onsdag 25 november 2009

Bakar dag!



Mjuk pepparkaka.








Drömmar.








Snöbollar.








Hallongrottor.







Mjuk saffranskaka.








Ingefära snittar.










Här är meddelandet på kakburken :)












"O,o,o,vad en liten gumma kan gno".
I går hade jag energi så det räckte och blev över.
Nja,så mycket energi blev det inte över, men oj, vad jag bakade.
Sex sorter,rättare sagt.
Så nu ska jag bara baka bullar(någon annan dag) och sedan är julbaket klart.
Hurra!!!

När jag skulle göra plats för alla kakburkar, i frysen ,så hittade jag en burk med "Drömmar" som vi (läs David)inte hade ätit upp.
Jag tog ut burken och skrev ett meddelande på den.
David är inte bara min man, han är också min lilla skåpråtta.
Jag skulle vilja vara en fluga på väggen då han öppnar frysen,dra ut lådan för att sno en kaka och just när han ska öppna burken läser han på locket:
Var så god,David,ät så mycket du vill.
Skulle vilja se hans reaktion då.
Ha,ha!

Det blir nog en annan reaktion på honom ,när jag berättar vad saffran kostar.
Vet ni vad den kostar?
32.90 för 0.5 gram!!!!
Jag behövde tre packet till min saffranskaka.
Alltså 98.70.
Det blev en dyr kaka....men god :)

I dag känns halsen mycket bättre.
Så gått som bra.
Tack vare att jag sög på Bafucin och drack honungsvatten i går :)
Lite torrhosta har jag, men det kan jag leva med.
Ett tag i alla fall ;)

See You!

24 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

Kakorna ser fina ut.Bra att halsen blivit bra.

Sussi sa...

Oj vad du har stått i ;-)

Dom tror ju inte ens att det kommer finnas nån saffran att få tag i till Lucia!! Så det var tur att du köpte redan nu

Ha en bra dag
Kramisar

♥ Carina ♥ sa...

Vad du är duktig, mycket gott där :) Jag skulle också behöva ta en bakardag, får se när tid ges :) Åh hjälp vad dyrt saffran!! Jag tror jag har några paket kvar sen i fjol.
Kramar

cecce sa...

Näe..jag tror jag mött min överman...eller kvinna. Oj, vad du bakat!!! Bra gjort! Å så gott det ser ut!

Håller med om att saffranspriset är högt. Höll på att få en chock när jag skulle betala mina två ynka paket! Men saffran är ett måste till jul så vad har man att be för?

Ha en fin onsdag!
Kram

Rita sa...

Oj, vad du har bakat, där ligger man allt i lä =)
Köpte mitt saffran på Ö&B, 15 kr för 0,5 gram....
Tack för din fina kommentar om tomtarna. Jag säljer såna om du vill köpa, även de i lera =)
Du bakar ju en massa gott, det är väl också att pyssla.
Ha en bra dag!
Kram/Rita

lillaMy sa...

Men jisse så duktig du har varit och allt såg hur gott ut som helst.Kram och ha nu en bra dag.

Majken sa...

Mumsfillibabba....

Jag blev JÄTTESUGEN & speciellt på de ljusa "snöbollarna" Kan jag få receptet tack!

Ha en fin dag flitigalisa KRAM

Anonym sa...

Kan inte du ha en frågestund? Skulle vara jätte roligt

annas perssonliga sa...

Vad du har bakat, vam ska äta alla dessa kakorna? Är det David som är ett kakmonster??? Att saffran kostar så mycket, tänkte baka lussebullar men det blir kanske några fler än kakan, lönar sig något mer...

Ha en fin kväll!
Kram

annas perssonliga sa...

Förhoppningsvis.... jag ställde det där i morse. Det står högt upp på en hylla. Siri kan nog nå det om hon hämtar en stol men då märker jag det innan "skadan" är skedd.

Kramar

Daniel sa...

Bullar gör susen!

Bjud på kakekalas vetja!!!

margit sa...

Hej Camilla! Oh, vad du har bakat!! Allt ser då gott ut..och typiska julkakor!
Ja då får vi alla se fram mo t den här helgen och nu plocka fram o göra iordning..så att det lyser upp för oss själva...OCH andra!
Kram till dej! /Margit

Mia64 sa...

Oj vad du har varit flitig.Ha en bra kväll/Kram

Susanne sa...

Åhhh jösses vad du bakat idag, bra jobbat ;o)
Du äter väl inte upp alla innan jul!!

kramen

Rita sa...

Måste baka lussebullarna snart.
Tomtarna, de i lera och de tovade kostar 25:-/styck. Plus porto förstås.
Ska göra ett nytt gäng i lera i morrn.
Kram/Rita

Lotta sa...

Men jisses amalia vad du har gnott...
Hos mig bakas det endast saggransbröd...är ingen bakälskare.
Kram på dig och må så gott!

Mona sa...

Dina kakor är snygg motför mina. Kika på bloggen så får du ett skratt!
Bafucin (eller hur det stavas) har jag nynnat på hela dagen idag, innan jag läste ditt inlägg.
För du hade många inlägg som jag missat.
Ha det bra!

Susanne P sa...

Det var inte dåligt!
Vilket kak-kalas det ska bli nu framöver...eller ska du spara till du får storfrämmande?
kram
Syster

soffie sa...

å snöbollar vad är det för nåt gott?
ja herregud va dyr saffran trist för det är verkligen gott i både bakverk å mat,
mmmm va mycket gott du gjort:O)

♥ Sanna ♥ sa...

Men hur orkar du det var inte lite det synd att du bor sååå långt bort jag är ju värsta kakmonstret och det är just vad jag skulle behöva nu efter allt kaffedrickande ;)
Kramisar och Tack för att du finns

Ama de casa sa...

Jösses vad gott det ser ut!
Drrrräägggelll ;-)
Kram

Stattinskan sa...

Flitigare än jag vet inte vad ... Det är så stora prisskillnader på saffran mellan affärerna ... Trissar man upp priserna så här mot juletider tror du? Kramar

Sussi sa...

Jag är hungrig så att komma in på din sida och se allt det där goda nu är inte så kul när man sitter här med två bananer till frukost :-(

Ha en bra dag
Kramisar

Dansbandsfrun sa...

De där nedrans skåpråttorna! Man bakar å bakar men ändå e allti burkerá tomme ;) (min sambo erkänner aldrig!!) "- Ja, men alltså om DU ska ha en så kan jag väl ta..." Du var ju superduktig, jag har sldrig gjort 6 sorter på en gång, jösses!!! Imponerad blir jag! kram