torsdag 12 november 2009

Vaniljmunkens dag!!!!


Visste ni att idag är det vaniljmunkens dag?
Vaniljmunk??
Jag säger krämbulle.
Men ååååå så god den är.

Det är 49 dagar till årets slut
12 november är den 316:e dagen på året i den gregorianska kalendern (317:e under skottår).

Konrad och Kurt har namnsdag.

* 1917 – Oktoberrevolutionen utbryter i Moskva.
* 1918 – Österrike förklaras som självständig stat.
* 1981 – Rymdfärjan Columbia lyfter för andra gången och blir därmed den första rymdfarkost som återanvänds.
* 1987 – Sveriges regering höjer belöningen för uppklarandet av Palmemordet till 50 miljoner kronor.
* 2004 – Svea hovrätt dömer i Knutbyrättegången Helge Fossmo till livstids fängelse.

Födda:

* 1929 – Grace Kelly, amerikansk skådespelare, furstinna av Monaco.
* 1930 – Hans Furuhagen, svensk tv-producent och underhållare.
*1945- Neil Young, kanadensisk rockmusiker.
* 1946 – Krister Henriksson, svensk skådespelare.
* 1965 – Filippa Knutsson, svensk modedesigner och företagare, Filippa K.




Avlidna:
* 1987 – Cornelis Vreeswijk, nederländsk-svensk trubadur och visdiktare.
* 2000 – Halvar Björk, svensk skådespelare.
* 2005 – Rik Van Nutter, amerikansk skådespelare, före detta äkta make till Anita Ekberg.

* 2008- Lasse Sandberg, svensk illustratör och författare. Bland annat skapare av Lilla spöket Laban.

Det var väl inte dåligt att läsa lite allmänbildning.
Men allt detta visste ni väl redan ;)

See You!

9 kommentarer:

moster sa...

kom med annan info allt det där viste jag redan;)den munken ÄR ÄR god,ha en bra dag gumman KRAMAR

moster sa...

jag ska hämta mina brillor idag bara så du vet.

Majken sa...

Åhhh vad DU KAn!!! Jag blir så impad....

Jaha då får vi fylla på kalori & sockerbehovet & mumsa i sig en smaskig krämbulle idag då... Det gör inte ont... ;)
'
Ha en fin dag!
Kram

Daniel sa...

ojojoj så dte vattnas i truten. MUMS!

lillaMy sa...

Hade ingen aning om att det var vaniljbullens dag men det skulle sitta fint med en nu till kaffet.Kram och ha en bra dag.

Stattinskan sa...

Oh ja, självklart visste jag det .. är som en vandrande uppslagsbok *hrm, harkel* :-D

♥ Carina ♥ sa...

Krämbulle säger jag också :)
Jag önskar jag visste vem som sköt Palme. Då hade jag varit rik på pengar.
Fast å andra sidan hade jag vetat det hade jag talat om det direkt och då fanns det ju ingen belöning...
Kraaaam

Ama de casa sa...

Mmmmm! Munk med bagarsnor!
;-)
Kram

Mia64 sa...

alltid bra med lite uppdatering.Ha en bra kväll /Kram