måndag 1 juni 2009

Vilken helg...


Varmt???
Jo, det vill jag lova.
Om ni var ute i solen och latade er och sökte skugga för att ni tyckte det var för varmt måste jag få säga att det var inge synd om er.
Tänk då på de stackarna som var tvungen att arbeta i denna hetta och inomhus dessutom.
Där fanns det ingen skugga som kunde skydda en.
Där var det lika varmt vart man än gick.
Eller sprang rättare sagt.
I lördags jobbade jag 7-21.30, men var ledig mellan 12-16.30.
Då passade jag på att åka hem till mamma och gratulerade henne på mors dag.(en dag för tidigt)
Och jag passade även på att sola.
Jag låg och solade mellan 12.20-15.30.
Medan jag solade passade jag även på att sova.
Och att sova i solen sätter ju sina spår.
Ann(min jobbarkompis) och jag var lite oroliga hur det skulle bli på E4:n då jag skulle åka hem.
Trafik kaos!!
Folk som jag skulle möta kanske skulle tro att man satt upp stopljus på vägen.
Som tur var mötte jag inte så många bilar på vägen hem. Och dom jag mötte måste ha varit gamla gubbar som ser dåligt, eller blondiner som inte förstod att man ska stanna vid rött.
I går var det ju morsdag.
Jag väntade och väntade att någon skulle säga något, men inte då.
Då jag skulle åka på jobbet sa jag -Jag fick ett sms från halebop, man får skicka gratis mms i dag för att det är morsdag. Hej då!
Snacka om att få se en familj utan haka. Dom tappade hakorna vill jag lova.
När jag kom på jobbet fixade vi fika och tog ut alla pensionärer.
Det var många anhöriga som kom och hälsade på sina gamla mödrar.
Några av dom hade med sig liljekonvaljer, som för övrigt är min favoritblomma.(så som änglatrumpeter förstos.)
Blommar liljekonvaljerna redan?
Jag måste ut och leta.
Leta och leta.
Vi har ett ställe som vi åker till varje sommar och plockar en stor bukett.
Ett år kom en gubbe fram till oss och sa. -Det kanske ska räcka till andra också!?
Jag ba....Förs till kvarn,va!!!
I alla fall vill jag bara berätta att jag blev uppvaktad när jag kom hem efter jobbet.
Jag fick jätte fina kaffe koppar.(köpta på Bäcklunds)
Jag undrar hur David ska klara sig utan Bäcklunds.
Ni förstår framförhållning...Vad är det?
Oj,fyller du år i morgon. Jag måste på Bäcklunds.
Oj, fyller mamma år. Jag måste på Bäcklunds.
Oj, är det julafton. Jag måste på Bäcklunds.
I dag hade jag tänkt att sola men väder gudarna vill inte det.
Så jag får väl hitta på något annat.
Åka på Bäcklunds kanske :)
See You!

1 kommentar:

Pappa sa...

Du värkar ha det mäst stressigt när du har håltimmar.