tisdag 23 juni 2009

Sanna 14 år.




Ja, det är 14 år hon fyller idag.
I ömsom regn och ömsom sol satt vi ute och fikade både smörgåstårta och jordgubbstårta.
Vid halv 10 i morse uppvaktade vi Sanna med en liten skattjakt.
Då hon hittat skatten och slitit bort all papper på paketen åt vi frukost.
Och nu tänker ni....
Vad fick hon? Vad fick hon???
Ja ni, vad ger man en 14 åring som inte önskar sig något.
Jo, visst hade hon skrivit en önskelista alltid.
-bärbar dator
- system kamera
- ny inredning till mitt rum
- pengar
Vilket av dessa saker tror ni att hon fick?
Rätt!
Pengar. Och ett par byxor.(som hon förmodligen kommer att byta till något annat)
Senare på förmiddagen kom min syster( resterande familjemedlemmar jobbade) och Davids brors familj, för att uppvakta vår lilla tös.
Fick pengar av syrran och ett armband och en bok av svägerskan och hennes familj.
Efter lunch kom min mor och far.
Av dom fick hon pengar.
Senare i kväll kommer Carina och Sandra(Ulf och Tobbe är ute på andra äventyr) och mina svärföräldrar.
Nu ringer det på dörren och in stiger Jennifer . (en kompis till Sanna)
Mina tankar idag har gått mycket till Lina, som skulle besöka Hasses grav i Gustavsberg i dag.
Hoppas hon hittade graven.
Nä, nu är det dax för mig att fixa lite mat.
Man är ju såååå hungrig efter all tårta...not.
See You!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade dit!
Tack snälla du för en bra beskrivning. Jag frågade mig fram till kyrkogården sen hittade jag direkt fram till graven. Plockade bort och rensade bland alla vissna blommor och satte dit nya rosor. Det blev jättefint! Känns bra att ha besökt den och det blir ett fint minne för en noice fanatiker som mig :-)

Mvh Lina

♥ Carina ♥ sa...

Tårtorna var väldigt smarriga. Mmmuuums

Anonym sa...

GRATTIS SANNA!!

hoppas du har haft 1 solig födelsedag =) + Tack till er alla för 1 trevlig Midsommarweekend. vi syns och höres! Kram Danne,Marlene @ Linus (stora killen 5år i går)