måndag 24 maj 2010

Uppvaktning i förväg.

Här firas det i förväg,vill jag lova!
I går åkte vi och uppvaktade min kära far, som fyller år i morgon.
Samtidigt firade vi min kära mor på morsdag(en vecka före).
Eftersom jag jobbar ,båda dom dagarna dom egentligen skulle firas på, så passade vi på att fira dom båda igår.

Vi fick kaffe och tårta.



























När vi ändå var i farten, så passade vi även på att
besöka min älskade farmors grav.















Gud vad jag saknar henne.
Min älskade farmor.
Snyft,snyft.

Hon fick en liten blomma i en liten kruka och fyra hjärtan.
På första hjärtat skrev jag Älskad.
På andra hjärtat skev jag Saknad.
På det tredje hjärtat skrev jag Minnet lever.
Och det fjärde hjärtat målade jag helrött.
Nyckelpigorna satt kvar på gravstenen,som jag klistrade dit i fjol.

Farmors gravplats ligger vid (för mig) Sveriges absolut vackraste kyrka,Själevads kyrka.















Min farfar har gjort en kopia av denna vackra kyrka.















Han är ju bara så bäst!

See You!

36 kommentarer:

Bara Jag sa...

Kyrkan är fantastiskt vacker där den majestätiskt står!! Kram.

♥ Carina ♥ sa...

Ja, den är verkligen vacker den där kyrkan, och den ligger ju så fint till vid Moälven.
Kram

Afrodite sa...

Otroligt vacker kyrka, jag kan bar hålla med!
Saknade och tomheten är ibland stor efter dem vi älskar, ja...Kramar om dig!

Sussi sa...

Ja här firas det minsann.. ;)
Jag tänker vänta tills nästa helg och fira mamma. Ja just ja.. jag har ju inget jobb!! ;)

Vilken fin gravplats din farmor har. Det syns att det är en kär familjemedlem!

Sv. Om jag någon gång befinner mig i krokarna runt dig så ska jag säga till. Jag tror nämligen inte det hade varit tyst en sekund om vi började prata heller ;)

Kramisar

Diana sa...

Vad fint ni hade gjort det på begravningsplatsen. Lever din farfar (med tanke på den tomma platsen). Den generationen tänker kanske annorlunda, men jag hade tyckt det var läskigt om det bara väntades på att mitt namn skulle bli inskrivet.

Miruschka sa...

Till mors dag ska jag bara önska mig en sak: att bli bjuden på middag! Det är väl lyx om något, att få sätta sig vid dukat bord och inte bra sig om annat än att få äta gott!

Vilken duktig farfar du har, var det han som gjorde de där sängarna också?

Ha en bra dag/kram

ansepanse sa...

håller med - en jättevacker kyrka! och vad duktig din farfar är
kramar

Diana sa...

Hur blev det med mannens lista? Vågade du inte ge den till honom? :)

Carina Sjölund sa...

Jättevacker kyrka!har varit på två bröllop där.

sara - Glitterögon sa...

Vad duktig han är som gjort en så fin modell av kyrkan.
Vad vackert ni gjort på graven.

Och fy så läskande tårtan ser ut... ;)

Majken sa...

Vilken fin kyrka :)
Jättefint vid graven...

Alltid kul med lite kaffekalas :)
Önskar dej en riktigt fin måndag!
Kram

Åsa sa...

Döpte dottern i den kyrkan. Jättefin är den.

Mina morföräldrar ligger också begravda där.

Stattinskan sa...

Ja, den är vacker och har en väldigt trevlig form :-)

Petra sa...

Vad fint du gjorde för din farmor.

Mona sa...

Själevads kyrka är fantastiskt fin.
Sorg är jobbigt...
Kramen

Rita sa...

Verkligen en vacker kyrka!
Och så fint du pysslar om din farmor!
Ha de' gott!
Kram/Rita

ansepanse sa...

SV: nej, han är en tvättäkta västgöte :)
kramar

Anonym sa...

Väldigt fin kyrka - både originalet och kopian!
Kram

Anonym sa...

det vaar nog en av de vacdkraste kykor jag sett
kram

Diana sa...

Sv: Haha, så han tyckte inte det var så skoj att du skulle skämta på hans bekostnad. Tsss... tyvärr får man väl respektera ett nej för husfridens skull.

Sus sa...

Mycket, mycket fantastiskt vackra kyrkor! Jag blir rörd. Vilken talang din pappa har, så vackert!
Jag har ju släkten en bit bort så det blir sällan gravbesök, måst vara "härligt".

Kraaaaaam

Daniel sa...

Så vackert å fridfullt där din farmor vilar!

Gratta farfar från mej!!!

Lena sa...

Vilken fin gravplats din farmor har.
Det är skönt att kunna gå till en plats där någon kär anhörig finns fast inte... om du förstår hur jag menar.
//Lena

Susanne P sa...

Den kyrkan är ju bara så jättevacker.

Kram

annas perssonliga sa...

Hej!
Otroligt vacker kyrka, både orginal och modellen. Så fint du gjort för din farmor.Det där med morsdag spelar egentligen ingen roll om det firas just på den dagen, bara vi mödrar får lite extra uppskattning då och då, tycker jag!

Ha det gott!
Kram

Maria sa...

Vilken fin kyrka, den var verkligen vacker..Vad duktig din farfar är..

Fin kruka farmor fick på graven :)
Må så gott !
Kram

anne sa...

Så fint, både gravpynt och kyrkmodell!

Men.

Vem är Marcus?:(

ewelina sa...

Jag har två frågor.
1. Vem är lilla Marcus?
2. Vad använder du för kamera?

Ha de gott

soffie sa...

wow vilket konstverk din pappa har gjort,guuu va bra,Otroligt vacker kyrka,
Å va fint du gjort på graven,
Mums med tårta ,
ha det bäst

Mia systeryster sa...

Otroligt fin kyrka, det märks att du saknar henne, så fint. Smarrig tårtan såg ut;) Kram

soffie sa...

svar:Ja Fossum är norsk å de böcker jag läst av henne utspelar sig där,

Miss Juni sa...

Ååå, så mycket Kärlek...

cecce sa...

Hej!
Vilken vacker kyrka och vilken vacker kopia och vilka vackra ord!

Vi får väl se vad det lider om jag kan ta en tågturne upp genom Sverige för att hälsa på er. Ska ha det i min planering om inte förr, så till nästa sommar!!

Kramar

Dansbandsfrun sa...

Jättefin kyrka, gifte du dig där? Eller i Husums Kyrka månne?
gravstenen är vacker. Förstår att du saknar henne. kramar!

gunsan sa...

Vad fint du har gjort vid graven och jag håller med dig, Själevads kyrka är otroligt fin.
Kramizzzz

Anonym sa...

Fin kyrka!