lördag 22 maj 2010

Pust oxh stön!

Gubben tyckte att jag skulle gå ut och rensa i rabatten på framsidan, igår.
Lydig fru som jag är, gjorde jag det.












Och vad fick man för det?
Jo...












Smutsiga och repiga naglar.












Sår på armarna












Smutsiga kläder.















Och rivmärken på armarna.

Så här såg det ut innan jag rensade.












Och så här blev slutresultatet.












Men man ska väl ha lön för mödan?
NU
var jag väl värd en god middag (Som jag dock fick laga själv)och ett glas vin.
Och så blev det :)
Fylld fläskfilé och potatisgratäng(Nä,Syrran...inte färdigköpt) och ett stort glas rött :)

See You!

32 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Så fint det blev, ja inte på dig förståss...men i rabatten! Vi tar o fixar efter resan...kramiz

Åsa sa...

Det blev ju jättefint ju. Då får man som sagt ta lite skit får att få det fint =)

♥ Carina ♥ sa...

Ja, det blir fint i rabatten men själv förfaller man :)
Vi ses!
Kram

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilken fin rabatt ni har!
Hemma hos oss är det mannen som sköter blommorna. Jag är usel på det.

pillan sa...

Åh nej , är det sådär jag kommer att se ut efter idag alltså...

kram

Stattinskan sa...

... och vad gjorde "guben" ... var han arbetsledare eller ;-D
Kramar

Petra sa...

Så fint det blev. Skall själv snart ut och fixa hos mig. Tycker bara att det är så förbannat tråkigt. Kram

Anonym sa...

Blev ju jättefint! Ja, i rabatten då... ;-)
Tack så mycket - ännu en gång blev jag påmind om hur mycket jag INTE saknar min trädgård :-)
Kram och ha en finfin lördag!

Niklas C sa...

Svar: Ja då, jag sköter mig alltid snyggt =)

Vad fint det blev i rabatten =) Och bra att du inte köpte färdig potatisgratäng.. Det är inte lika gott som hemmagjord =)

Trevlig helg!
Kram

Afrodite sa...

Fint blev det och avslutningen var du sannerligen värd! =) Kram och trevlig lördag i Husum!

Fenixmonas sa...

Lön för mödan får jag nu i två veckor!!! Tillbaka sjunde juni! Kramiz

Tigris Predikantan sa...

Det där lät mer än gott! men ... vita kläder ...? Och varför satte du dig ner med de? *skrattar*

Diana sa...

Och vad har mannen gjort eftersom han fått framsidan fixad och maten serverad?

Anonym sa...

det blev jättefint i rabatten iaf så du får ta blessyrerna. du missade mitt roliga klipp "creative guy!. det måste du kolla
kram

Åsa sa...

07.12!!!!!! Kram ;)))

Maria sa...

Fint blev resultatet :)

Kanske var värt dina blessyrer ? :))

Ha en toppen kväll...
Kram kram

lillaMy sa...

Ja nu har du gjort dig förtjänt av ett glas så jag höjer mitt och säger SKÅÅÅÅÅL. kram och ha en bra kväll.

Diana sa...

Sv: hm, låter som gubben din rymmer bort från jobbet. Gör en lista åt honom imorgon. ;)

Diana sa...

Sv: har du aldrig fått blommor!?!?!?! Inte ens som nyförälskade eller när ni gifte er (om ni är gifta).
Herregud, han måtte vara bra i sängen eller nåt. Han arbetar inte, lagar inte mat och ger inte blommor. Bah!

Mannens lista tills imorgon:
1: Köpa dina favoritblommor (hjälp inte honom).
2: Göra veckomatsedel inför nästa vecka (själv) och handla maten till nästa vecka (själv).
3: Tvätta.
4: Skura toaletterna.

Åsa sa...

SV: Det var en hel arbetsdag, jag är helt slut i kroppen. Känner mig verkligen förtjänt av det där vinglaset (jag valde vinet)

Mona sa...

En fråga:
Varför rensar du i rabatten med vita kläder? :)

Miruschka sa...

Du är duktig du, men fint blev det!!
Sv: visst får du lägga in fotot, MEN inte skriva något ofördelaktigt;))
Kram

Lena sa...

Haha, så där brukar jag också se ut efter att ha varit i rabatterna. Men jag brukar även få träningsvärk...

anne sa...

Fantastiskt bra jobbat!

Men får du inte ont under naglarna? Jobbar jag i trädgården utan handskar och får aldrig så litet skit under naglarna, så tar det ju flera dagar innan det slutar göra ont.

Diana sa...

Sv: Grattis till snart tio år! Då har han kanske fullt upp med att planera något romantiskt just nu... eller så får du hita (om han fattar det) om romantiska saker du kan tänka dig.

Sus sa...

Det blev ju så fint, så fint!
Ja, det kan synas och kännas efter en rabattrensning... men ett glas rött (stort) kan bota och ge den goa tillfredställelsen styrka!
Tvinga åtminstone mannen att diska :)

Kraaaaaaaaam

anne sa...

Sv.Jepp. Det var tillägget jag inte gjorde "eller med handskar som går sönder"... Det blir nästan värre då för man har inte riktigt samma känsla då...

soffie sa...

å va fint det blev å mums va gott ni åt,Vad fyllde du fläskfile'n med?
kram

Sussi sa...

Maten och vinet var du helt klart värd, även om du fick göra maten själv! Men det blir väl godast då ;)
Det blev riktigt snyggt i rabatten. När kommer du och rensar våra?? ;)

Kramisar

Miss Juni sa...

Tycker absolut du var värd att GUBBEN din lagade en god middag åt er!! ;o)

gunsan sa...

Ohhh så fint det blev i rabatten, men stackars nagel ;))
Kramizzzz

ansepanse sa...

resultaten blev jättebra! men ett tips, ha på dig trädgårdshandskar när du rensar :)
kramar