måndag 3 maj 2010

Underbara måndag!

Jaha....då var den första jobbarhelgen överstökad, på det nya schemat.
Nu har jag en jobbarhelg kvar.
Sedan får jag vara ledig två helger innan jag ska jobba mina två igen.
Efter allt bök och stök efter denna omorganisation,har det nu visats att det inte är förbjudet att jobba delad tur och jobba två helger av fem.
Innan schemat var lagt var det ju sagt att vi var tvungna till att ta bort delade turerna och att alla inom Ö-viks kommun(inom äldreomsorgen) skulle jobba varannan helg.
Vilken tur att dom som bestämmer pratar klartext ;)
Men det är ju som det är nu...
Bara att gilla läget,liksom.

Nu är jag i alla fall ledig i tre underbara dagar.

Idag ska vi på utvecklingssamtal med vår äldsta tjej.
Det brukar vara så roligt att gå på dessa utvecklingssamtal för vi får alltid höra hur bra det går för henne i skolan.
- Men jag vill att du ska prata mer,brukar läraren säga varje gång.
I år är det första gången hon kommer att få betyg.
Men redan nu vet vi vad det kommer att stå på betyget.
Och jag vill lova att det är bra.
Mer än bra.
Jag är så stolt över henne.

Nä...nu ska jag till "Gustavsberg" och se vad Noice har för sig ;)

See You!

31 kommentarer:

Afrodite sa...

Usch och fy för de där tiderna! När jag jobbade inom vården stred vi för att få jobba var tredje helg och kunde njuta av detta i ett år kanske. För att sedan gå tillbaka till antika varannanhelgssyndromet. Fattade inte heller vad de sysslade med. Och delad tur! Hujedamig! Varför måste de gå tillbaka i utvecklingen liksom?!
Njut av dina tre lediga dagar, det är du värd! =)
Och ha så kul i Gustavsberg! =)
Kram och godmorgon!

Mona sa...

Våran chef tillåter inte oss att jobba delade turer. Hon bara skakar på huvudet, när vi vill försöka få till färre helger....piss.
Läraren brukar säga samma sak till Henrik. De verkar lika varandra, eller hur? Minns du när de var danspartners? Jag fick tyvärr aldrig se dem dansa...
Ha det fint.

Mona sa...

Har redan hunnit läsa vad du skrev på min blogg. Gud så gulligt!!! <3

cecce sa...

Åh, vad skönt med ledig dag!
men det har du ju gjort dej förtjänt av!!
Självska jag jobba låång dag i dag och sen blir det vårruset.

Visst blir man stolt över sina barn när det går bra i skolan!!

Ha det så bra!
kramar

Mia64 sa...

Godmorgon!
skönt med ledig dagar , passa på att njut.Kul när det går bra för ens barn i skolan.Ha en fin dag

Margit sa...

Hej Camilla!!
Ja då får jag säga: Nu har jag gjort det igen...
satt i gårkväll..och försökte...svara på allal komentarer...man hinner inte ...elller orkar inte..alltid...och då blev de sådär...Tur att nni känner mig vid det här laget...och att ni känner varandra...och båda från Husum...
Nu har jag försökt att "försvara" mitt "misstag"...får se när det händer IGEN...Allla ting är TRE.....
Kram!!

Tigris Predikantan sa...

Undrar om det är en standardfras som vissa skolor kör med: "... men jag skulle vilja att du pratar lite mer (så har de sagt om alla mina barn i samma skola!)".
Visst blir man glad över sina barn trots deras "tystnad"?
:)

Miruschka sa...

Lärarna kanske har ett speciellt ämne i "hur man leder ett utvecklingssamtal";)
Tre av mina har varit "för tysta, prata gärna mer", två av dem "prata gärna lite mindre och tystare" och den äldsta har tydligen varit "lagom";)

Undrade först vad du menade med "Gustavsberg", men efter låång betänketid kom jag på det.

Kram

gunsan sa...

Härligt när det går bra för barnen, sträck på dig och var stolt;))

"Prata lite mer", det kommer var så säker;))

Skönt att du får vara ledig nu i några dagar det är du värd, efter att ha jobbat helg.
Kramizzzzz o ha en toppendag!!

sara - Glitterögon sa...

Tycker att det är illa att man ska behöva "gilla läget" så fort man jobbar inom vården och helst då inom äldrevården/omsorgen. Högre status och mer självbestämmanderätt tack! Det säger jag. Bättre scheman och högre löner ingår förstås i högre status...

Petra sa...

Skönt att få vara ledig några dagar. jag är själv ledig fedag-söndag och jag toklängtar.

ansepanse sa...

vad härligt för dig att vara ledig i tre dagar nu
duktig tjeja du har
kramar

Anonym sa...

Vad kul att det går så bra för tjejen!

Njut nu ordetligt av din ledighet och läs lååångsamt så du får sällskap av Noice läääänge :-)
Kram

Camillasrum sa...

Härligt att vara ledig några dagar! Var stolt över din tjej för den hon är :-) Kanske lärarna nån gång kan tysta ner dom som hela tiden ska vara i centrum istället?? Det kan ju faktiskt vara jättestressande för den som är lite tystare att höra att man måste prata mer hela tiden :/ Ha det riktigt skönt nu! Kram

Diana sa...

Delade turer är usch och fy. Jag hade chefen from hell innan och det kan inte sägas mycket positivt om henne - förutom att hon var emot delade turer.
Ha en trevlig måndagskväll!

diana sa...

Så bökigt med delade turer. När mina ungar var små, så jobbade jag i vården, endast helger. Pluggade kvällar och var med barnen på dagen. Fullt ös i ett par år där :)

♥ Carina ♥ sa...

Så olika det kan vara...till vår son säger dom "tala mindre". Hur ska dom ha det?? *fniss*
Gustavsberg...hmmm...det är väl ett märke på en toalett va??
Kramilikram

Douglas Söderlind sa...

Jag är stolt över mina barn barn jag också

STattinskan sa...

Hoppas verkligen du njuter av dina lediga dagar, det är du värd ... och klart som korvspat att du ska vara STOLT över dotera :-)
Kramar

Susanne P sa...

Det ligger i generna!!!!!!!
Säger jag stolt!!!!!
Eftersom de är en del av mej!!!!!!
(fråga nu inte vad JAG hade i betyg; som avelstik kan man föra med sig mycket bra gener fast man inte är den tipp-toppade tiken!)

Har du aldrig funderat på att byta yrke?

Kram du underbara syster!

♥ Sanna ♥ sa...

Näe du tjejen nu får du ta och komma hit på riktigt istället sitta där uppe och läsa om byhålan här nere... ;)
KRAMISAR

Saga och Sofia, sa...

Du och din Noice! ;P <33
Love/Vi

Camilliondollar Baby sa...

Kul att det går så bra i skolan för henne.

Kram

Eva sa...

Näe du, det här var verkligen ingen underbar måndag. Jag drog iväg dottern på en lägenhetsvisning, där jag var själv i går. Hon blev lika förtjust som jag. Så jag var redo att lägga ett första bud. Då ser jag att ett första bud redan kommit in. Den första budgivaren har, på ett bräde, plussat på över 600.000 kr på ursprungspriset. Helt galet! Man blir ju förtvivlad, folk trissar upp priserna så det är helt sanslöst. Känns som man helt hamnat utanför bostadsmarknadden...
Därav min något tråkiga måndag :-(

soffie sa...

men åå va duktig hon är din dotter så härligt att va stolt över sina barn,
hA EN GOO TISDAG IMORRN

Mia systeryster sa...

Visst är det skönt att få höra att det går bra för barnen!!Konstigt att man alltid får höra att tjejer ska behöva prata mer, är så less på det. Min dotter har fått höra det varje utv.samtal, medan sönerna fick höra tvärtom.Kram på dig

Nette sa...

Ja visst är det härligt med måndag? Då är det ju snart helg! ;)

Ha en bra vecka!

Kram

gunsan sa...

Jag känner mig helt stum av beundran.......ända till skolan och sen tillbaka, såååå himlans bra gjort;))

Kramizzzzz

gunsan sa...

Gaaaaahhhhh nu såg jag att du tvättat fönstren också, finns ingen måtta på eländet;))
Kramizzzzz

Sussi sa...

Gud så skönt att ha en helg mitt i i veckan så här :)
Jag byter väldigt gärna.. hihi

Kul att det går så bra för din dotter i skolan.

Ha en härlig ledighet
Kramisar

Afrodite sa...

Jahaja...så här har man tagit sovmorgon idag ja...Gör du rätt i, som äntligen får vara lite ledig! =)
KRAMEN