onsdag 11 november 2009

Ut med det gamla och in med det nya!!!



En lång tröja...










...och en väst.










Kanske kan man ha båda samtidigt.












Ha,ha!
Jag och kläder.
För några dagar sedan rensade jag min garderob.
Det blev inte mycket som kastades men mindre i garderoben blev det.
Tills idag.
David och jag skulle in till stan för att titta på badrumsmöbler.
Men rätt som det var...stod jag inne på "Gina".
Och komma ut ur en affär tomhänt....
Nä,det går nog inte i min värld.

Vi hamnade till slut på elitvaror.
Där satt vi i en och en halv timme och pratade badrum.
Nja,killarna pratade....om grundarbetet till ett nytt badrum.
Såååå långtråkigt.
Jag ville ju prata om kakel och färger och kanske en och annan blomma.
Men nä...jag satt och lyssnade på hur dom pratade "grekiska" med varandra.
* Tät skick.
* Luftspärr.
* Isolering.
Men jag antar att allt detta måste göras i ordning först, innan jag kan placera ut blomman och den stora vasen och mina nya handdukar;)

See You!

8 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Oj är det nyår redan tänkte jag när jag läste rubriken :)
Men nu är det nära vännen, inte till nyår utan till ett nytt badrum. SOM du har längtat....
Kramen

Lotta sa...

Du kommer att bli jättefin i dom nya kläderna och jag tycker att det ser fint ut ihop..
Dekortävlingen var avslutad när jag fick ändan ur vagnen......
Vad mysigt att få ett nytt badrum, förstår att du ser fram emot det.
Du jobbar denna helg och jag jobbade förra, helt rättvist....hihi
Kram och må så gott!

Anonym sa...

haha! Ja,du!det där känner man väl igen sej i*S*
kram/Ciara

Annette sa...

Låt dom prata om sitt tråkiga förarbete och ägna dig åt Den Viktiga Inredningsbiten istället! ;-)

Kram
Annette

Miruschka sa...

Det är ju "piffet" som är roligast, det tråkiga (men ack så viktiga) underarbetet syns ju inte! Förresten, jag var också till Gina idag, hittade faktiskt kläder där. Jag brukar vanligtvis inte göra det, men man slutar aldrig förvånas! Kram

Ama de casa sa...

Ja, tyvärr är nog grundarbetet viktigt... Men ack så tråkigt!
Kram och ha en bra dag :-)

annas perssonliga sa...

Hej!
Kan vara bra om grundarbetet är riktig gjort innan handdukarna kommer på plats. Jag hade också tyckt det varit grymt tråkigt, hoppas dock slutresultatet blir till belåtenhet.

Mycket fina kläder du shoppat!!

Kramar

cecce sa...

Bra handlat...och snyggt!!

Bla bla bla..grundarbete i all ära...men usch så tråkigt. Jag förstår. Låt karlarna sköta det så gör du det roliga. Detaljerna är viktiga!

Kram