fredag 21 maj 2010

En dålig affär.

För några år sedan blev det så populärt med crocs skor,eller som vi säger "Foppatofflor."













Man skulle bara ha dom...fast dom kostade närmare 600 kronor.
För ett par plast skor???
Jaja...visst är dom sköna och behändiga, men 600 kronor!!
Och visst....vi köpte skorna.
Ett par åt oss var...minst.
En del av oss köpte två par.
Jaja...det var jag som köpte två par.
Ett par som jag hade på jobbet och ett par som jag kunde ha hemma.

Men åren går och tiderna förändras.
Nu är dom inte lika populära längre.
Rättare sagt...inte populära alls.
Och det märks på priset.
Nu säljer ICA Kvantum "Foppaskor" för 248 kronor....för två par!!













Snacka om att vi gjorde en dålig affär :)


Jag har sökt Peter"Foppa" Forsberg för en kommentar ;)
Men jag har hört, från en säker källa ,att han tog flyget från Örnsköldsviks flygplats till Arlanda på måndagskväll klockan sju.
(Det ni Hänt extra...det visste ni inte!)

See You!

31 kommentarer:

Mona sa...

Jag köpte crocs på Kvantum ifjol för samma pris som i annonsen, om inte billigare. Helt otroligt att de var så dyra förut. :O
Kramen

Afrodite sa...

Foppatofflor ja! Jag drabbades aldrig av dem, konstigt nog! Jag bestämde mig redan då de kom ut att "såna där kommer jag ALDRIG att äga"! För att jag tyckte de var så fula! Nu har jag insett att de i alla fall är hur sköna som helst...(fast fortfarande extremt fula)...och nu är de "ute". Så typiskt mig! Otroligt att lite plast kunde vara sådär dyrt! Hälsa Herr Foppa att det krävs ett statement från honom i frågan! =)
Kram och godmorgon!

Tigris Predikantan sa...

Tröst: du fick välja färg själv eller hur? Dina fötter mådde tydligen bra eller hur? Då så, fortsätt ha de hemma! *ler* Jag skulle kunna tänka mig ett par billiga till trädgårdsarbete (nej, äger inga nu).
:)

Miruschka sa...

Vad bra att vi bloggläsare får "inside information", men den nyheten skulle du kunna tipsa Aftonbladet om. Då tjänar du pengar på det och det blir kanske plåster på såren för att du betalade så dyrt för tofflorna;)
Ha en skön ledigdag/kram

Susanne sa...

Jag köpte mina röda för billig peng och tycker fortfarande om dem ;o)
Du kan kanske bli rik på denna information om Foppa ;o)

Kraam

Sussi sa...

Jag köpte aldrig dom äkta. Jag köpte billighetsvarianten för knappt en hundring. Dom var sköna nog ;)

När man sitter från receptionsdatorn och bloggar.. Kan bloggningen ha gått lite för långt då tro?? hihi

Det är sant.. Jag har inte gjort bort mig eller gjort något annat... än!! Men vi har ju en dag och en natt kvar här..

Kramisar

Bara Jag sa...

Jag köpte aldrig några för jag tycker de är FULA FULA! Jag kommer inte att köpa några nu heller - inte originalutseendet i alla fall. Nu finns det ju så många andra läckra modeller :-)

Kram!

Afrodite sa...

Sv: "Halv åtta hos mig"! Välkommen! =)

Petra sa...

Jag är en av de få som inte hakade på denna trend.

Rita sa...

Dom är sköna o praktiska. Har 2 par förut och köpte 2 par, 1 till mig o 1 till guben, på en marknad i år för 150:- för båda.
Ha en mysig helg!
Kramis

Anonym sa...

JAG HAR ALDRIG ÄGT NÅGRA SJÄLV O BARNEN HAR INTE FÅTT ORGINAL NGN GÅNG

sara - Glitterögon sa...

Jag har en kopia, minst lika skön och billigare - kanske inte slår det där erbjudandet om 2 för 248 dock, men DÅ var de billigare. Bor praktiskt taget i dem - jättesköna för onda fötter. Fast jag har dem bara hemma! För fina är de inte ;)

Diana sa...

Jag tycker de skorna är apfula och sa åt Batman att skjuta mig om jag någonsin tog på mig ett par. Sen förra året så köpte jag för att ha på jobb (många kollegor talade gott om dem), men trivdes inte i dem. Har sparat dem för att eventuellt ha istället för träskor i trädgården. Batman verkar ha glömt vad jag sa för än lever jag.

Anonym sa...

Jag köpte ett par fejkvarianter på marknaden fär 50 spänn. Fula OCH obekväma!

Miss Juni sa...

Jag har aldrig ägt några Foppa. Dottern däremot köpte sig ett par röda kopior & det var mest jag som använde dom - sååå sköna!! Och praktiska när man skulle hoppa i nå´t snabbt och ta sig ut. Undrar vart dom blivit av, förresten...

♥ Carina ♥ sa...

Foppa är bra! Både som hockeyspelare och skor :)
Jag tycker dom är pefekt som sommar och jobb skor!
Kramen

Susanne P sa...

Jaha nu går meningarna isär igen!
De är de bästa skor som finns!!! Tänk när jag hade besvär med hälsporren...det enda jag kunde gå i var dessa!
(jag känner igen bilden..."äkta"...nääää, tror inte det... ;) )
Kram & vi hörs väl ikväll!

ansepanse sa...

jag använder foppatofflor inne, något skönare på foten finns inte
kramar

Susanne sa...

Tack det var snällt sagt :o)
Kram och var försiktig med vinet ;o)

Sus sa...

Jag skäms :( men jag äger inga Foppatofflor...har aldrig gjort...snålänningen i mig har sagt stopp...Men...
NU när man får två för priset av ett halvt par kan det nog bli intressant :)
Eller du skickar ett par lagom ingågna för 50 spänn :D :D

Kraaaaaaaam

pillan sa...

ja här har du en som äger två par äkta crocks ,
ett par röda med fårskinn i ...helt underbara och jätte fula , och så ett par ljusblå som är i husvagnan ...

klart bästa toffeln ..

kram på re

Diana sa...

Sv: jag har fixat till det idag så att batman kanske får göra allt jobb. ;)

Lena sa...

Jag tänkte faktiskt investera ett par (billiga) foppaskor som jag kan ha när jag åker till jobbet. Nu har jag mina skyddskor på mig och jag kan lova att det brinner i skorna på eftermiddagen. Och inte tala om odören när jag tar av mig dom när jag kommer hem.
Ha en skön helg
//Lena

Dansbandsfrun sa...

Jag skulle ALDRIG ta på mig sådana *visslar som fan nu* hallå, jag bor i ett radhusområde...ALLA har dom. Det är lika tvunget som att om en tänder grillen på fredagkvällen så gör ALLA det hihihi
SV: DALLAS...mums...världens bästa serie. Det som förvånar är att den HÅLLER måttet även såhär 2010. kram

soffie sa...

fniss ja det va en urusel affär,jag har aldrig använt de äkta foppatofflorna men kopior har vi haft med olika färger i familjen.
hej hopp

Mia systeryster sa...

Jag hakade INTE på den trenden;)Tur de om de är så billiga nu!Kram

gunsan sa...

jag äger inga foppisar, men har varit på gång flera gånger för att köpa mig ett par, men men än har det inte blivit några;))
krmaizzzz

gunsan sa...

kramizzzzzz
skyller på att jag är så himlans trött;))

Margit sa...

Ja tänk vad dom köptes..alla skulle ha Foppatofflor...nu finns det på vissa ställen...snarlika..endast ca 60 kr.....
Jobbar min första natt..har 4 till. hoppas jag fixar det...är "hyfsta lugnt"...än så länge!!!
Önksar dig en fin PINGSTHELG!!!
Kramen vännen!!!

annas perssonliga sa...

Ja, det där blev en riktig fluga.... som aldrig drabbade mej. Jag tycker de är grymt fula, har aldrig ägt några och tror inte jag skulle köpa dem hur billiga de än blir.

Siri vill däremot hemskt gärna ha ett par, får se hur det blir med det....

Ha det gott!
Kram

diana sa...

Jag har ett par gröna, som man nästan skäms för att gå i. Men de är ju så sköna :)