torsdag 27 maj 2010

En dag på jobbet.


En dag på jobbet satt jag och en tant och sjöng "Mors lilla Olle".
När vi hade sjungit alla verser säger tanten:
-Vad hände sedan då?
-Ja...vad hände sedan?sa jag.
För visst är man lite nyfiken vad som hände med björnen, efter han sprang bort och leken var förbi?
- Det måste vi ta reda på,sa jag och gick och hämtade penna och papper.
Där satt hon och jag och skrev en fortsättning på " Mors lilla Olle".

Så nu mina vänner.
Fram med sångrösten ....för nu sjunger vi ....alla tillsammans!!!

Mor hon i stugan gick ut en sväng.
Letar fram björnen till Olle igen.
Björnen han hälsade glatt på sin vän.
Nu är dom lycklig och vänner igen.

Olle han växte och blev en man.
Gifte sig med vackra Anna ,minsann.
Fick fyra pojkar och en liten tös.
Björnen han värmde de små när dom frös.

Björnen blev avund på Olles liv.
Ville ha fru,höra björnungars kliv.
Gick uti skogen och se vad han fann.
En vacker hona som hette Marianne.

Björnen och honan fick fyra små.
Lärde sig läsa å krypa å gå.
Nu är vi lyckliga,alla vi här.
Tur att vi håller varandra så kär.

Jag har sökt patent på denna text,men har ej fått något gehör ;)

See You!

34 kommentarer:

Afrodite sa...

Aww, vilken solskenshistoria! Och vilka talanger, du och tanten! =) Underbart! Patent, självklart!

Sv: Visst är den wonderful, bilden! =) Och jag använder oxå bikini, magen till trots! Visst ser den lite mindre ut när den blir brun...tycker jag i alla fall!
Kram och ha en fin dag vännen!

Bara Jag sa...

Vilken fantastisk fortsättning!! Hälsa tanten att det gjorde ni bra!!

Rita sa...

Du är ju bara för härlig =)Ett sånt härligt slut på den visan.
Din/er tvättstuga blev förresten helt fantastisk!

sv: Jo, det var härligt väder i går kväll. Alldeles stilla på vattenytan. Fast det går ju inte så bra o segla då ;)

Ha en underbar torsdag och kram på dig!

Susanne P sa...

Ha, ha, ha underbara lillasyster men det är ju inte den första låten som du skrivit text till! Jag minss så väl en :Marias lilla åsna...
Kan vi inte få den i repris på din blogg!?
Kram

Susanne P sa...

...ja, ja, ja: det ska stavas minns. Men jag blev ju så till mej! ;)

Miruschka sa...

Imponerande!!!
Du har en talang där som du slösar bort hos kommunen, ta och ring en signal till Bert K. istället;)
Lycka till på jobbet/kram

Sussi sa...

Hoppsan.. Det är en riktig låtskrivare som har den här bloggen..
Klart det måste vara ett lyckligt slut :)
Blir faktiskt lite imponerad!! ;)

Kramisar

sara - Glitterögon sa...

Det där blev ju ett fantastiskt slut :)

gunsan sa...

Men kära vän, vilken tur de äldre och den lilla tanten har som har dig på plats hos sig, du är verkligen rätt man på rätt plats.......fast det var ju det där med Bert Karlsson!!

Faktiskt så tänker jag kopiera din text om jag får om det är ok????? kramizzzzzzar

marie sa...

Underbar text. Ni måste haft en härlig stund du och lilla tanten..!
Hoppas på fler fina texter. Ni kanske kan göra ett eget texthäfte...
kram

Douglas Söderlind sa...

Det va kul.

Gbgmamman sa...

Det var ju hur bra som helst! Och tack för att du får sverige att sjunga på den lilla visan. Skönt med en fortsättning och ett så bra slut! ;)
Kram!

Miss M sa...

*ler* satt och sjöng för mig själv! alldeles, alldeles underbart =) KRAM

Diana sa...

Men den vsar hur bra som helst ju! Hoppas du var allvarlig när du skrev att du skickat in den!

Sv: Mynten har jag satt in på banken, icke att jag hade betalat med dem i affär... inte övver 20 kr iaf. ;)

gunsan sa...

SV: tack snääääääälla;))

kramizzzz

Carina Sjölund sa...

Vilka annorlunda verser på sången,tycker absolut att du ska skicka i den,den kan ju bli en jätte hit!Ha det bra!Kram på dig.

ewe sa...

varför inte satsa på en singer/songwriter-karriär istället? :o mors lilla olle del 2 OCH marias lilla åsna, jag känner att detta kommer att leda till någonting stort! :D

♥ Carina ♥ sa...

Den var bra, men inget, och då menar jag INGET slår "Marias lilla åsna" Den är en hit!! Att inte Bert fattat det är en gåta :)
Kram vännen!

Daniel sa...

Vad gulligt!

Sjunger å fnittrar!!!

Stattinskan sa...

Ha ha ha ... UNDERBART!!!
Tack för detta, nu slipper vi alla undra vad som hände :-D

Tigris Predikantan sa...

Stora applåder! Duktiga ni var *ler*!

ansepanse sa...

vad duktiga när är :) då vet vi ju hur det gick till slut
kramar

Sus sa...

Underbart!
Helt fantastiskt superbra!
Jag stjäl den...eller ska jag skicka en check? :)

Kraaaaaaaaaam

Anonym sa...

Men så fint - jag älskar happy endings :-)
Kram

Mona sa...

Vilken bra fortsättning! Melodifestivalen nästa. Du har ju talang!
Kramen

Åsa sa...

Men nu har du ju patent. Eftersom vi alla kan intyga att du skrivit den.

Mia systeryster sa...

Vilken bra fortsättning;) Klart du ska ha patent på den låten;) Kram

soffie sa...

men å så bra den ska jag skriva ut å sjunga med barnen,guu va duktig du är,
Jobbar du med barn?
kram

Margit sa...

Ja DOM verserna var toppen!!! va duktiga nivarit!! Käcka verser!! fOE´RTSÄTT ATT SÖKA PATENTET!!!
Kram!!!

Diana sa...

Sv: jag ska försöka att kika in här imorgon (senare idag)!

Ida sa...

Nu blir jag imponerad! Så bra!!!!!

diana sa...

Riktigt bra fortsättning ju :)

Miss Juni sa...

Den ska du absolut ta patent på!! Klockrent!! =)

Hannah sa...

Vilken rolig text :)