tisdag 10 november 2009

Garderobs städning!



Fånga dagen fick sin plats uti hallen.







Kärlek övervinner allt fick sin plats i tv rummet.









Dessa kläder har gjort sitt nu.











Ingen sol så långt ögat når.
Det har istället snöat lite idag.
Inte mycket,men dock.

Igår satte vi upp orden på väggen.
Det blev en i tv rummet och en i hallen.
Jag blev hel nöjd.

För ett par dagar sedan fick jag för mig att städa min garderob.
Jag tänkte:
-Det som jag inte använt på länge ska jag rensa bort.
Sanna blev överlycklig eftersom hon trodde (i sin vildaste fantasi ) att det skulle bli en garderob över till henne då jag rensat bort.
Sagt och gjort.
Ut med allt och jag sorterade och rensade.
När jag var klar så kom Sanna in i rummet och öppnade garderobsdörrarna.
-Va! Har du inte rensat?
-Jo.
-Men Mamma! När använde du den här blusen?
-Nja,men den kan vara bra att ha.
-Men Mamma!Den här klänningen?
-Nja,men den är så fin.
Och ska sanningen fram så är det en långklänning som jag hade då min svägerska gifte sig......för snart 11 år sedan.
Och sedan dess har jag aldrig använt den.
JO!!!
Nu kom jag på !!!
Jag hade den en midsommarafton också.
Ni ser!!
En vacker dag kanske jag använder den igen :)
Lite mindre i garderoben blev det i alla fall.
Dock inte så det blev en över till Sanna.


See You!

13 kommentarer:

cecce sa...

Vad fint det blev med väggorden! Så lite kan göra så mycket!!

Garderober ja...är nog lite som du. Har alldeles för många kan-va-bra-att-ha-kläder! Svårt att göra sig av med hela, rena kläder bara för att man inte använder dem just nu! Eller hur!?

Hoppas du haft en fin tisdag!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Hej hopp söta du!!
Ja vissa kläder blir kvar länge trots att man inte använder dom.
Va fint det blev med väggorden.
Kraaaam

Susanne P sa...

Vad fint det blev med orden på väggen. Jag skulle bara vilja veta hur NI gjorde när NI satt upp dem...Höll David i spiken och du hamrade eller tvärtom???
Här är det mycket kläder som är kvar...länge...länge...
Kram
Susanne P

Elin - Ett hus till oss sa...

Det blev jättefint med de vackra orden på väggen! När vi flyttar skall jag också planera för det.

Sv: Jag glömde svara innan :) Den som vann smycket var Johanna. Jag skrev om det här http://etthustilloss.blogg.se/2009/october/vinnaren-av-e.html#comment

Hoppas du får en fin kväll, Kram Elin!

soffie sa...

å va snyggt du har det å va fint med orden på väggen,
haha jag är som du när jag rensar tänker jo men visst den där kanske jag kommer ha igen å sen nästa gång man rensar hänger den där inte ens använd;O)
kramen

Ama de casa sa...

När vi flyttade till Spanien gjorde vi oss av med ALLT som inte fick plats i bilen...
Prova den du!
:-)
Kram

margit sa...

Hej camilla! DUKTIG du varit som städat/rensat lite i garderobn...ja visst tror man ogta att man KAN BEHÖVA det en annan gång...för 2 år sedan när jag flyttade fråm min 3.a till min LILLA ette så körde jag "lass på lass" till P-kyrkans second...både kläder och massor med andra grejer... INGENTING av det som jag gjorde av mig med har jag saknat!!
R A...x-et... han har en tjänst i Kyrkan i Grundsunda sedan några år tillbaka..så han åker väl dagligen mella N-ing och Grundsunda..
har nu 2 nätter till att jobba...
Kram på dej!
Ja visst är den vita katten söt!!!

Sussi sa...

Haha vad jag känner igen mig!!
Så tänker jag med. Jag tvingar mig att rensa ut mer när jag rensar..
Annars får man ju inte plats med allt nytt man köper :-)
Min mamma och syrra brukar slåss över mina utrensade kläder..
Dom flesta är inte ens använda!!!
Som sagt var.. det är så bra med rea hihi

Kramisar

Ama de casa sa...

Tips: Köp en NÅGOT större bil.. Det finns många saker man inte kan slita sig ifrån...
:-)
Kram

Lotta sa...

Vad skönt att rensa, jag gjorde det innan jag flyttade till min nuvarande lägenhet i slutet av juli så det är ganska rensat.....men vissa saker går bara inte att slänga. T ex så sydde jag en hel del för flera år sen, dom har krympt i garderoben, men trots det så kan jag nte slänga för hoppet finns ju alltid att.........
Önskar godnatt och suss gott.

annas perssonliga sa...

Vad bra att du fick rensat ur en del åtminstonde... nästa gång kanske även klänningen lämnar garderoben.

Kramar

Majken sa...

Vad fiiint det blev med väggorden...
Vill själv ha väggord... *VILL HA*

Såklart kan du inte ksta "bra att ha kläder" det måste väl Sanna förstå... ;)

Ha en fin onsdag!

Åsa sa...

Jättesnygga väggord!