi sa...

Det var en riktigt god kladdkaka du hade recept på :-) Dom blev inte vackra men väldigt goda!!
Men det var nog inte så bra att komma på när man skulle vispa ägg och socker att man inte har en fungerande elvisp.. Jag bakar alldeles för sällan hihi

Kramisar

Fenixmona sa...

Godmorgon i stugan denna lördag! Såg tyvärr inte programmet! kramiz

margit sa...

Ja de va ju inte mycke snö fastän du "bor uppe i Norrland..." men mera hinner ju komma..det blir ju alltis så myckä jusare då..Jag är ju också "norrlänning"...från Vännäs men bor i Eskisltuna. haren av mina barbarn med fam boende i Nordmaling... Ha en fin helg!" kram!

Sussi sa...

Du har så rätt..
Tomten läser ju min blogg så det är ju bara att önska på!!
Nu har jag både regnställ och elvisp. Bara nyttogrejer :-)

Ha en riktigt bra lördag
Kramisar