söndag 28 juni 2009

Åter igen...




sol och varmt och Salusand.
I dag vad det faktiskt första gången som ungdomarna badade, alltså i vattnet, i havet.
Närmare bestämt tre gånger hoppade dom i.
Och precis som när jag trodde att min förkylning börja att försvinna kom nästäppan.
Fan, ska man inte få vara helt frisk när man ha semester.
Nä, hosta, täpp i näsan, hjärtklappning.
Vad blir det här näst?
Men jag tyckte det hände en sådan kul sak i dag.
David blev mindre road, men jag och barna skrattade gott.
Det var så här att jag låg på en filt, barna låg på två andra filtar och David satt på sin M-real stol.
Då barna var ute i vattnet och badade kom David och skulle lägga sig bredvid mig.
-Kan du inte lägga dig på någon av de andra filtarna? sa jag.
-Nä, det är barnas och dom är på väg upp nu, svarade David.
Då klev jag upp och satte mig i hans stol.
-Har jag något på ryggen? frågade David.
-Ja, svarade jag.
FÅGELSKIT!!!
-Där fick du för att du tog min plats, sa jag.
Visst är fåglar för härliga.
Dom väljer minsann vart dom ska skita.
Gissa om ungdomarna och jag skrattade då David var tvungen att gå ner till vattnet för att tvätta av sig och sin keps.
Väl hemma gjorde jag ugnstekt regnbåge med färsk potatis ,lök/vin sås och sallad.
Mums!
See You!

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

David kommer och lägger sig bredvid dig....DÅ kliver du upp!!!
Stackars David, först vill han ligga bredvid sin fru, som då kliver upp och sen skiter fåglarna på honom. Men han blev inte biten i foten eller nåt? Det var ju tur....