fredag 19 juni 2009

Midsommar.




Jag vill börja med att önska alla jag känner en riktig trevlig midsommar.
Och nu cliffhangern.....
Jo, barna/ungdomarna for på" Grönan" i går.
Ja, jag skrev rätt...barnen/ungdomarna.
Vi vuxna (ja, vuxna och vuxna...vi över 25) hade ingen lust att bara vara på "Grönan".
Inga av oss var sugna på att åka karuseller. (förutom Danne)
Så vi följde ungdomarna till djurgården, hjälpte dom med att betala in sig.
När alla regler var sagda och alla förbud vad sagda skulle vi dra till city.
Då kom Marlene och sa att vi fick gå in gratis på "Grönan" (hon kände en snubbe som stod vid insläppet.)
Så vi gick in och kollade på när dom åkte.
Danne blev sugen på att åka "Insane".
Helt galet...
Att man vill utsätta sitt liv på något så farligt.
Ja, för mig såg det farligt ut.
Jag kan lova , att skulle jag åkt i den där karusellen hade mitt hjärta stannat för gott.
I alla fall så lämnade vi ungdomarna där och vi tog båten över till "Slussen".
Vi gick på Stockholms gator och torg.
Satte oss och åt en god lunch.
På en galleria mötte jag en av mina mostrar.
Snacka om att blir förvånad då man stöter på någon man känner.
Hon i sin tur hade sett David och kände i gen honom men kunde för tillfället inte placera honom var.
Men då fick hon syn på mig och då ramlade kronan ner för henne.
Klockan sex åkte vi över med färjan till Djurgården igen för att hämta hem dom blöta ungdomarna.
Amanda gick och lade sig då vi kom hem för hon mådde illa av all karusellåkning.
Själv åt vi varma smörgåsar och drack lite vin.
I dag får vi/dom sovmorgon för i dag blir det att vi tar det lugnt.
Vi ska bara åka och handla och förbereda middagen till i kväll.
Eventuellt ska vi åka till en midsommarstång men det beror på vädret.(cliffhanger)
Själv kunde jag inte sova längre så jag tänkte -Jag skriver väl lite på min blogg.
Men som ni ser blev "lite" ganska mycket.
Ha nu en riktigt skön midsommar så hörs vi.
See You!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hallooooo... Ja, det är väldigt trevligt att ha er på besök.
Det gäller att känna rätt folk i den här stan för att komma in på olika ställen, tyvärr David så känner jag inte vakten på Stureplan :(
Det var dessutom väldigt tråkigt att vi precis hade gått åt olika håll när du mötte moster Marianne på stan, hade varit trevligt att träffa henne.
Nu har vi firat midsommar och kollat på dans kring midsommarstången, sinsom sol-sinsom regn. Men åtminstone med trevligt sällskap :) Nu är klockan 00:50 och vi har spelat spel och druckit XX drinkar... det visar sig att Camilla är mycket för förspel... hhmmm. Hahaha, förlåt! Nu blir det läggdags, fast Camilla säger precis att rummet kommer att snurra för mycket om hon lägger sig.... får väl sitta uppe med henne stund till...
Kram kusin vitamin //Marlene

♥ Carina ♥ sa...

Till Marlene..
Skulle hon "komma i kapp" eller. Var det därför det blev rummet snurrar? Det har hänt henne förut, så det känner jag till (Ha ha). Länge sen sist. Hoppas allt är bra med er. Kram från oss.
Camilla vi ses på tisdag. Kör försiktigt hem. Love you!