måndag 10 maj 2010

Retuschering...ett måste!

Retuschering är normen på officiella foton på kända människor.
Kändisar vägrar visa valkar, finnar och rynkor.
Kungligheterna är lika fåfänga som fotomodeller och artister.
Nu retuscheras deras officiella bilder,skriver Aftonbladet.

Förr lät kungar måla sina porträtt, oftast i full uniform och med ordensband och medaljer. Mindre smickrande drag mildrades i målningen. Det var dåtidens retuschering.
Annat är det nu.










Storhertiginnan Maria Teresa av Luxemburg blev både smalare och rynkfri när hon fotograferades häromåret.








Danska kronprinsessan Mary är duktig på att posera. Hon har fått slätare hud och klarare färger.




Ja...och ni ser... det blev en viss förändring på Camilla också ;)

See You!

28 kommentarer:

Afrodite sa...

Hihi...verkligen vackert! =) Kramen

lillaMy sa...

Hihi ja den bilden var bra:=) Svar: ang väskkrok så kan du gå in på min mail som står under min profilbild och skriva en rad så skriver jag tillbaka om hur vi fixar till det.Kram

Miss M sa...

*asgarvar* Jag bara älskar din sk retuscering ;)
Ha en underbar dag! KRAM

Anonym sa...

Jag tycker du ska våga vara dig själv! Ja, som på den högra bilden. Och inte fixa upp dig som på den till vänster ;-)
Kram!

Mia64 sa...

ja det kan bli en viss skillnad.Ha en fin måndag /Kram

sara - Glitterögon sa...

Små skavanker är en del av livet.
Gillar dock snyggebilderna på dig ;)

gunsan sa...

Ohhh vilket härligt inlägg, speciellt de sista bilderna;)),

men lite rynkor o lite detaljer som tillkommer med åren har även de sin charm;))......när jag kikar närmare på mig själv i spegeln så får man sig ju ändå en liten funderare ibland.......är det verkligen jag......när började jag se ut så här????
kramizzzzz

ansepanse sa...

hahaha - den största förändringen var ju på dina bilder av dig själv :D :D
kramar

Daniel sa...

hehehe tänk så man kan nuförtiden!

Personligen har jag aldrig redigerat mina foton med e stolt över mina skrattrynkor och pondus till mage! Fast nån kilo av ölmagen kunde ju tränas bort, ej retuscheras

Eva sa...

Jodå, jag har väl photoshopat mig med :-) Det måste erkännas!

Bara Jag sa...

HA HA HA!!! Vem vill inte kunna visa fram sin bästa sida på bild!!

Maria sa...

Du är ju bara för snygg ofixad :)

Det är så fel med dessa fixningar av korten, det är inte naturligt...Var för ska man skämmas för den man är ?

Ha en fin kväll...
Kram

Miruschka sa...

Du är för härlig, bjuder verkligen på dig själv;)

Sv: jaså, har den aldrig blommat för dig? *ha ha*
Det var ju otur, kanske beror på att jag har gröna fingrar;)
Kram

Sus sa...

Ha, ha haaa!
Visst! Visst kan man vara bättre eller sämre på bild...du var det tydligaste motivet!
De övriga var också (irriterande) tyliga.
Fuskisar!
VI är i allafall ärliga!

Kraaaaaaam

Mia systeryster sa...

Hahaha, sådär är det ju, vissa bilder blir bedrövliga o vissa blir skitfina;)Gillar snyggbilden på dig!Kram

♥ Carina ♥ sa...

Du är ju snygg nyvaken! Du vet, den man älskar den är vacker.
Love you!!

Camilliondollar Baby sa...

Tycker den ofixade på dig funkar finfint. ;)

Kram

Susanne P sa...

Du är söt som du är, lillasyster!
Kram

Petra sa...

Du för underbar.

Elin - Ett hus till oss sa...

hahaha, du är fin vilket som! Vilken pingla på första bilden på dig :)

Kram Elin!

Dansbandsfrun sa...

Du ser ju inte klok ut på någon av bilderna! HAHAHAHA skojar bara, ÄLSKAR din humor!!!
Sv: Recept kommer hos mig. Mums var det kan jag lova... ;)
kram
Ps: Äsch, du vet ju karlar o deras förkylningar...buhu...snörvel o fräs o "hämta tè me honuuuuung" o så har man 2st 3 åringar plötsligt hihihi (han e piggare idag tack) ;)

anne sa...

Annars kan man fota sig själv ur vänliga vinklar!!! :)

soffie sa...

fuskigt tycker jag för man har ju ingen koll alls på hur folk ser ut nuförtiden:)
kram

cecce sa...

Haha!
Du är kul du!
Antingen blir man bra eller så blir man sig lik!
Inget ljuger så bra som bilder...ibland i alla fall!

Kramar

Margit sa...

Ja, Camilla!!
Det högra var ju MYCKET BÄTTR efter retuscheringen...
Så vi tackar för tipset..nu vet vi hur även vi kan göra...
Ja, att sitta på stolen...det passade mej..att basa...för jag kan judetdär med målning o putsning,,,,
Kramen vännen!!

Anonym sa...

haha finn fem fel kanske
kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon!! Du ser lika härlig ut på båda! Visst kan väl foto ljuga, ingen tvekan om det...Kramiz

Sussi sa...

Inte undra på att man inte kan lita på reklamer nuförtiden. Inte när retuschering finns..
Men du.. jag undrar vilken kändis personer längst ner är!!! ;)

Idag fick jag sovmorgon. Jag behövde inte vara på jobbet förrän vid 8 snåret :)

Kramisar