torsdag 20 maj 2010

Snart helg!

Idag är det den sista arbetsdagen, för denna vecka :)
I morgon är det fredag och helg.
Ledig fredag och inga måsten.
På lördag är det Husumdagen.
Med det menas att det är Husums dag:)
Visst står det så i er almanacka också? ;)
Nä....det menas att Husumborna ställer ut en massa stånd och det blir olika aktiviteter på torget....i Husum,så klart!
Självklart ska vi dit och kolla läget.
Sanna ska stå vid ett stånd och sälja godis och dylikt, för att få in pengar till klassresan.
Sofia har öppet hus på skolan, så hon måste sitta vid skolbänken ett par timmar på morgonen.
Men det är ju på lördag det.
Bilder från Husumdagen lär ni få se på söndag :)
Tillsvidare får ni nöja er med att se Husum fabriken :)












Men som sagt...idag är det torsdag,sista arbetsdagen på denna vecka :)
Vad sa ni?
Inget att skriva om?
Hur kan ni tro det? ;)

See You!

14 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Vilken tjusig bild över fabriken!
Vi kanske ses på "byn" på lördag :)
Kraaam

Miruschka sa...

God morgon!
Du glömde nämna att det är loppisbord på lördag också;))
Hoppas det blir bra väder på lördag. Det har i och för sig varit ganska bra de senaste åren, men KALLT!!
Hoppas det går bra att jobba idag, men det lär det göra med tanke på att det är helg snart:)
Kramar

Mona sa...

Det är oxå Pingstafton på lördag. Bara så att du vet.. ;)

Sussi sa...

Härligt att du snart får vara ledig. Hoppas vädret håller i sig..

Vaddå, inget att skriva om. Du hade ju massvis att skriva. Jag ser massvis med ord ;)

Kramisar

Afrodite sa...

Jisses, vilket partaj! Den dagen då Husum slår klackarna i taket och en massa stånd ska glädja folket! =)
Jag ritar in dagen i min almanacka nu, så kanske jag kan komma nästa år...blir lite tajt med tid nu liksom! Låter ju så spännande med alla stånden! ;) Kram och en fin dag önskar jag dig!

Bara Jag sa...

Husumdagen minsann :-)Jag var i Husum igår, har inte bytt vårdcentral trots att vi flyttat - trivs bra där !

Tigris Predikantan sa...

Första gången jag ser en bild med fabrik som är vacker!
:)

gunsan sa...

Måste säga att du lyckats med bilden på fabriken , urtjusigt!!
Ja du det är en späckad helg, jag kan tänka mig att jag hamnar vid hopp-borgen;))
Kramizzzz

sara - Glitterögon sa...

Åh vilken fin bild, bortsett från fabriksröken där i bakgrunden ser det riktigt lockande ut för ett bad - nu när vi äntligen också fått lite sommarvärme här nere ;)
Ha en finfin dag - kram.

ansepanse sa...

hoppas att det blir riktigt fint väder i Husum till helgen :)
kramar

Petra sa...

Det är skrämmande hur veckorna rusar iväg. Underbart med fredag snart.

Sus sa...

Jag håller helt med om irritationen vid knåpandet av dessa obegripliga koder.
Här är det Lundakarnevalen hela helgen, så vi ska på jippo både du och jag :)

Kraaaaaaam

Stattinskan sa...

Ja, eftersom jag är född ångermanlänning själv¨så vet jag ju att det är viktigt att prisa hembygden ... men nog tycker jag att det är att ta till att behöva visa "stånden" ... Kunde de inte kommit på nått mer rumsrent?;-D

Anonym sa...

Var äger den där dagen rum vad den nu hette?
;-)
Kram