söndag 9 maj 2010

Vad gör man inte för sina barn?

Visst skulle man kunna göra allt för att rädda sina barn?
Gå genom eld.
Gå på glöd.
Simma i i iskallt vatten.
Dyka utan att hålla för näsan.

I fredags åkte jag tidigare till jobbet för jag skulle stanna på en affär för att köpa vampyrtänder av plast till min yngsta dotter,som skulle på en maskeradfest hos en klasskompis på lördagen.
(Oj,vilken lång mening det blev.)
Jag stannade på Strömsknallen, som affären heter.
Inga tänder.
Jaha,tänkte jag.
Jag åker väl till Barnens hus...där måste dom väl ha vampyrtänder.
Men vänta....
Vart ligger Barnens hus?
Jag ringde min äldsta dotter och frågade.
-Den ligger väl vid möbelaffären.
Jag åkte dit.
Inget Barnens hus där inte.
Dom hade flyttat!!
Hmmm....
Fick för mig att Barnens hus hade flyttat dit Rusta står.
Åkte dit.
Inget Barnens hus.
Hur svårt kan det vara att hitta i lilla Ö-vik?
Ringde Syrran.
- Barnens hus ligger ju vid Max!
Vände bilen och körde till Max.
Vill bara säga att klockan nu var 15.20. Jag skulle börja jobba 15.30.
Ringde jobbet och sa att jag skulle bli lite sen.
Sprang in på Barnens hus.
Inga tänder.
Kan tala om för er nu att jag var gaaanska irriterad.
Bredvid Barnens hus finns det en liten affär som har lite av varje.(Kommer inte ihåg vad den heter.)
Inga tänder.
Vill nu berätta att klockan slagit 15.30.
Ok...jag kollar bensin macken. Har inte dom vampyr tänder... ger jag upp.
Nix...dom hade inte vampyrtänder.
Jag gav upp.
Åkte på jobbet.
Småååått irriterad.
- Men var du inte på "Party kompaniet"?

Hm...Nä!!

Så i går på min lunch åkte jag till "Party kompaniet".
Fixat på fem röda.
Vampyren fick sina tänder och sin bleka hud och sina svarta ögon och tårar av blod för ynka 79 kronor ;)

















See You!

43 kommentarer:

Camilliondollar Baby sa...

Förstår att du blev irriterad. Snacka om att irra runt, för ett par tänder.

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Det där var som att springa över ån efter vatten :)
Hela tjejgänget kom igår och "jagade" Tobias runt huset så det blev lite svettigt för han, hihi
Kram

Margit sa...

"Den som söker han finner!"...Det stämmer alltså! Jag förstår din frustation, och klockan den gick och...gick...men tillslut så.Skönt att det lyckades...och att hon fick vara VAMPYR...
Ösnakra dej/er hela familjen en fin o skön söndag!!
Kramen Camilla!!!

Stattinskan sa...

Haha, fasen vad den där situationen kändes igen :-D
Kramar

Afrodite sa...

Hihi...ja, vad gör man inte för sina älskade barn...!? Skönt att du löste vampyrproblemen!
Kram på dig!

Bara Jag sa...

Kan meddela att Leklust också har vampyrtänder ;-)

Miruschka sa...

Men det var värt besväret, för vi såg vid läggdags att de var SJÄLVLYSANDE!!
Du hade en väldigt hes tjej på kvällen, de andra tyckte hon lät som Amanda Jenssen när hon sjöng;)

Ha det bra/kram

Margit sa...

Camilla!.Läste o såg att du frågade om min viktnedgång...tog en del kilon i höstas..så åt jag "som vanligt...ca 5-6 månader..och i vårasså kände jag att "ta nya tag"...bestämma mig. Nu de sista ca 6 v...ungefär 5 kg.Kanske INTE så mcket...MEN jag har "hittat"..en rytm..och ett sätt för mj..att succesivt gå ner..och förhoppningsvis..fortsätta så..ta ca 8-9 hg/v..och inte falla tillbaka till "matmissbruket".. Det är mitt mål...och NU, TROTS..att jag har MYCKET ONT, inte rör mej spå mycket..och håller mej fråbn tröstätandet så känner jag mej mycket nöjd med mitt tesultat...
Kram!

Eva sa...

Oj, oj... men jag känner igen det där. Har också rännt runt så där :-) Många gånger.
Häftig bild förresten, blev sugen på att köpa egna tänder nu - och chocka jobbarkompisarna när de kommer på morgonen :-))

Anonym sa...

Vad snygg hon blev :-)
Sen tänkte jag skriva nåt mer om inlägget, men just nu minns jag bara Rusta...
;-)
Kram

lillaMy sa...

Ojoj det var en hel del letande men det blev ju ett perfekt resultat.Kram

sara - Glitterögon sa...

Minus bensinkostnaden då ;)
Men fin blev hon... eller hemsk kanske... så värt besväret var det definitivt.
Ha en finfin dag - kram.

Diana sa...

Så typiskt! Jag skrev precis ett inlägg om en grej som det letades efter igår med liknande resultat som du.. :)

Diana sa...

Sv: Ditt minne sviker dig inte, helt rätt att Ikea ha såna koppar! Och hittar vi inget "bättre" så får det bli dem. :)

ansepanse sa...

vad du måste ha jäktat
hon blev i allafall riktigt vacker :)
kramar

Sussi sa...

Men vad sjutton! Vampyrtänder tycker man väl att alla leksaksbutiker ska ha. Tur att du fick tag på dom tillslut även om det tog sin lilla tid ;)

Kladdkaka och vin. Det lät gott det. Någon gång kanske du får bjuda på det ;)

Kramisar

Hannah sa...

Åh vad irriterande när man inte hittar det man ska ha. Bra att du fann dem till slut.
Ha en bra dag.
Kram!

Sussi sa...

Inte behövde du viska i morse inte..
Idag är jag inte alls lika dålig som förra helgen. Trött visserligen, men det beror nog på att jag sovit dåligt bara..

Det blev nr 1 till slut. Bestämde mig för att ha lite färg :)

Kramisar

syren sa...

Snygg blev hon ju! kram

Sofia sa...

Jaa, du gjorde allt du kunde.
Och fult blev det! ( På ett positivt sätt )
Tack min älskade mamma, tack!
Kram <3

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

slutresultatet blev ju väldigt lyckat!

Miss M sa...

*ler* och underbart vampyrsnygg blev hon ju ,) KRAM

Lena sa...

Du är en snäll mamma du. Jag hade nog också fart omkring till jag hittat det jag sökte.
Vilka mammor vi är!!

Petra sa...

Visst gör man allt för sina barn. Man kan vrida sig ut och in.

Sus sa...

JAG blev helt svettig under ditt letande :)
Sån tur att du hittade så att hon kunde bli sååå fin!
Som du säger...man gör allt och lite till för sina barn...även vampyrtandsletande :D
Hoppas att festen blev lyckad!

Kraaaaaaaam

Anonym sa...

ja ibland får man offra sig..
har gjort mitt noiceinlägg nu

Susanne P sa...

Mamma upp-i-dan! ;)
Gullungen! <3
kram

soffie sa...

haha oj va du fick flänga runt innan du hittade dem,visst gör vi allt för våra barn undrar om de skulle göra detsamma?
men vilken läskig vampyr det blev:)jättebra!!!
kram

Miss Juni sa...

Ungefär som jag tidigare i veckan, då jag flängde runt i 3-4 affärer bara för att hitta Marabous nya POLKA-choklad. För barnens skull? Nähä, för MIN EGEN SKULL!! ;o)

Anonym sa...

tack det ska jag vidarebefodra
kram

Mia systeryster sa...

Men "fin" blev hon, Tänk så mycket jobb för lite tänders skull=D

anne sa...

Det var bra jobbat av mamma! :)

cecce sa...

Hej!
Verkar som det var värt besväret trots allt.
Hon ser riktigt farlig ut, dottern din:-)

Men jag förstår din frustration...typiskt när man har bråttom dessutom!

I morgon är det måndag. vare sig vi vill det eller ej!

Kramar

♥ Sanna ♥ sa...

Hon såg ju gryn ut vilken tur hon har som har dig som mamma ;) hoppas din helg varit underbar
kram vännen

gunsan sa...

Ja du vad gör man inte för sina barn/barnbarn, tur ändå att du till slut hittade ett par tänder.
Kramizzzzz

lillaMy sa...

Svar på din fråga: Väskkrokarna köper jag hos en väninna så är du intresserad så är det bara säga till.Kramiz och nattis.

Diana sa...

Sov så gott sen när det är dags, ser fram emot ett nytt inlägg imorgon. *hint hint* ;)

Fenixmonas sa...

Morn, morn! Det gäller att ha koll på affärerna...Inte lätt! Så bra att det löste sig!! Kramiz

Stattinskan sa...

... kom precis på att jag är jätteglad ... Jätteglad för att JAG slapp irra runt efter ett par löständer och "bara" behövde gå till trynhajen och fixa till garnityret ;-D
Kram och gomorron

Maria sa...

Vilken fin vampyr :)

Ha en go dag !
Kramen

Sussi sa...

Gomorron, Gomorron!!
Inget nytt inlägg än!!?
Men jag har tålamod ja.. Jag kan vänta ;)

Ha en riktigt trevlig dag :)
Kramisar

Rita sa...

Jo, visst är det så, man gör allt för sina barn. Känner igen mig lite i ditt flängande efter ett par tänder =)
Men dottern blev ju "hemskt fin" *fniss* och säkert jättenöjd. Det är det som gör det mödan värt =)
Ha nu en underbar vecka!
Kramis

annas perssonliga sa...

Haha, jag hade gett upp för längesen. Jag tycker du letade på bra!!!
Wow, vilken snygg och läskig vampyr, kan tänka mej att hon var nöjd :)

Kram