torsdag 13 maj 2010

Olika slags vinnare...

Apropå Backammon...eller spel överhuvudtaget...
När man kommer till spel kan man inte bortse ifrån att det kommer alltid att finnas en vinnare och en förlorare.
Däremot finns det olika slags vinnare och olika slags förlorare.
Det finns bra vinnare och dåliga vinnare.
Det finns bra förlorare och det finns dåliga förlorare.
En bra vinnare tackar för ett gott parti...inget mer.
En dålig vinnare tjoar och skryter hur duktig han/hon är på att spela.
En bra förlorare gratulerar vinnaren och tackar för spelet.
En dålig förlorare hoppar av, i spelets gång, då han/hon inser att hon/han håller på att förlora. Han/hon påstår även att motståndaren fuskar.

Som ni ser finns det olika slags vinnare och olika slags förlorare.
Vilka av dessa jag är?
Och vilka av dessa är Gubben?
Nä...
Det kan jag inte avslöja.

Måste tänka på husfriden,förstår ni ;)

See You!

21 kommentarer:

Susanne P sa...

Är det en tävling???!!!
Jag vet, jag vet...
Kram

Stattinskan sa...

Gomorron Camilla ... sovmorgon idag? :-)

Fenixmonas sa...

Husfriden ja...då kan jag nog misstänka hur det är...hihihi...Inte så kinkigt med vädret idag, måste jobba några timmar! Kramiz

Sussi sa...

haha då ska inte jag ens gissa men givetvis dök dom värsta alternativen upp först ;)

Inte undra på att man inte såg till honom då. Han stod alltså och tryckte på lagret.. Nästa gång spatserar jag direkt in på lagret och ropar på honom!!! (eller inte... ;))

Kramisar

Maria sa...

God morgon :)

Ja just det, du jobbar idag oxå och sen är du ledig :)

Jag upplever mig helt klart som en god vinnare och förlorare :) Ingen missunsamhet här inte..

Ha det gott ! Kram

Ida sa...

Åhhh förstår precis hahaha. (tror jag)
;)

Afrodite sa...

Hehehe...jag tror jag fattar...och man måste definitivt tänka på husfriden! Ibland.
Kram och tävla på! =)

Dansbandsfrun sa...

Husfrid?? Nja inte så mycket här förrän jag får min biljett till Mauritzius 2 veckor efter det där lilla klavertrampet från sambon hahahaha
Blommor är för lite ;)
ha en härlig dag! kram

sara - Glitterögon sa...

Helt klart finns det olika personligheter :)
Ha en finfin dag - kram.

Anonym sa...

haha ja det är säkrast att inte säga för mkt..

Miruschka sa...

JAG är en dålig förlorare och J är en dålig vinnare, dålig kombination tyvärr;)
Men annars tycker jag att vi går ihop bra, fattas annat efter trettio år tillsammans.
Ha en bra dag/kram

♥ Carina ♥ sa...

Haha, jag tror jag vet vem som är vem :)
Tack för KRAMen!
Puss!

Diana/Decdia sa...

Jag är en dålig förlorare... eller kanske en bra förlorare. Jag har nämligen 0 tävlingsinstinkt utan kan lägga mig lite snyggt bara för att den andra bryr sig mer. :)

Anonym sa...

Jag är också en dålig förlorare, men en ännu sämre vinnare ;-)
Kram

Bara Jag sa...

Jag tror jag kan komma med en kvalificerad gissning - men jag vill inte heller förstöra din husfrid ;-)

Kram!

Sus sa...

Jag är nog en sjuhelvetes vinnare...och en ganska lågmäld förlorare...så här med handen på hjärtat :D

Kraaaaaaaaam

Mia systeryster sa...

ALLA i min familj är ganska dåliga förlorare, så för husfridens skull spelar vi inte så mycket spel nu längre!!Kram

cecce sa...

Säkert inte du som är den dåliga förloraren:-) Kan jag aaldrig tänka mej!!:-)

Kramar

gunsan sa...

.....jag säger bara det, när jag spelar så vill jag vinna;).....
kramizzzzz

soffie sa...

klart man vill vinna :)
svårt att lära barnen annat för när det gäller spel så j****lar ska JAG vinna:)

ansepanse sa...

hahaha - jag förstår
kramar