lördag 15 maj 2010

Vart tog hon vägen?

Det är en sak som jag ofta går och tänker på.
En gång...inte allt för länge sedan bodde det en tjej/kvinna i detta hus som var pedant.
Vi kan kalla henne Inga.
Ja...ganska pedant var hon.
Hon älskade att städa.
Hmmm...
Det var väl också att ta i,men hon städa väldigt,väldigt ofta.
Var sak skulle vara på sin plats.
Men för en tid sedan försvann hon.
Vart tog hon vägen?
I går letade jag henne i tv-rummet, men där hittade jag allt annat än Inga.
Titta vad jag hittade.
(Och skyll nu inte på mig att det såg ut som det gjorde. Det är väl inte min arbetsuppgift att städa ;) )



Detta såg jag då jag lyfte bort bordet från mattan.




Vi tar en närmare titt så ni kan se bättre.













Och kolla hur det såg ut bakom soffan.













Äh...vi tar en närmare titt där också.













Och jag kan ju inte låta Syrran vara värre än mig;)

















Eftersom jag inte hittade "Inga" någonstans, fick jag ta saken i egna händer.
Jag putsade fönsterna,bytte gardiner och städade hela rummet.
Några timmar senare såg det ut så här.













Dammfritt!
Tack så j***a mycket "Inga"för att du missköter ditt jobb! ;)

Efter pärsen i tv-rummet var det dax för lunch. Sanna och jag gjorde en baguette och satte oss ute på altanen för att äta.
















För hör och häpnad....nu hade solen kommit fram.
Det trodde man inte eftersom det hade åskat på förmiddagen.
Men det var sol och då ska jag sola.













Medan Sanna satte upp studsmattan.

Det blev väldigt varmt ute ...
















....så jag var tvungen att byta om, till bikini. Och inte till vilken bikini som helst....
















...Nä...till min Panos bikini :)

Nu är det sommar för nu har jag målat tånaglarna :)













Och jag har nya fräknar,precis som det ska va.
Å därför vill jag sjunga, att sommaren är bra ;)

See You!

29 kommentarer:

Sussi sa...

Rackarns.. Jag missade dig med 15 min bara!! Så jag sov inte allt för länge ;)

Den där "Inga" har tydligen flyttat härifrån med. Vet inte vart hon tagit vägen men allt står liksom och förfaller när hon är borta!

Härliga sol :)
Idag är det solning som gäller för mig med. Det är redan 15 grader varmt och klockan är inte mer än 20 i 9 :)

Ha en förhoppningsvis solig dag idag med
Kramisar

Anonym sa...

det verkar som de har gjort en massflykt. hon saknas här med sen ett par år tillbaka. det vart fint iaf
kram

Fenixmonas sa...

Härliga tider, strålande tider!! Har inte fått på lacket än...fast barfota har jag varit ett tag! kramiz

lillaMy sa...

Ja den där Inga har jag letat efter ett tag nu så jag fick göra som du och ta saken i egna händer. Här saknar jag solen något fruktansvärt men hos dig ser det underbart ut.Kram och ha en bra lördag.

Anonym sa...

varr har du köpt bikinin?
sv: det där med räntan tänkte jag inte på

Stattinskan sa...

Haha, jag är jäkligt glad att Inga har försvunnit här ... eller rättare sagt, jag har avskedat henne. Tänk så mycket trevligt man kan ha istället ... blogga t ex. Dessutom kan man ju hitta veckans rester bakom soffan om det skulle eka tomt i kylskåpet en söndag *urk*
Gomorron från ett höstlikt Malmö

Anonym sa...

Hahaha! Hur ska vi kunna veta att du verkligen tog bort dammet och alla grejer?
Jag tror du bara satte tillbaks bordet och soffan utan åtgärd :-)

pillan sa...

den där inga hon är verkligen svår att få tag i ...

en annan har just nu väldigt mycket att göra , så drygt , men oxå kul ..hinner inte besöka er så ofta bara ..

kram o ha re bra

Diana sa...

Din eftermiddag lät betydligt bättre än bröjan på dagen. Men du får nog ha ett snack med Inga, att hon missköter sig så!

Sussi sa...

Ja, tänk om man kunde få betalt för att blogga! Då hade man gärna jobbat :)
Då hade man haft ett jobb man trivdes med..
Dessa drömmar!!

Kramisar

sara - Glitterögon sa...

Meh... är det du som snott våran sommar?
Här är det regn och rusk för jämnan ju. Så himla orättvist ;)

Miss Juni sa...

Nu kan jag inte låta bli att bli lite sur...sitta på altanen och fika?? I denna del av landet är det helt omöjligt. Det är KALLT och det ÖSREGNAR. Och jag kommer att bli deprimerad om jag inte får lapa sol SNART!!

Bara Jag sa...

Inga har misskött sitt jobb här också!! Vissa människor alltså!!!

Miss M sa...

*S* Jag tror du hittar Inga hemma hos mig ;)

By the way, surar ordentligt för ösregnet i min del av Skåne!

KRAM

Sus sa...

Avundsjuk...jag blir så avundsjuk! 21 grader PLUS!
Här sitter jag betydligt närmre ekvatorn med 10,2 :( och jag fryyyyser!
Himla häftig bikini må jag säga. Säkert helt rätt på en himla häftig tjej :) Och...
Inga har INTE flyttat till mig!

Kraaaaaaaaaaaam

ansepanse sa...

varför har ni sommar och inte vi
kramar

Diana sa...

Sv: Din dag är lugn för du hade ditt tunga igår. Men om typ tre veckor så har jag förhoppningsvis lite lugn jag med... Det tråkiga är att det är om 3 veckor, haha.

Anonym sa...

vaar nere på stan o kollade efter den. men den fanns inte. snyft!
kram

Lena sa...

Jag tror mina möbler får stå kvar där dom står så det inte blir några överaskningar ;)
Ha de (dammfritt)

Stattinskan sa...

Om det är någon som är het så är det nog DU, för vad jag förstår har ni haft orättvist bra väder uppåt landet idag ... Det borde vara lag på att det är varmare i norr än i söder ;-D
Närå, jag ä int missunnsam :-)

Miruschka sa...

Den där Inga är opålitlig, man får ta saken i egna händer.
Sv: Saga är döknäckt, hon har sovit en sväng men ligger i soffan och ser Sommarkrysset nu.

cecce sa...

Dumma Inga:-)
Betalade du henne för dåligt kanske?:-)

Jasså? Det är ni nordbor som kammat hem storvinst vad gäller sol och värme. Kunde just tro det!

Här har det regnat som bara den och varit svinkallt. Typ vinterjacksväder.
Orättvist:-(
Bara därför kommer jag inte säga att din bikini är snygg!

Kramar:)

Diana sa...

Sv: tyvärr lyckades du inte men jag hoppas att jag får in honom i badrummet imorgon och rakar av det.

gunsan sa...

Tånaglarna ja, då blir det till att räkna Ole dole doff.....det är ju så svårt att välja färg tihi.
Den där mackan såg inte alls helt fel ut måste jag säga, passar perfekt ute i solen;))
Kramizzzz

Anonym sa...

ja nu har jag ju siktet in´ställt på den o så finns den inte
kram

Dansbandsfrun sa...

(Inga e dum ihuvvet) ;)
Tuff bikini och snygga naglar, du verkar REDO med stort R för sommaren!
(själv målade jag mina tånaglar svarta igår) då kom Mini o sa "WOW MAMMA, COOLT" hihi
kramar

soffie sa...

å du sommaren hälsade på hos mej med på kvällen så vi va snabbt ute å tog en öl på en uteservering,:)
va fina å härliga bilder du visar,
kram

Susanne P sa...

"Systrarna snusk" har tagit kommandot över livet!!!
Grattis; du vann!
Go girl!
Kram

anne sa...

Spindeltrådarna har jag glömt men jag har mockat under TV-sofforna! :)