måndag 17 maj 2010

Efter regn.....

...kommer sol,brukar man ju säga.
Det stämde ju denna gång....med besked! :)
Och med det blev allt grönare och löven på träden och buskarna började raskt att slå ut.
Och efter dessa underbara soliga dagar har det verkligen hänt saker där ute,vill jag lova.
Gräsmattan blev grön,löven på björkarna började att slå ut,blommor börjar att blomma och buskarna blev grönare.
Tog mig en promenad runt huset för att visa er att jag inte ljuger ;)




















Och efter sol kommer det regn :(
Och efter regn kommer solen igen :)

See You!

30 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Ingen sol här ännu...den laddar upp sig norröver! Ja, nog blev det sämre när de tog bort annandagen och för vad...inte har vi något speciellt knutet till 6 juni...
min lille kisse Cesare är ett år 7 juni, det var hans småsyskon som var med i gårdagens inlägg. kramiz

♥ Sanna ♥ sa...

Det gick så fort när det började slå ut äntligen, nu är sommaren äntligen på väg!!!
Hoppas att du får en underbar vecka nu
kram

Afrodite sa...

Underbart! =) Och snart kommer solen igen, får vi hoppas! =)
Fy, vilken läskig dröm du haft! Inte konstigt att natten var jobbig!
Kram på dig och ha en fin måndag vännen!

Rita sa...

Psst....du har nåt att hämta på min blogg =)

Kram

Bara Jag sa...

Man blir lika överraskad varje år över hur snabbt det går!!! Kram!!

Sussi sa...

Här har vi haft regnet på nätterna och tidiga mornar.. vilket man verkligen kan stå ut med ;)
På dagarna har det varit riktigt fint och ska förtsätta med det om man får tro vädergubbarna. Problemet är bara att vi ska åka till Göteborg på onsdagskväll så då får vi några dagar med sämre väder :(
Som sagt var, om man ska tro på vädergubbarna. Jag håller ju givetvis tummarna för att dom har fel, vilket kan hända rätt så ofta ;)

Kramisar

Daniel sa...

sååå fiiint, väsra sommar hos er!!

Miruschka sa...

Keep up the good work och fortsätt dokumentera "fin väre" vi har hos oss!
Men idag är det inte sol direkt, men varmt och skönt, HÄRLIGT!! Fast jag ska tillbringa mesta dagen inomhus och städa, urk:(
Hoppas din dag blir roligare/kram

Diana sa...

Det regnar i alla fall inte hos oss idag, än så länge... ;)
Ha en bra dag!

Diana sa...

Sv: då är du ett Panacotta-Mekka som jag ska vända mig till nåsta gång jag ska göra det. :)

sara - Glitterögon sa...

Finfint collage :) Jag tror faktiskt inte att du ljuger längre ;) Och nog är det sant alltid, att efter regn kommer sol och tvärt om... men varför i hela fridens namn växlar det aldrig över till sol här? Avis :)

ansepanse sa...

här är det ingen sol - vilka vackra bilder
kramar

gunsan sa...

Av en liten händelse kikar jag ut och ser att gräsmattan är grönare än igår......;) fast idag känns det somm om lite regn är på intåg fick några stänk på mig under promenaden, men men man blir inte klok på vädret, nu skiner ju solen.
Kramizzzzz

Ida sa...

Så sant, men åh vad man njuter när solan äntligen komme fram igen. Så fint ni har det, ja jag håller med nu grönskas det överallt. Bara det inte går för fort nu... =)

Gbgmamman sa...

En stunds läsning på din blogg gör att man blir sådär go o glad i magen. =) Ha en bra dag! Kramar på dig!

Eva sa...

Vilka fina bilder! :-)
Ja man märker verkligen att det växer så det knakar nu. Jättehärligt, det här har man ju längtat efter så länge.

lillaMy sa...

Ja nu händer det massor så det vill till att titta ordentligt.Kramiz

Susanne P sa...

...och jag var ledig från kl. 13!!!
Vad gjorde du??!! ;)
Kraaaaam

soffie sa...

ett fult tjockt moln har varit här hela dagen idag:(
hoppas nu att solen tittar fram imorrn ,
Otroligt va fina bilder !!!
kram

Anonym sa...

Efter sol kommer... sol!
:-)
Kram

Miss Juni sa...

Men, vilka fina bilder!! Roligt när man kan sätta ihop dom i ett collage sådär...

anne sa...

Det har verkligen exploderat överallt! Härligt! Nu hoppas jag att gräsmattan exploderar över de lerfält vi har kvar sedan dräneringsgrävarna äntligen förflyttat jordhögarna som legat kvar sen i höstas! :)

♥ Carina ♥ sa...

Härligt!! Man ser från en dag till en annan hur det grönskar.
Snart får vi plocka liljekonvaljer vännen :)
Kram kram (ses i morrn)

Anonym sa...

ja nu går det fort..
ja regn blir det alltid som tur är
kram

Lena sa...

Tack för grattishälningen!
Maj är den bästa månaden på året. Inte bara för att jag fyller år då utan för allt ute är så himla mysigt och fint då (förrutom regnet)

Stattinskan sa...

Alltså ... detta knäcker en ångermanlänning som gjort det usla valet att bo söderut ... Finväder på alla bloggar ...utom min ... Jaja, lite sol har det varit idag men fortfarande höstkallt :-(
Kramar

Sus sa...

Tack! Du postade solen rätt :)
I Lund skiner solen i kväll...må Gud se till att den stannar...åtminstonde ett par dar :)
Så fint det blommar och har slagit ut, jag trodde aldrig att ni skulle hinna i kapp i vintras men nu har ni (nästan;) gått om skåne .)

Kraaaaaaaam

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Härligt att värmen även kommit till norrland!

cecce sa...

Ah..så vackert:-)

Här har faktiskt varit liiiite sol idag i alla fall. Man får vara glad för det lilla om man är skåning i dessa dagar!

Kramar

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna tisdag! Kramiz