söndag 23 maj 2010

Husumdagen!

Till alla er som undrar och är nyfikna på om jag fick träningsvärk efter fredagens rabattrensning kan jag säga...
Ja....det känns i rumpan!!

Men nu till något roligare ;)
Som jag sa i torsdags så var det Husumdagen igår.
Vädret var okej.
När solen tittade fram var det varm och skönt men när solen hamnade bakom ett moln ,blev det kallt.
Kallt och kallt....15 grader,men det är för kallt ,för mig.
Halv nio på morgonen åkte jag och Sofia till skolan där vi fick lyssna på en karl som föreläste om internets mest populära sidor, som ungdomarna brukar vara inne på.
Bloggar och Facebook bla.
Jag satt och försökte att se ut som jag inte förstod vad han pratade om ;)

Klockan 12 åkte vi till byns centrum där alla stånd stod uppradade.
Davids,Nisses,Kalles,Pelles,Bertils,Hugos....
Nä...
Snuskhumrar!!!
Vanliga torgstånd,menar jag!!

Sanna stod i ett stånd och sålde hembakat och godis.
På andra stånd sålde dom tunnbröd,blommor,vårrullar,hamburgare,havrekex,munkar,mattor,kläder,fiskegrejer och mycket annat smått och gott.
Det var även en trollkarl som stod på scenen och trollade.

Men det roligaste var att man fick träffa så mycket folk.
Träffade bland annat bloggaren Gun och bloggaren Marie.




















Efter vi gått runt byn i ett par timmar åkte vi hem och fikade... färska munkar och drack en kopp kaffe.
Mysigt värre!

See You!

28 kommentarer:

Maria sa...

Låter som en jättemysig dag bland alla stånden haha
Jag gillar verkligen marknader med knallar, är på olika när vi är på vårat land i Mora :)

Hoppas du får en mysig söndag !
Kram kram

Stattinskan sa...

... jag missade "stånden" i Lund igår :-)
Så kul att du träffade Gun, Marie tror jag inte att jag varit inne hos ... får kanske göra ett morgonbesök där :-)
Morgonstånd ... näää jag menar morgonKRAM *rodnar*

♥ Sanna ♥ sa...

Ni verkar ha haft en helt underbar dag, hoppas att din söndag blir lika bra.
Här har vi spöregn just nu :(
kram

Afrodite sa...

Men åhhh...jag vill oxå träffa dig, marie, gun, carina, susanne...ja, alla ni som bor där i landets norra del. Vad mysigt ni verkar ha det...bland alla stånden...*fniss*
"Ungdomar, facebook och blogg"...jo, jag kan tänka mig hur oskyldig du försökte se ut...=)
Träningsvärk i rumpan...jotack! Jag med!
Kram på dig och ha en fin söndag!

soffie sa...

vilken toppendag det blev,härliga bilder du visar!
ha en goo söndag

Anonym sa...

Vilken härlig dag!
Peppande det måste ha varit att på en föreläsning få veta att man är en ungdom :-)

Dansbandsfrun sa...

ser ut att varit supermysigt! Vem vill inte vandra runt bland stånd?
......och bara välja det man tycker e attraktivast? ;)
Jag vill också träffa bloggerskor! Jag tar snart tåget upp till er o slår alla flugor på smällen eller va det heter!
kramar hela dagen ;)

♥ Carina ♥ sa...

Marie och Gunsan träffade jag, men var höll du hus?? Det var nog jag som var lite blind, jag såg inte Sanna heller, jag som skulle köpa godis av henne...
Kramilikram

Afrodite sa...

Sv: TACK, vad söt du är! =)
"He"...?! He är engelska för "han" eller så åsyftar man kanske en film som heter "He man"...;)
Men "he" i svenska ordlistan...nä, det tror jag inte!
Intressant litet dialektalt uttryck dock! =)
Här "tar" man på sig roll-on!
Tror det kvittar vad an säger, bara man GÖR det! =)

Susanne P sa...

Ja, så går det ju också spendera en lördag på... ;)
Så kul att träffa så många bloggisar!
Kram

Sussi sa...

Låter som om Husumdagen är en riktigt skoj dag :)
Så du fick också träffa några bloggisar..
Fast jag träffade bara en. Oj vad nervös jag var innan hihi
Men det gick så bra så :)
Du har så rätt.. Inte kunde jag gå hela Göteborgstrippen utan att göra bort mig inte :(

Kramisar

Miruschka sa...

Ja, visst var det en bra dag vi hade, med tanke på att ett loppisbord fattades;)
Måste även erkänna att det var kul att kunna hänga med i Olas resonemang om internet, kände mig ganska proffsig när jag kände till det mesta!!
Ha en bra söndag/kram

Åsa sa...

Verkar vara en trevlig tillställning som man missat. Tycker inte om marknader, så jag undviker dem helst. Utom den årliga bymarknaden som man är tvingad att arbeta på......

Bara Jag sa...

Munkar DET hör verkligen till!!

Kram!

Sus sa...

Du é duktig du! Jag som nobbat Lundafestivalen hela helgen...fyy mig!
Men...där finns ju inga stånd!
Jo ölstånd, men vem har nytta av en ölfylld :)
Jag kanske missade en MUNK...jädrans!

Kraaaaaaaaaaam

cecce sa...

Så trevligt det låter:-)
Ni verkar va ett gäng glada bloggare där uppe i Husumtrakten:-) Hade varit roligt att komma och besöka er någon gång.

Facebook, msn??? Vad är det?:-)

Kramar

Margit sa...

Hej Camilla!!!
Så tevligt att ara på HUSUMDAGAR!! Alltid kul att titat på /i de olika stånden..och köpa lite grejer...Fina bilder! Och tänk!! Att få träfaf BLOGGKOMOISAR också!!! Had ejag varit däe så hade jag direkt kännt igen..Marie!!!
Nu kommer solen fram...regnat inatt o på fm...jag har nu jobbat 2 nätter...efter min långtidssjukskrivning...har "bara" 3 nätter till....
Trevligt med dittrensande...och fins ilder...av situatioen..OCH resultetet!!! Vilke skillnad!!!
Kramiz!!!!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

låter som en toppendag!

Miss Juni sa...

Även om du tyckte det var lite kallt, så ser det soligt & fint ut på bilderna! Och det är ju skillnaden på flipp eller flopp vid så´na ute-evenemang; om det regnar eller solen skiner!

Afrodite sa...

Sv: Pusta ut! Jag är inte så brun nu...än...;)
Bilden är tagen i Turkiet 2008.
Du är välkommen till Skåneland när du vill! =)

anne sa...

Det är trevligt med sådana lokala tillställningar tycker jag. Det var Laxens Dag i Nyköping igår men tyvärr var vi ju inte hemma...

Trevligt att träffa andra bloggare, känner du dem annars också?

Petra sa...

Vilken underbar dag det blev för dig.

Visst är det skönt med lite träningsvärk?

Mia systeryster sa...

Vad orättvist att du har så många bloggerskor omkring dig, vill också!!
Jasså ,du har ont i rumpan och har vandrat runt en massa stånd, jojo;) Ha en skön kväll på dig!Kram

sara - Glitterögon sa...

Nee... bloggar, vad är det för nåt? Måste vara nåt som ungdomar sysslar med ;)
Ha en trevlig kväll - kramar.

Anonym sa...

Åh vad mysigt det ser ut! åhå jag som är såå godissugen just nu..

gunsan sa...

Moss moss, kan bara hålla med om att det var en toppenlördag och inte minst då förstås när man får träffa lite bloggarkompisar;))

Munkar, vårrulle, polkagrisstång - saltlakrits - smaskens värre;)) inhandlad av dotra din;))

Kramizzzz

ansepanse sa...

jag tänkte på dig i lördags - trodde att er dag blev förstörd av regn
kramar

Anonym sa...

kul att träffa folk ifrån bloggen